וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא החופש - שפכים הוזרמו לחופי ת"א: "המתרחצים מזהמים את עצמם"

2.8.2016 / 18:30

בדיוק כשמיליוני ילדים ובני נוער נופשים בחופים, משרד הבריאות הזהיר את הציבור מפני רחצה בשני חופים בתל אביב, לאחר שזרמו אליהם שפכים בעקבות תקלה בתחנת שאיבה. "זו לא פעם ראשונה", אמר בזעם מדריך גלישה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. העירייה: "התקלה טופלה"

צילום: יותם רונן וטל שגב, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

משרד הבריאות הזהיר היום (שלישי) את הציבור מפני רחצה בחופים אביב (הדולפינריום) וירושלים בתל אביב, עקב תקלה בתחנת השאיבה מצפון לדולפינריום, שבעקבותיה הוזרמו שפכים לים. שמעון מורי, מדריך גלישה, אמר כי טרם התברר אם נגרם נזק לילדים שגלשו בחופים לפני שהתגלתה התקלה, והנושא יתבהר ביממה הקרובה. "עיריית תל אביב הזרימה מי ביוב באופן מכוון על 400 ילדים בלי להתריע, הציפה חופים בתל אביב וכולם ברחו מהים", טען מורי.

לדבריו, העירייה מזהמת את הים ואת החוף לעתים תכופות. "זאת לא הפעם הראשונה זה קורה. הם עשו את זה כמה פעמים בזמן האחרון, בזמנים שנוחים להם – רק לפני שבועיים זה קרה ביום שישי בחצות. הם עושים את זה במחשכים. כעבור חצי שעה באה עם טרקטורים, הופכת את החול וקוברת את הביוב".

מורי הוסיף כי סגירת החופים אינה יעילה, ומתרחצים ממשיכים להיכנס למים. "החוף לא סגור, אלא פתוח. אנשים נכנסים למים. אולי מבחינת העירייה החוף סגור, אבל אנשים נכנסים למים ומזהמים את עצמם".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
פרשת החיסולים בעולם התחתון מסתעפת: ראש ארגון פשיעה נעצר
בבטן האדמה: הצצה ראשונה למנהרות הרכבת הקלה בגוש דן
מסאז'ים והוצאות להורג: יומניו של אחד מאדריכלי השואה נחשפים

חמסין בתל אביב. ראובן קסטרו
"העירייה לא עושה מספיק". חוף הים בתל אביב, בחודש מאי/ראובן קסטרו

מאיה יעקבס, מנכ"לית עמותת "צלול", טענה כי חופים אלה נפגעים בתדירות גבוהה. "לפעמים זה ביוב ולפעמים זה שפכים משוק הכרמל, שמוצא הניקוז של הנוזלים שלו נמצא פה קרוב". לדבריה, "יש בעיה שחוזרת ומוכרת לעירייה, אבל העירייה לא עושה מספיק כדי לטפל בזה. זה מפגע סביבתי ובריאותי חמור והגיע הזמן לשים לזה סוף. לכל דבר יש פתרון, זה רק עניין של רצון והשקעת משאבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

העירייה: "לא מדובר בהזרמת ביוב"

יעקבס אמרה כי העירייה הסבירה שהבעיה נגרמה מתקלה במשאבה. "תמיד יש תקלות כי לא מתחזקים את המשאבות כמו שצריך", אמרה. היא הוסיפה כי יש להסיט את המוצא של הניקוז מהשוק לים, ולהעביר אותו למכון לטיפול בשפכים. "זה רק עניין של כסף. העירייה טובה בהשקעת כסף בהזמנה של תיירים לחופי תל אביב, אבל לא משקיעה כסף בשמירה על החופים".

עיריית תל אביב מסרה כי "לא מדובר בהזרמת ביוב אלא במי תיעול אשר בשגרה נשאבים בתחנת השאיבה". לטענת העירייה, "בשל תקלה נקודתית בתחנה, הוזרמו מי התיעול לחוף ולים. אגף החופים ניקה את החוף באופן מידי והתחנה טופלה ופועלת כסדרה. לאבטחת הרוחצים, סגר משרד הבריאות את החופים אביב וירושלים והעירייה פועלת לפי הנחיותיו".

בהכנת הכתבה השתתף אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully