וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הבריאות מאיים: "יוניליוור שיקרה - נשקול להסיר את רישיונה"

שלומי גבאי, דנה ירקצי ויקי אדמקר

5.8.2016 / 13:31

למרות התנצלות מנכ"לית יוניליוור על הזיהום במוצרים, הלקוחות לא ששים לרכוש את דגני הבוקר של החברה. "לא נקנה תלמה עד יעבור זעם", סיפרה צרכנית בסניף רמי לוי בחדרה. משרד הבריאות פרסם הודעה חריפה נגד התנהלות החברה

צילום: שלומי גבאי

אחרי ההודעה הדרמטית של חברת יוניליוור שלפיה יצאו לשוק דגני בוקר מזוהמים בסלמונלה, בסניף "רמי לוי" שבחדרה הורגשה הבוקר (שישי) תנועה דלילה של קונים מול מדפי מוצריה. "הרבה שנים קנינו תלמה ולאור הכתבות והמחקרים שהופיעו לאחרונה בטלוויזיה, התלבטנו והחלטנו שכרגע אנחנו לא אוכלים תלמה עד יעבור זעם, נעבור ל'פיטנס'", חרצה חנה ודיסלבסקי במעבר הדגנים.

משרד הבריאות התייחס היום לזיהום ובתגובה חריפה איים על החברה בצעדים משפטיים, לרבות איסור ההיתר מהמשרד על מוצרי המזון שלה. המשרד הודיע על הקמת צוות מקצועי בראשות פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור, ואלי גורדון, מנהל שירות המזון, שייצאו ביום ראשון למפעל לביקורת מקיפה, שבעקבותיה יוחלט על הצעדים נגד החברה.

הצוות יבדוק כיצד זלגו לשוק המוצרים המזוהמים, ייטול דגימות החשודים כמזוהמים ודגימות ממוצרים מפס הייצור. משרד הבריאות מדגיש כי אין עלייה בתחלואה בסלמונלה, וכי זן זה של סלמונלה אינו חריג או אלים, ועלול לגרום לשלשולים או לחום.

שר הבריאות יעקב ליצמן מסר כי "יוניליוור כשלה בהתנהלות ופעלה שלא כראוי. אנו בודקים חשד ששיקרה לציבור ולמשרד הבריאות, ואנו רואים זאת בחומרה. אם ניווכח שדיווחי החברה לא תאמו את המצב בשטח כפי שנמסר לנו ולציבור, נסיר את הרישיון בקו הייצור. לא נוכל לסמוך עליהם. לא נהסס לנקוט ביד קשה נגד חברה שמועלת באמון הציבור ובמשרד הממונה עליה".

סערת הקורנפלקס - כתבות אחרונות:
צרכנים זועמים בפייסבוק על תלמה-יוניליוור בעקבות הזיהום בדגני הבוקר
יוניליוור: חלק מדגני הבוקר שנפסלו - שווקו לצרכנים
יוניליוור התנצלה על פרשת הזיהום בקורנפלקס: "נפיק לקחים"

סניף רמי לוי בחדרה, לאחר ההודעה של תלמה לפיה התגלתה סלמונלה בכמה ממוצריה. שלומי גבאי
"נעבור ל'פיטנס'". חנה ודיסלבסקי ובעלה משה/שלומי גבאי

אתמול הודיעה החברה כי עשרות אריזות של "קורנפלקס של אלופים", "קורנפלקס" בד"ץ, ו"קוקומן צדפים" יצאו ממפעליה אל רשתות השיווק, והפצירה בצרכנים שלא לאכול אותן. היום הודיעה מנכ"לית החברה, ענת גבריאל, כי היא מתנצלת מעומק לבה על האירועים האחרונים.

"תמיד בטחתם בנו ואני רוצה לשוב ולהדגיש בפניכם את מחויבותנו לספק לכם מוצרים באיכות הגבוהה ביותר ובשקיפות מלאה", נכתב בהודעה מטעמה. "אנו מתנצלים על כך שהודענו בטעות כי אף מוצר מהסדרה הפגומה לא הגיע לשוק".

לדבריה, "אתמול התקבל דיווח מצרכנית שממנו התברר לנו כי מוצרים פגומים יצאו משטח ההסגר ואנו חוקרים לעומק כיצד מוצרים אלו הגיעו למדפים, למרות הצעדים שנקטנו כדי למנוע זאת. אנו פועלים לאיסוף המוצרים שהופצו ונוקטים את כל האמצעים על מנת להסיר מהמדפים את המוצרים הפגומים. אנו נפיק את הלקחים הנדרשים ונרענן את כל הנהלים בהתאם לתוצאות הבדיקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סניף רמי לוי בחדרה, לאחר ההודעה של תלמה לפיה התגלתה סלמונלה בכמה ממוצריה. שלומי גבאי
"אני מאמין שהחברה עשתה כל מה שהיא יכולה". חסון לא חושש/שלומי גבאי

עם זאת נראה כי החברה תתקשה בתקופה הקרובה לרכוש בחזרה את אמון הקונים. בסניף בחדרה סיפרו על ירידה משמעותית בהיקף המכירות בשל הסערה שעוררה הפרשה וכן בשל ההודעות המתפתלות שפרסמה החברה. "אני אומר לא לגעת בתלמה, לא עכשיו ולא אחר כך. אי אפשר לסמוך עליהם, מעניין אותם רק כסף", אמר בעלה של חנה, משה.

גם דן מרקס העדיף היום לקנות מוצרים שאינם של חברת יוניליוור. "לאור מה שקרה אני מעדיף לאכול קורנפלקס שאין בו סלמונלה", סיפר מול מדף הקורנפלקס. "אני משתדל לקנות דברים שהם תוצרת חוץ".

אך היו מי שלא חוששים מהחיידק המסוכן ובטוחים שהמוצרים הנגועים כבר פונו מהמדפים. "אמרו שבדקו ושהכול בסדר, נראה בסדר וממשיכים הלאה", אמר גבי מזרחי שהודה כי הוא ממשיך לקנות את המוצרים. "אין חשש", לדבריו. גם עמי חסון סיפר כי הוא קונה קורנפלקס בכל קנייה, ולא יחרוג ממנהגו היום. "אני מאמין בחברות שהן יעשו כל מה שהן יכולות כדי למנוע טעויות".

(עדכון ראשון: 11:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully