וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילות עם שוטרת בת 19 והודעות זימה: אישום נגד מפקד תחנה לשעבר

9.8.2016 / 18:06

מכתב האישום נגד סגן ניצב אברהם מאור מפקד תחנה חדרה לשעבר, עולה כי ניהל קשרים חריגים עם שוטרות. באחד המקרים ניהל קשר עם בת 19, עמה ישן בדירתו וכתב לה: "את האישה הסקסית בעולם"

סגן ניצב אבי מאור, מפקד תחנת חדרה לשעבר. שלומי גבאי
ניצל לכאורה את מעמדו. סגן ניצב אברהם מאור/שלומי גבאי

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה הגישה היום כתב אישום (שלישי) לבית משפט השלום בחיפה נגד מפקד תחנת חדרה לשעבר, סגן ניצב אברהם מאור, בגין מרמה והפרת אמונים. מור מואשם כי בעת ששימש מפקד תחנה בין השנים 2014-2012 ניסה ואף יצר קשרים אינטימיים עם שוטרות צעירות ממנו, בדרגות נמוכות ובתפקידים זוטרים, אחת מהן שוטרת שירות חובה משטרתי (שח"מ) בת 19. כתב האישום לא מייחס לו עבירות מין.

כתב האישום מגולל פרשות חמורות ביותר במסגרתן ניצל לכאורה מאור את מעמדו כקצין בכיר מול שוטרות זוטרות. כך למשל בפרשה המרכזית החל מאור לחזר אחרי שוטרת בת 19 ששירתה בתחנה במסגרת שירות חובה. בשלב מסוים ביחסים ביניהם אף החל סנ"צ מאור לישון עימה באותה המיטה בדירתו, אולם השוטרת סירבה לקיים עימו יחסים אינטימיים.

במהלך הקשר היה נוהג מאור, מפקדה בפועל, לשלוח לשוטרת בת ה-19 הודעות בהן כתב "חולה עלייך, את האישה הכי סקסית בעולם", "יפהפיה, למרות שאני זקן ושמן ואת צעירה ויפה אני רוצה שנהיה זוג", וכן: "את צריכה לישון 48 שעות רצוף ושמישהו ישכב לידך ויחבק אותך".

תחנת משטרת חדרה. שלומי גבאי
לפי כתב האישום, הקשר החריג התקיים גם בעבודה וגם מחוצה לה. תחנת משטרת חדרה/שלומי גבאי

במקרה אחר היה מאור בקשר הדוק עם שוטרת בדרגת רס"ר שהייתה זוטרה ממנו שבמהלך אירוע חברי ליטף אותה בגב וברגלה. באותו אירוע שאל אותה אם עברה ניתוח להגדלת חזה וביקש לראות את שדיה. כאשר השוטרת חשפה את חזה בפניו, קם מאור ונישק אותה במקום תוך שהיא חשופת חזה. בכתב האישום צוין כי השוטרת "שיתפה פעולה עם מעשים אלו הגם שלא חפצה בהם".

"מעשיו השונים של הנאשם, בתפקידו כמפקד תחנה, עלו כדי התנהלות כוללת שהיא בגדר מעשה הפרת אמונים הפוגע בציבור", נכתב באישום. "הנאשם עשה כן למרות שידע כבר בעת יצירת הקשר כי מתוקף תפקידו הוא צפוי לקבל פניות מטעמן של השוטרות הזוטרות לעזרה וכי מתוקף מעמדו, יש בכוחו לסייע בידן".

עוד עולה מכתב האישום כי הקשר החריג בין הנאשם לשוטרות הזוטרות כלל, בין היתר, התכתבויות טלפוניות בעלות אופי מיני וניסיונות לקיום קשרים מיניים. "הקשר החריג התקיים הן במהלך שגרת עבודתם של הנאשם ושל השוטרות הזוטרות והן מחוצה לה - במקומות מפגש שונים", נכתב. "את חלק מהשוטרות הזוטרות הכיר הנאשם לאחר שבתוקף תפקידו ובמסגרת סמכויותיו, בעודו משמש כממונה עקיף עליהן, באו בפניו, מעת לעת, בקשות שונות שלהן".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

במקרים המפורטים בכתב האישום, בצד קיומו של הקשר החריג, קיבל הנאשם החלטות בנוגע לשוטרות הזוטרות. כפועל יוצא מהתנהלותו, נאלץ הנאשם להסתיר מפני גורמי מקצוע אחרים במשטרה, בהם הממונה עליו, את מצב ניגוד העניינים בו הוא מצוי בקשר עם אותן שוטרות זוטרות, שבעניינן קיבל החלטות.

עו"ד מירב משען ממשרד הדר-משען ושות', המייצגת את מאור, מסרה כי "טרם הספקנו ללמוד את כתב האישום על בוריו. עם זאת, כבר עתה ניתן לומר, כי מח"ש קיבלו את עמדתנו ולפיה אין מדובר בעבירות מין. לטעמנו, העניינים העולים מכתב האישום צריכים היו להיבחן במישור המשמעתי בלבד ותימוכין לכך ניתן למצוא בעובדה שכתב האישום מייחס לסנ"צ מאור עבירה כללית של הפרת אמונים - עבירה אשר זכתה לקיתונות של ביקורת מצד משפטנים - הא ותו לא. הנה כי כן, מה שהתחיל בקול רעש גדול ובחשדות על ביצוע עבירות מין, מסתיים בקול ענות חלושה ובאישום בעבירת סל".

בתגובה לשאלת וואלה! NEWS מדוע לא מואשם מאור בעבירות מין, אלא בעבירות של הפרת אמונים בלבד, נמסר בתגובה ממח"ש: "לאחר בחינת חומר הראיות ומכלול נסיבות העניין, עולה כי חלק מהמעשים לא הגיעו כדי עבירת מין ובחלק מהמקרים המתלוננות שיתפו פעולה באופן מלא עם המעשים, גם אם לא חפצו בדבר. הסתרת אי רצונן של השוטרות מפני מפקדן הקשתה על הוכחת מודעותו לדבר, שהיא תנאי להוכחת עבירות מין. לפיכך הוחלט, כפי שנעשה במקרים דומים בעבר (פרשת ניסו שחם ופרשת ניסים מור בחלק מהאישומים) על העמדה לדין בגין עבירות מרמה והפרת אמונים, שעונשן זהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully