וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי על אלימות מינית בילדים: "לא לטמון את הראש"

7.8.2016 / 21:42

בצל פרשת ההתעללות בבית ספר חסידי בת"א פנה הרב לאו למחנכים וביקש מהם: "פקחו עיניים וסייעו". מדובר בהתייחסות רשמית ראשונה של רב בכיר לסוגיה שרבים במגזר החרדי נמנעים מלדבר עליה

עריכה: שניר דבוש

קשר השתיקה במגזר החרדי ממשיך להיסדק: הרב הראשי לישראל דוד לאו שלח בסוף השבוע מכתב ל"עוסקים בחינוך ילדי ישראל", שבו התייחס לריבוי המקרים של פגיעות מיניות בילדים ובילדות במגזר החרדי, ובכללם במוסדות החינוך. המכתב הוא התייחסות רשמית ראשונה של רב בכיר לסוגיה שרבים במגזר החרדי, ובראשם רבנים, מעדיפים להימנע מלדבר עליה.

"לצערי, בעת האחרונה נודעו תופעות איומות הקורות בחצרותינו ובמחוזותינו", כתב הרב, "מקרים שבהם נפגעו ילדים וילדות במוסדות החינוך, התרחשו לאחרונה וזעזעו כל לב. כמה כואב לשמוע שהמקומות אשר צריכים היו להיות עבור הילדים ובני הנוער כמשענת, מצבר וחוסן, הפכו עבורם להוות סיוט ופחד". הרב רמז בדבריו על פרשת ההתעללות שנחשפה בתלמוד תורה של חסידות בעלזא בתל אביב.

הוא הוסיף: "בעת הזאת חובה על ההורים, המחנכים והמחנכות, קרובי המשפחה וכל העוסקים במלאכת הקודש של החינוך, לפקוח עיניים ולסייע ככל שניתן לכל מי שזקוק לכך. הטמנת ראש אינה תשובה לנושאים קשים וכואבים אלו, ועל כל אחד לדעת שהוא נושא באחריות, גם אם הדברים אינם נוגעים ישירות אליו".

לקריאה נוספת:
אימה בבית הספר: מורים נאשמים במעשי סדום ובמכות לתלמידים
קשר השתיקה נסדק: פרשות מין פרצו את מחסום התקשורת החרדית

הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף בכנס רבנים בנועם בירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"כואב לשמוע שהמקומות אשר צריכים היו להיות עבור הילדים משענת, הפכו לסיוט ופחד". הרב לאו/נועם מושקוביץ

הרב לאו נמנע מלפרט את המקרים בטענה כי "הצניעות יפה להם", אך ציין כי "חש שאט נפש מעצם העובדה שעלינו בכלל להתייחס אליהם, אולם ההכרח בל יגונה. כמי שענייני החינוך הטהור הם ראש מעיינכם ולשם את נושאים נפשכם, מוטל עליכם באופן מיוחד עול גדול, לפקוח עיניים ולתת את מירב תשומת הלב לתופעות העלולות לפגוע בנפשם הרכה של בני הנעורים".

הרב הראשי אף יצא בגלוי נגד התופעה הידועה במגזר החרדי עד לא מזמן של הסתרת והשתקת פרשות כאלה. "בשום אופן אין לטאטא את הדברים מתחת לשטיח, ולהתחמק מלהתמודד עם התופעות הקשות הללו אשר אם לא תפסקנה עלולות נפשות נוספות רבות להיפגע. חלילה לנו לעמוד מנגד, אלא יש לחזק את המודעות ולהמשיך לחנך בדרך הצניעות. בדרך התורה בחינוך לערכים מושרשים בדרך ישראל סבא".

השינוי סביב פרשות של פדופיליה ואונס במגזר החרדי החל בשנים האחרונות בתקשורת החרדית המקוונת. אתרי החדשות החרדיים מצביעים על שינוי בתודעה, ועבירות מין, בעיקר בילדים, זוכות לכותרות ולסיקור. גם בקרב הרבנים ואנשי הקהילות החרדיות ברחבי הארץ חל שינוי משמעותי ביחס לפרשות כאלה. מנהיגים רוחניים ורבנים שולחים ללא היסוס קורבנות להתלונן במשטרה; בבתי הספר מלמדים תלמידות בכל הגילים כיצד להתגונן מפני "אנשים זרים"; וארגונים המסייעים לנפגעי תקיפה מינית משתפים פעולה עם המשטרה בעת הצורך. ההתייחסות של הרב לאו היא אמנם ההתייחסות הרשמית הראשונה של גורם תורני לפרשות אלה, אך זו מהווה המשך לשינוי הגישה בתוך המגזר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שהפיץ הרב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully