וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים נערכים לשביתה: "מערכת הבריאות כל הזמן בדיאטת רעב"

במסיבת עיתונאים שכינסה ההסתדרות הרפואית לקראת ההשבתה שמתוכננת ליום חמישי, פירט היו"ר את דרישותיו: "ביטול פרק הבריאות בחוק ההסדרים ומתן תקציבים לקיצור תורים". יו"ר ועד רופאי שיבא בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "נלחמים עבור כל האזרחים"

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: סיגל סיריוס ולירן מוסלי ברן, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

לקראת השביתה בבתי החולים הציבוריים שצפויה להתקיים ביום חמישי, כינס היום (שלישי) יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן מסיבת עיתונאים בבית הסתדרות הרופאים בתל אביב. אידלמן אמר כי סכסוך העבודה שהוכרז לא קשור בשכר. "יש לנו שתי דרישות", הצהיר הרופא ופירט: "לבטל את הפרק בחוק ההסדרים ולתת תקציבים לקיצור תורים באופן מידי". אידלמן התייחס לפרק הבריאות בחוק ההסדרים, שאוסר על רופאים בכירים המשמשים מנהלי מחלקות לבצע ניתוחים בקליניקות פרטיות. במסגרת השביתה יעבדו הצוותים הרפואיים במתכונת שבת וכל הטיפולים והניתוחים הלא-דחופים יידחו.

יו"ר ההסתדרות הרפואית מסר כי ייתכן שהערב או הלילה יתקיימו דיונים עם משרד האוצר בנושא. בנוסף לכך, הוא ציין כי השביתה לא תימשך גם ביום ראשון, בגלל שאז חל תשעה באב. אידלמן הסביר בדבריו על מטרות השביתה. "המאבק שלנו הוא לא על שכר הרופאים, המאבק הוא על פיתוח מערכת הבריאות, קליטת רופאים חדשים, תקני רופאים, קיצור תורים ושיפור הרפואה", אמר. "חוק ההסדרים השנה ממשיך באותה מגמה של קיצוץ הבריאות לתושבים, אין שום בשורה ואין תוספת תקציבים, מערכת הבריאות בישראל נמצאת כל הזמן בדיאטת רעב. אנחנו צריכים משאבים מספיקים כדי לתת רפואה טובה".

עוד בוואלה! NEWS:
"מצוקה בלתי נסבלת": מתכוננים לשביתה נרחבת בבתי החולים
מתכוננים להמשך הטרור: בירושלים אושר פרויקט לטיפול בנפגעי חרדה
ישראלית ותינוקת מסרי לנקה לא יגורשו מהארץ עד קבלת תוצאות בדיקת רקמות

מסיבת עיתונאים של הסתדרות הרופאים. דנה ירקצי באמצעות וואווי, דנה ירקצי
"תקציבים לקיצור תורים". אידלמן, השני מימין, במסיבת העיתונאים/דנה ירקצי, דנה ירקצי באמצעות וואווי

ד"ר נמרוד רחמימוב, יו"ר ארגון רופאי המדינה, האשים את שר האוצר משה כחלון באחריות למצוקת התקציב של מערכת הבריאות בישראל. "מנסים ליצור מצב שבו כאילו הרופאים עושים את זה כאילו זה מלחמה על הכיס האישי שלהם. זה לא מלחמה על הכיס הפרטי, זה מלחמה על הרפואה הציבורית". לדבריו, הרפואה שנקראת פרטית נולדה מזה שמשרד האוצר לא תקצב את מערכת הבריאות הציבורית. "הוא יצר מחסור בצורה מכוונת, יצר אפליה בין הפריפריה למרכז", טען.

"ההכרזה על שביתה כללית היא דבר קשה לציבור החולים", הודה פרופ' חגי ציון, סגן וממלא מקום יו"ר ההסתדרות הרפואית. "אבל ציבור הרופאים מלוכד ומאוחד משום שאנחנו מרגישים שהגיעו מים עד נפש, המצב שהגענו אליו הוא מצב בלתי נסבל". ציון קרא לממשלה להשקיע יותר כסף במערכת הבריאות הציבורית וכך היא תופעל גם אחרי הצהריים. "הרופאים שלנו מוכנים לתת את השירות הזה גם אחרי הצהריים, אנחנו קוראים לשר האוצר ולשר הבריאות לנהל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חדר מיון, תל השומר. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"מערכת הבריאות בישראל נמצאת כל הזמן בדיאטת רעב". חדר המיון בשיבא/ראובן קסטרו

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS דחה היום ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ועד רופאי בית החולים שיבא בתל השומר, את הטענה לפיה השביתה התעוררה בעקבות הכוונה להגביל את הרפואה הפרטית. "הנושא הזה אפילו לא מופיע בטיוטת חוק ההסדרים שידונו בה ביום חמישי. הטיוטה הראשונה של החוק הכילה סעיפים מהותיים שמביאים לשינוי מבנה חד ממדי של מערכת הבריאות בישראל", אמר. "על סעיפים אלה אנחנו יוצאים לשביתה. העומס והמחיר שישולם יהיה על גבם של הרופאים והמטופלים".

לטענת ד"ר פלדמן, חוק ההסדרים יידחק בכוח את החולים לרפואה הציבורית, וייקר את מחירי הרפואה הפרטית. "ניתוח פרטי יעלה 15 או 20 אלף שקלים, וייעוץ פרטי יהפוך יקר יותר גם הוא. רוצים לדחוק את החולים לרפואה הציבורית, אבל אף אחד לא הכין אותה לטובת המהלך", קבע. "הבטיחו תוספת תקציב של 900 מיליון שקלים שיועברו עד סוף 2016, וגרוש לא הגיע. הבטיחו הגדלת תקנים כדי להקל על עומס תורנויות המתמחים, וגם זה לא קרה".

חלק מהגזירות שמתכוון האוצר להשית על ציבור הרופאים כולל הכפפת עבודת הרופאים וקבלתם לעבודה למנהלי כספים בבתי החולים, ענישה משמעתית של מנהלי בתי חולים שלא יעמדו ביעדי התקציב, ופגיעה בתנאי העסקה והשכר של רופאים המועסקים בתאגידי בריאות. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר השבוע שר הבריאות יעקב ליצמן על טענותיהם של הרופאים כי הוא "לא מבין למה הם שובתים".

השר ליצמן מבטיח עזרה בסיבסוד מוצרים נטולי גלוטן. יותם רונן
"לא מבין למה הם שובתים". ליצמן/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully