וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: שופט אסר על בת 13 שנאנסה בידי בן משפחה לעבור הפלה

הנערה, ממדינת סונורה שבצפון המדינה, לא זכתה באישור להפסיק את ההיריון לאחר שבית המשפט קבע כי מדובר בתקיפה מינית, ולא באונס. האפשרות היחידה שלה היא לנסוע לבירה מקסיקו סיטי

עריכה: יותם ווקס, ליאור נאור, צילום: רויטרס

(המון זועם שורף שני חשודים כחברי קרטל סמים, ינואר)

נערה בת 13 בצפון מקסיקו שהרתה בעקבות אונס שעברה סורבה לעבור הפלה. זאת בעקבות החלטת בית משפט להפחית את העבירה שבוצעה מאונס לתקיפה מינית. ההפלות במדינת סונורה אסורה, פרט למקרים של אונס. עם זאת, ארגוני זכויות אדם טוענים כי ההחלטה מפרה את תקנות הרפואה הפדרליות במקסיקו שנכנסו לתוקף מוקדם יותר השנה. לטענתם, אלו אמורות להעניק לקורבנות אונס גישה בלתי-מוגבלת לשירותי הפלה בטוחים - ללא קשר למדינת המחוז שבה אירעה התקיפה או לדיווח.

לפי אלכס אלי, עורך דין המייצג ארגון המטפל בסוגיית ההפלות, התקנות הפדרליות אמורות להיות תקפות לכל המדינות, אולם שירותי הרפואה לא יודעים כיצד להתייחס אליהן. מאז מאי אשתקד, הארגון מייצג 14 קורבנות אונס שלהן לא התאפשר לעבור הפלה, כולל ילדה בת עשר. במקרה האחרון של בת ה-13, הדיווח התקבל אצל המשטרה כעבור כמה שעות לאחר האונס שהתרחש בביתה של הנערה על ידי קרוב משפחה.

לקריאה נוספת
מקסיקו: חמש ילדות נרצחו בשנתן כחלק ממלחמות בין קרטלי סמים
יחפים ומגולחי ראש: "מצעד הבושה" של מורים שהפרו שביתה במקסיקו

שוטרים בהפגנה בניו מקסיקו, מקסיקו, יולי 2016. AP
שוטרים בהפגנה בניו מקסיקו/AP

שבועיים לאחר מכן נמסר לאביה של הנערה כי השופט סיווג את האירוע כ"תקיפה מינית" ולא כאונס. בעקבות זאת, מחלקת הבריאות של מדינת סונורה הודיעה כי היא אינה יכולה לאפשר לה לעבור הפלה מאחר שלא מדובר בתיק אונס. עתה, 12 שבועות לאחר תחילת ההיריון, האפשרות היחידה של הנערה היא לנסוע לבירה מקסיקו סיטי כדי לעבור הליך בטוח וחוקי.

בקרב מדינות ה-OECD, למקסיקו יש את אחוז התקיפות המיניות ומעשי הרצח נגד נערים מתחת לגיל 14 הגבוה ביותר. לפי הנתונים, אחת מכל ארבע בנות במדינה מותקפת מינית בטרם הגיעו לגיל 18. ב-2008 הפכה מקסיקו סיטי למקום הראשון במדינה המאפשר לנשים להפסיק את ההיריון במהלך השליש הראשון. בתגובה, מדינת סונורה הייתה אחת מ-16 מדינות מחוז שבתגובה הידקו את המגבלות על הפלות. לפי ארגון הבריאות העולמי, סיבוכים בהיריון ובלידה הן הגורם העיקרי לתמותת ילדות ונערות.

  • עוד באותו נושא:
  • מקסיקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully