וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מכחיש: "ל'שתול' שנתפס אין כל קשר לארגון"

4.8.2016 / 20:55

הארגון טוען כי מוחמד חלבי, שנאשם העברת כספים מארגון הסיוע World Vision לחמאס, מעולם לא היה חלק ממנו. גם בגוף ההומניטארי מכחישים: "אין לנו כל סיבה לחשוב שהאישומים נכונים". ואולם, בחקירתו הודה כי פעל בשירות הזרוע הצבאית

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש ואביב אירגז

ארגון חמאס הכחיש הערב (חמישי) כל קשר למחמוד חלבי, מנהל סניף ארגון הסיוע הבינלאומי World Vision (WV) ברצועת עזה, שנאשם כי גויס כסוכן סמוי של חמאס והעביר עשרות מיליוני שקלים מתקציבו לתועלת הארגון. "לחלבי אין, ולא היה מעולם, קשר לארגון חמאס", אמר הדובר עבד אל-קאנוע לרשת "אל-אקצא" של הארגון.

ארגון World Vision מצדו הדגיש שהוא מתנער מכל תמיכה ישירה ועקיפה בחמאס, ובכוונתו לעבוד באופן שקוף ומתואם עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, כנדרש. בהודעת הארגון נכתב כי "בהתבסס על המידע שבידנו, אין לנו כל סיבה להאמין כי האישומים נכונים. מנהל הסניף, מחמד חלבי, נעצר ב-15 ביוני בפעילות משותפת של שב"ס, צה"ל ומשטרת ישראל". ואולם, בחקירתו בשב"כ הודה כי פעל בשירות הזרוע הצבאית של חמאס מתוך ארגון הסיוע ההומניטרי ושניצל את תקציב ומשאבי הארגון לתועלתה. כתב אישום הוגש נגדו היום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

מוחמד חלבי, גויס על ידי חמאס כסוכן בארגון סיוע הומניטארי וורלד ויז'ן. אתר WV, צילום מסך
"אין לחלבי שום קשר לחמאס"/צילום מסך, אתר WV

WV הוא ארגון נוצרי כלל עולמי, שעיקר מטרתו – לפי אתר הארגון – הוא יצירת עתיד טוב יותר לילדים בעיקר ולקהילות בכלל במקומות עניים יותר. "ב-15 ביוני 2016, מוחמד חלבי, מנהל התפעול של WV בעזה, נעצר במחסום ארז כשהיה בדרכו לביתו מפגישות שגרתיות", נכתב בהודעת הארגון. "הוא הוחזק ללא גישה לביקורי משפחתו או יועץ משפטי כמקובל במחוק. אתמול התבשרנו כי מעצרו הוארך בשבוע עד יום ראשון הבא, 3 ביולי".

עוד נכתב באתר: "נמשיך להושיט יד לרשויות הרלוונטיות, לרבות הרשויות הישראליות, כדי לשחרר את מוחמד או לאפשר לו גישה לתמיכה משפטית. World Vision קורא לתומכיה ושותפיה להצטרף אלינו בתפילה למען מוחמד ובני משפחתו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הביע מחאה חריפה בפגישתו הערב עם בכירי הארגון הנמצאים בישראל. "מדובר באירוע חמור מאוד, טלו אחריות ובצעו בדק בית", אמר לראשי הארגון ודרש כי יצאו לאלתר בהודעת גינוי. אלוף מרדכי אף הציג בפני הארגון את ממצאי החקירה ואת הודאתו של חלבי בניצול תרומות לטובת הזרוע הצבאית של חמאס.

בעקבות פרסום פרשת העברת הכספים מ-World Visionלחמאס, אוסטרליה החליטה להשהות את תרומתה לארגון. רוברט פייפר, אחד מעוזריו של מזכ"ל האו"ם, התייחס למעצר בחשבון הטוויטר שלו ב-29 ביוני. "15 ימים מאז מוחמד חלבי נעצר על ידי הצבא הישראלי במחסום ארז", כתב. "עדיין אין לו גישה לעורכי הדין ולמשפחתו".

לפי חזון הארגון, שפועל בעשרות מדינות ברחבי העולם, "אנו דואגים למים לשתייה במקומות שבהם הם זוהמו, לבריאות הקהילה במקומות שבהם הופצו מחלות, לשיעורים במקומות שבהם אין בתי ספר ולחיוך לכל ילד במקום שבו הוא לא היה קיים, כדי להבטיח עתיד טוב יותר עבורו. אף פעם לא נשקוט בזמן שילדים סובלים וניתן לשנות זאת".

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully