וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן מזכ"ל חיזבאללה: "ארצות הברית מעכבת את פתרון המשבר בסוריה"

4.8.2016 / 0:35

נעים קאסם, סגנו של נסראללה, אמר בריאיון לרויטרס כי הממשל האמריקני מעדיף להמתין עם הדיונים שנועדו לסיים את המשבר עד לכניסת נשיא חדש לבית הלבן. על מספר האבידות הגדול שספג הארגון: "ההישגים שווים כל קורבן"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: נסראללה חשף: 26 לוחמי חיזבאללה נהרגו בחאלב)

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, התראיין אתמול (רביעי) לסוכנות הידיעות רויטרס ואמר כי הסיכוי להגיע לפתרון למלחמת האזרחים בסוריה אינו קרוב, בעיקר בגלל שארצות הברית - אחת המעצמות המעורבות במאמצים להביא לפתרון למשבר, עסוקה בבחירות לנשיאות שייערכו בנובמבר, ולא מוכנה להתחייב לכל פעולה עד שנשיא חדש יכנס לבית הלבן. "הממשל האמריקני משוכנע כי התקופה הקודמת לבחירות לנשיאות היא בזבוז זמן, וכי הדבר יכול לחכות עד שנשיא חדש ייכנס לתפקיד", ציין מספר שתיים בארגון השיעי.

קאסם אף אמר כי סוריה ועיראק עשויות להיות מחולקות – הראשונה בשל מלחמת האזרחים העקובה מדם השוררת בה, והאחרונה בשל הכיבושים הנרחבים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "לאור המעורבות הבינלאומית והאזורית בשדה הקרב, אינני שולל חלוקה בשתי המדינות", ציין. "עד כה הכוחות שרוצים באחדות סוריה ועיראק מצליחים למנוע את רעיון החלוקה, אך עלינו להישאר מודאגים מהאפשרות שבה כמה מדינות ידחפו לעבר הרעיון".

לדברי קאסם, נשיא סוריה בשאר אסד, שבו תומכת חיזבאללה לצד איראן ורוסיה, הוא האדם היחיד שיכול למנוע את חלוקת מדינתו. "עם הישארותו של הנשיא אסד, הפתרון למצב יכול להיות הגיוני – מציאת פתרון פוליטי שבו יינתן קול לאופוזיציה ולממשל. יכול להיות תיאום שיאפשר להשיב את העניינים לסדרם ולחדש את הריבונות במדינה".

עוד כתבות מהעולם:
המספר הגדול ביותר במאה שנה: אובמה המתיק את דינם של מאות אסירים

ארגוני זכויות אדם: "אוסטרליה מתעלמת מהתעללויות בפליטים"
"הרפובליקנים בפאניקה": כדור השלג שמאיים לרסק את הקמפיין של טראמפ

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס, אוגוסט 2016. רויטרס
"מנענו את התפשטות המשבר אל תוך לבנון". קאסם בריאיון, היום/רויטרס

קאסם התייחס גם לקרבות הנערכים בחאלב בשבועות האחרונים, ואמר כי המאבק הארוך לכיבוש העיר מחדש נועד אמנם גם על מנת לאפשר לשקם את העיר, אך בעיקר כדי לקטוע את קו האספקה למחוז אידליב – מעוז המורדים בצפון-מערב סוריה, כמו גם קטיעת נתיב האספקה מטורקיה. "המטרה העיקרית של סוריה ובעלות בריתה הוא לקטוע את הדרך בין חאלב ואידליב", ציין. "בכל הנוגע לשחרור חאלב, זוהי מטרה אחרת שהשגתה עשויה להימשך זמן רב. כיבוש מחדש של חאלב ימשיך להיות אחת המטרות של הממשל ובעלות בריתו, אך איננו תלויים במסגרת זמן".

הוא התייחס גם למספר הרב של לוחמי הארגון שנהרגו בשדה הקרב, ואמר כי אובדן החיים הרב היה נחוץ, שכן אחרת לוחמי ארגונים קיצונים כדוגמת דאעש היו משתלטים על סוריה ונכנסים אל תוך לבנון. "מנענו את התפשטות המשבר אל תוך לבנון וזהו הישג אדיר", הדגיש. "מנענו מהכופרים לשבש את פעולות ההתנגדות והנחנו את הבסיס לעמידתה האיתנה של סוריה. ההישגים האלה שווים כל קורבן".

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully