וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בבית הקלפים: נשיא ניקרגואה בחר באשתו בתור המועמדת לסגנות

3.8.2016 / 13:22

דניאל אורטגה, שצפוי לזכות בכהונה שלישית בנובמבר, ירוץ עם רעייתו שלפי רבים היא השליטה האמתית במדינה שבמרכז אמריקה: "מי יותר טוב ממנה?". באופוזיציה חוששים מהקמת שושלת משפחתית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ניקרגואה דניאל אורטגה בחר אתמול (שלישי) באשתו כמועמדת לסגניתו לקראת הבחירות בנובמבר. הפוליטקאי ומפלגת השמאל שבראשותו צפויים לנצח באופן מוחץ ולזכות בכהונה שלישית ברציפות. אורטגה, מנהיג גרילה לשעבר בן 70, הכריז על בחירתו באשתו כשרשם את שמו כמועמד לבחירה מחודשת. הוא בעבר תיאר את "הממשלה המשותפת" עם רוסריו מוריז'ו כסמל לשוויון בין המינים.

"אין ספק שהוא (המועמד לסגן הנשיא) צריך להיות אישה ומי יותר טובה מאשר השותפה שכבר נבחנה והוכיחה יעילות ומשמעת רבה?", אמר אורטגה כשעשרות מתומכיו קראו קריאות בעדו. אשתו של הנשיא כיהנה כדוברת הממשלה. בבחירות, שיתקיימו ב-6 בנובמבר, תיבחר האסיפה הלאומית ה-90 של ניקרגואה.

עוד ידיעות מהעולם
הקרע במפלגה הרפובליקנית מתרחב - וקלינטון מגדילה את הפער מטראמפ
"ארה"ב העבירה לאיראן בחשאי 400 מיליון דולר לפני חילופי השבויים"

נשיא ניקרגואה דניאל אורטגה ואשתו רוסריו מוריז'ו, יולי 2016. רויטרס
מי שולט במדינה? הנשיא אורטגה ואשתו מוריז'ו, החודש/רויטרס

המפלגה הליברלית העצמאית והמפלגה החוקתית הליברלית מהאופוזיציה מתמודדות אף הן, על אף שסקר שפורסם בשבוע שעבר הראה כי אורטגה זוכה ב-65% תמיכה וכי יריביו נמצאים הרחק מאחור. באופוזיציה הביעו חשש שקידומה של אשת הנשיא עלול לבשר על שושלת משפחתית חדשה במדינה הענייה שבמרכז אמריקה.

אורטגה היה חלק מהחונטה הצבאית שהוקמה עם ניצחון החזית הסנדיניסטית ששלטה במדינה לאחר שהדיחה את הדיקטטורה של משפחת סומוזה ב-1979 אחרי ארבעה עשורים. המפלגה המרקסיסטית הפסידה בבחירות בשנות ה-90, אך שבה לשלטון ב-2007 בראשות אורטגה.

רבים רואים במוריז'ו, שנישאה לאורטגה ב-2005, כדמות החזקה ביותר בניקרגואה. היא מופיעה בטלוויזיה כמעט בכל יום, בעוד שהנשיא ממעט לדבר עם כלי התקשורת. היא ידועה כמי שלובשת בגדים צבעוניים ותכשיטים גדולים כפי שהיה נהוג בשנות ה-60.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully