וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבור 288 אלף שקלים: העו"ד הפלילי שפרש ישוב לטפל בפליטים

4.8.2016 / 19:00

עו"ד אבי חימי, שעמד בראש הוועדה המטפלת בבקשות מקלט של פליטים ופרש, ישוב לתפקיד תמורת סכום גבוה תחת השר דרעי. "יש מי שאומר שעשיתי עבודה נהדרת. אכנס כבולדוזר", אמר

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(בווידאו: תנאי המחייה של השוהים במתקן "חולות", דצמבר 2015)

כשנה לאחר שעזב עו"ד אבי חימי את תפקיד יו"ר הוועדה המייעצת לענייני פליטים לשר הפנים, הוא שב בתחילת החודש לתפקיד – כך עולה מפטור ממכרז שפרסם משרד הפנים. הוועדה המייעצת לענייני פליטים אחראית לבחינת בקשות מקלט המוגשות על ידי פליטים בישראל. יו"ר הוועדה או המליאה אחראים על קבלת בקשות המקלט או דחייתן. עלות חוזה ההתקשרות עם חימי היא 288 אלף שקלים.

חימי, עורך דין פלילי, כיהן בתפקיד חמש שנים. הוא מצטרף לציון אמיר, גם הוא עורך דין פלילי בהכשרתו, שלאחרונה הוגשה עתירה נגד מינויו, בטענה כי הוא פסול משום שבוצע ללא מכרז וללא הליך שקוף ושוויוני. לעו"ד חימי ועו"ד ציון אמיר מחכות יותר מעשרת אלפים בקשות מקלט, רובן מאזרחי אריתריאה וסודאן. באוגוסט 2015 מתח בית המשפט העליון ביקורת על התנהלות המדינה בכל הקשור בטיפול האיטי בעיבוד בקשות מקלט של פליטים, ואף הגדיר אותו "אי-טיפול".

עורך הדין , אבי חימי, אוגוסט 2011. דרור עינב
"מי שעמד בסטנדרטים קיבל מקלט". חימי/דרור עינב

"יש אנשים שאמרו שעשיתי עבודה נהדרת ויש כאלה שאמרו שלא", אמר חימי לוואלה! NEWS. "הביקורת הייתה על אחוזים נמוכים של היענות לבקשות מקלט. כל מבקש מקלט שעמד בסטנדרטים הבינלאומיים של כללי צדק טבעי קיבל מקלט ומי שלא עמד בכללים, לא קיבל".

לדבריו, שר הפנים אריה דרעי ביקש ממנו לא אחת לשוב לתפקיד. "אכנס כבולדוזר ויחד עם אמיר נקדם את הבקשות", אמר. "על ההחלטות של הוועדה הזאת יש בית דין לעררים. זה לא דבר שנעשה במחשכים". בנוגע לעתירה נגד שותפו, אמר: "לא הוצא נגדו צו ביניים ונכון להיום הוא מכהן בתפקידו. אני מצטרף אליו – לא במקומו אלא בנוסף, בכוונה להגביר את הטיפול במבקשי המקלט. מדובר בעומסים אדירים".

"מינוי עו"ד פלילי שאין לו זיקה לדיני פליטים אינו ראוי"

עלות ההתקשרות השנתית עם חימי נאמדת בסכום של 240 שקלים לשעה, כאשר המקסימום השעתי הוא מאה שעות בחודש. "זה לא השיקול הכספי", טען חימי. "לא מעניין אותי ההיבט הפיננסי אלא התרומה הלאומית. בתפקיד הזה אני מפסיד הרבה כסף, אבל יש דברים שעושים למען המדינה". השכר השעתי שפורסם במכרז של מנהל הרכש הממשלתי דומה לסכום שמשתכר שותפו עו"ד אמיר, שמרוויח כמה מאות אלפי שקלים לתקופת ההתקשרות.

עו"ד טל שטיינר המתמחה בנושא זכויות אדם והגירה, ממשרד עו"ד תומר ורשה, הגישה את העתירה נגד עו"ד אמיר. "מינויו של סניגור פלילי, בכיר ככל שיהיה, שאין לו זיקה או מומחיות מיוחדת בדיני הפליטים אינו ראוי, ומשקף את ההפקרות שבה נוהגת מדינת ישראל בעניים מבקשי המקלט המצויים בתחומה", אמרה. "גם מינויו של עו"ד בעל משרד פרטי עמוס ביותר אינו ראוי, ויעידו מאות אלפי בקשות המקלט הממתינות להכרעת ועדת הפליטים עוד מתקופת כהונתו הקודמת של עו"ד חימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully