וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירוש ספרד והפנתרים השחורים: כך יראו לימודי ההיסטוריה

8.8.2016 / 18:10

כבר משנת הלימודים הקרובה ילמדו בחטיבות ובתיכונים פרקים שיעסקו בתולדות יהודי ארצות האסלאם. "ליהדות ספרד והמזרח היסטוריה מפוארת ולה חלק משמעותי במפעל הציוני", אמר שר החינוך בנט

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

(בחודש שעבר: בנט מציג את המלצות דו"ח ביטון - "תלמידים יסיירו בעיירות פיתוח")

במשרד החינוך ממשיכים ביישום המלצות דוח ועדת ביטון ל"
העצמת הזהות של יהדות ספרד והמזרח במערכת החינוך" והחליטו כי משנת הלימודים הבאה חומרי לימוד על יהדות ארצות האסלאם יהפכו לנושאי חובה בתכנית הלימודים בהיסטוריה.

"לימודי היסטוריה יכללו התייחסות מעמיקה ליהודים בארצות האסלאם, פעילות ציונית, פריחה תרבותית ופוגרומים". כך נמסר היום (שני) בהודעת המשרד. על פי ההודעה לימודי החובה יחולו על תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים ויכללו בין השאר את הנושאים הבאים: התפוצה היהודית בארצות האסלאם לאחר גירוש ספרד; אנטישמיות ופוגרומים נגד הקהילה היהודית בצפון אפריקה ואסיה וחלקם של הספרדים ביציאה מחוץ לחומות העיר העתיקה בירושלים, דוגמת הקמתה של שכונת הבוכרים. עוד הוחלט על הרחבת היקף חומרי הלימוד העוסקים באירועי ואדי סאליב ובמחאת "הפנתרים השחורים".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
ארז ביטון: "מנשקים לי את היד בכנסת כאילו שאני מזוזה"
בנט מיישם את דוח ביטון: "בשנה הבאה תלמידים יסיירו בעיירות פיתוח"
האקדמיה תתנגד, התקציב מופרך: מכשולי היישום של מסקנות ועדת ביטון

השר נפתלי בנט והמשורר ארז ביטון, כנס ועדת ביטון. אוניברסיטת בר אילן. 28 ביולי 2016. מגד גוזני
"בשורה גדולה לעם ישראל כולו". נפתלי בנט וארז ביטון/מגד גוזני

שר החינוך נפתלי בנט הגדיר את הרחבת תכנית הלימודים בהיסטוריה "בשורה גדולה לעם ישראל כולו". הוא הוסיף כי "ליהדות ספרד והמזרח היסטוריה מפוארת ולה חלק משמעותי במפעל הציוני. היום הזה הוא יום של תיקון ישראלי גדול ואני גאה על כך מאד". במשרד הדגישו כי הנושאים המופיעים בהודעה נכללו עד כה בתכנית הלימודים, "אך לא נלמדו באופן מסודר", וכי כחלק מיישום המלצות הוועדה הם יוגדרו כנושאי חובה ללמידה.

לתכנית הלימודים בחטיבות הביניים יתווספו פרקים שיעסקו בנושאים כגון "יהדות ספרד – בין נצרות לאסלאם", "סיפורה של הפזורה היהודית לאחר גירוש ספרד" וכן "הקהילה היהודית בארץ ישראל במאה ה-16". עוד ילמדו תלמידי החטיבות את סיפורו של ארגון "כל ישראל חברים (כי"ח)", שפעל בארצות האסלאם בתחום החינוך, תחת פרק שייקרא "סולידריות יהודית בעידן המודרני".

תלמידי בתי הספר התיכונים ילמדו לבחינת הבגרות על השפעת מלחמת העצמות והקמת מדינת ישראל על יהודי צפון אפריקה והמזרח התיכון; וכן על אנטישמיות ופוגרומים שהתרחשו בארצות אלה, לצד הפעילות הציונית שהתקיימה בהן. פרק נוסף בתכנית הלימודים שיורחב הוא "אירועי ואדי סאליב והפנתרים השחורים", במסגרתו יומלץ על ביקור במוזאונים ובמרכזי מורשת של קהילות יוצאי ארצות האסלאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully