וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: מאה מפגינים נהרגו בעימותים עם כוחות המשטרה באתיופיה

גורמי אופוזיציה ודיפלומטים העריכו כי עשרות מבני האורומו, הקבוצה האתנית הגדולה במדינה, נהרגו בסוף השבוע. מאות נוספים נפצעו ונעצרו. הממשל הפיל את האינטרנט וחסם דרכים למוקדי המחאה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

97 בני אדם נהרגו בעימותים במחוזות אורומיה ואמהרה שבאתיופיה, בעקבות הפגנות ענק נגד הממשל – כך נמסר היום (שני) מארגון זכויות האדם "אמנסטי". מוקדם יותר, גורמי אופוזיציה וגורמים דיפלומטיים במדינה העריכו כי מניין ההרוגים הוא לפחות 50. המחאה החלה כהתקוממות נגד תכנית ממשלתית להפקיע אדמות חקלאיות לטובת פיתוח באזור הבירה אדיס אבבה. התכנית בוטלה בתחילת השנה אך התחדשה בשבוע האחרון בשל מעצרים ממושכים של מפגינים וטענות לאפליה ממשלתית של בני האורומו.

בסוכנות הידיעות הממשלתית דווח כי הושגה שליטה על "הפגנות לא חוקיות" שאורגנו על ידי "כוחות נגד השלום", אולם לא נמסרה כל התייחסות למניין ההרוגים והנפגעים. במהלך סוף השבוע, הממשל הפיל את רשת האינטרנט ברחבי המדינה, והרשויות חסמו דרכים המובילות לערים שבהן נערכו הפגנות.

עוד בוואלה! NEWS:
ללחוץ ידיים במקומות שהיו בעבר עוינים לישראל: מסעו של נתניהו באפריקה
מתיחות במזרח אפריקה: קרבות גבול עזים בין אתיופיה לאריתריאה
ארה"ב תפסיק להפעיל בסיס מל"טים אסטרטגי במזרח אפריקה

הפגנה של בני האורומו באדיס אבבה, אתיופיה, 6 באוגוסט 2016. רויטרס
הממשל כינה את המוחים "כוחות נגד השלום". מפגינים בני האורומו בכיכר מסקל, אדיס אבבה, שבת/רויטרס

בעיתון "אדיס סטנדרט", היוצא לאור בבירה, דווח כי יותר מ-30 מפגינים נורו למוות ביום שבת בלבד, ומאות נוספים נפצעו מירי ומגז מדמיע. כמו כן, מאות מפגינים במחוז אורומיה נעצרו, ודווח על היעלמויות של פעילים נוספים, שלא ברור מה עלה בגורלם. במקביל, לפחות שני בני אדם נהרגו בעימותים בעיר גונדר, שבמחוז אמהרה, במחאה נוספת על הפקעת קרקעות. דיווחים של גורמי אופוזיציה מצביעים על מניין הרוגים גבוה בהרבה בגונדר ובבהיר דאר.

האורומו היא הקבוצה האתנית הגדולה ביותר באתיופיה, עם כ-40 מיליון בני אדם מתוך כ-95 מיליון אזרחים, אולם חבריה מוחים על אפליה שיטתי נגדם בידי הרשויות. להערכת ארגון זכויות האדם Human Rights Watch, יותר מ-400 מפגינים בני האורומו נהרגו מירי כוחות הביטחון מאז חודש נובמבר 2015, אז החלו העימותים בעיירה גינצ'י, הממוקמת כ-80 קילומטרים מדרום-מערב לאדיס אבבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הפגנה של בני האורומו באדיס אבבה, אתיופיה, 6 באוגוסט 2016. רויטרס
"די להרג בני האורומו". מפגינים באדיס אבבה, שבת/רויטרס

ביום שישי פרסם משרד החוץ אזהרת מסע לאזור העיר גונדר, בעקבות הדיווחים על כמה הרוגים בהפגנות במרכז המדינה. מהמשרד נמסר כי מומלץ שלא להגיע לאזור וכי נוסף על כך, מומלץ שלא להיכנס לתחום של עשרה קילומטרים מגבולותיה של אתיופיה עם אריתריאה, סודאן, קניה ודרום סודאן.

(עדכון ראשון: 18:34)

הפגנה של בני האורומו באדיס אבבה, אתיופיה, 6 באוגוסט 2016. רויטרס
מפגינים בכיכר מסקל באדיס אבבה, שבת/רויטרס
הפגנה של בני האורומו באדיס אבבה, אתיופיה, 6 באוגוסט 2016. רויטרס
מפגינים בכיכר מסקל באדיס אבבה, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully