וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: תבוטל חובת לימודי הליבה במוסדות הפטור החרדיים

ברוב של 41 תומכים מול 28 בוטלה חובת לימודי מדעים, מתמטיקה ואנגלית כתנאי לקבלת תקציב לבתי ספר יסודיים. מ"יש עתיד" נמסר: "הממשלה לקחה מדור שלם את האפשרות לפרנס עצמו"

עריכה: ניר חן צילום: רוני כנפו

(בשבוע שעבר: ועדת שרים לחקיקה אישרה את החוק לביטול לימודי הליבה)

מוסדות הפטור בחינוך החרדי לא יחויבו ללמד מתמטיקה, מדעים ואנגלית כתנאי לקבלת תקציב ממשלתי. כך אושר לפנות בוקר (שלישי) במליאת הכנסת, ברוב של 41 תומכים מול 28 מתנגדים. החוק שאישרה הכנסת מבטל למעשה את סעיף 10א לחוק חינוך חובה, שחייב את כלל מוסדות החינוך היסודי בישראל ללמד את המקצועות, המוגדרים מקצועות ליבה, בהיקף של 11-10 שעות שבועיות. עם ביטול הסעיף תועבר סמכות ההחלטה על מתן תקצוב למוסדות הפטור לידי שר החינוך.

חקיקת סעיף 10א שקבעה את חובת לימודי הליבה במוסדות הפטור החרדיים נחשבת לאחד מההישגים המרכזיים של יש עתיד ושר החינוך שלה בכנסת הקודמת, שי פירון. החוק קבע כי מוסד שלא יעמוד בחובת לימודי הליבה יזכה לתקציב נמוך באופן משמעותי: 30% לעומת 50% שמקבלים מוסדות הפטור החרדיים שילמדו את מקצועות הליבה.

לקריאה נוספת:
ביטול חובת לימודי ליבה במוסדות חרדיים אושר בקריאה ראשונה
לא צריך ליבה? לפי ה-OECD - החרדים נותרו מאחור בקריאה ובפתרון בעיות
לא מלמדים ליבה, נקנסים - וממשיכים לקבל תקציבי ענק מהמדינה

גיוס חרדים לשירות אזרחי לאומי, ינואר 2013. טלי מאייר
שר החינוך צפוי לחתום על תקנות שיסדירו תקצוב מוסדות החינוך לאחר ביטול הסעיף. צעיר חרדי שוקד על לימודיו/טלי מאייר

עוד כשנחקק הסעיף בכנסת הקודמת נדחה יישומו לשנת 2018, בהסכמתה של יש עתיד והעומד בראשה, יאיר לפיד, והוא מעולם לא נכנס לתוקף. החוק היה עתיד להשפיע על 40 אלף תלמידים מתוך 400 אלף בכלל מוסדות החינוך החרדי. שר החינוך הנוכחי, נפתלי בנט, הצהיר בשבוע שעבר, לאחר אישור החוק החדש בוועדת השרים לחקיקה, כי אחרי ביטול הסעיף הוא יחתום על תקנות חדשות שיאפשרו לו לקבוע את היקף לימודי הליבה במוסדות אלה.

ממפלגת יש עתיד נמסר: "ממשלת ישראל מכרה הלילה את עתידם של ילדי ישראל ולקחה מדור שלם את האפשרות לפרנס את עצמו בכבוד. למרות שהם מבינים את הנזק שהם עוללו, שיקולי השרידות השלטונית של הקואליציה גברו. כל מי שיושב בממשלה הזאת מבין שהוא גזל מאותם ילדים את הכלים הבסיסיים להשתלבות בשוק העבודה ולפרנסה, ועדיין הם תמכו בחוק, כי פשוט לא אכפת להם. כל מה שמעניין אותם זה הפוליטיקה. לפי שיטת הקואליציה הנוכחית, הכול מותר כדי להישאר בכיסא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully