וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שליוו עורך דין שנרצח: 70 נהרגו בפיגוע בבית חולים בפקיסטן

עשרות בני אדם איש התאבלו על מותו של הפרקליט המוכר בעת שאירע הפיצוץ בחדר המיון בבית חולים בעיר כוותה, בירת מחוז בלוצ'יסטן. עורך הדין נורה מוקדם יותר כשהיה בדרכו לבית המשפט. ארדון שהתפצל מטליבאן קיבל אחריות

עריכה: שניר דבוש

לפחות 70 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו בפיגוע התאבדות שאירע הבוקר (שני) בבית חולים במחוז בלוצ'יסטן שבדרום-מערב פקיסטן - כך מסרה המשטרה המקומית. לפי עדי ראיה, הפיצוץ אירע בעיר כוותה, בירת המחוז, בזמן שעשרות אנשים התאספו כדי ללוות את גופתו של עורך דין מוכר שנורה למוות מוקדם יותר היום.

פרידוללה, עיתונאי מקומי שהיה בזירה, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי יותר מ-50 בני אדם נכנסו לחדר המיון של בית החולים כשהם מלווים את גופתו של העיתונאי בילאל אנוואר קאסי, אז התרחש הפיצוץ.

ארגון ג'מעת אל-אחראר, שהתפצל משלוחת טליבאן בפקיסטן, קיבל אחריות לפיגוע. כמה שעות לאחר מכן, פרסם גם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הודעת קבלת אחריות בסוכנות הידיעות אעמאק, המקורבת לארגון.

זירת פיגוע בבית חולים בעיר כוותה, פקיסטן, 8 באוגוסט 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בכוותה, היום/רויטרס

לפי הערוץ המקומי "גאו" העיתונאי נורה למוות בשעות הבוקר כשהיה בדרכו למתחם בית המשפט המרכזי בעיר. התנקשויות מסוג זה הפכו לנפוצות בעיר, בירת המחוז שחווה אלימות גוברת מצד ארגונים בדלניים ומצד ארגוני טרור אסלאמסטיים.

בשידורי טלוויזיה מהזירה תועד כאוס רב במקום, כשמתאבלים מבוהלים נמלטו מההריסות כשעשן אופף את מסדרונות חדר המיון של בית החולים. המשטרה סגרה את האזור והגבילה את הגישה אליו.

העיר משמשת גם בסיס לטליבאן האפגני, שהנהגתו נהגה לקיים את מפגשיה החשאיים שם. בחודש מאי חוסל מנהיג הארגון מולה אחטאר מנסור בתקיפת מל"ט אמריקני כשהיה בדרכו לכוותה מגבול פקיסטן-איראן.

(עדכון ראשון: 10:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully