וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים הלבנוניים הופתעו: "הסם של דאעש" בתפוחי אדמה מפלסטיק

400 אלף כדורי קפטגון, המסייע לפעילי הארגון הקיצוני להילחם שעוות ארוכות ולהתגבר על פחדיהם, נמצאו במחסן מקורר בתוך שקים של הירק שנועדו לייצוא. הכדורים הוחרמו וכמה חשודים נעצרו

עריכה: ניר חן

הסם הממריץ קפטגון, החביב על לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), לצד ארגוני טרור נוספים, מוברח בדרכים שונות ומשונות בין גבולות מדינות המזרח התיכון, ואף מעבר להן. כוחות הביטחון בלבנון - אחד המקומות המרכזיים שבו מיוצר הסם - רגילים למצוא את הכדורים במקומות מסתור מקוריים, אך הפעם נראה שגם הם הופתעו.

במהלך פשיטה על מחסן מקורר בעיר זחלה שבמזרח המדינה, בסמוך לגבול עם סוריה, נמצאו 400 אלף כדורי קפטגון בתוך תפוחי אדמה עשויים פלסטיק, לצד תפוחי אדמה אמיתיים שנועדו לייצוא. הכדורים הוחרמו ועובדים סורים באותם המחסנים נעצרו.

עוד כתבות מהעולם:
התפרצות זיקה במיאמי: נשים הרות נדרשות להימנע מביקור באזור
סערה בלבנון: הגיבור במודעת התמיכה בצבא הוא בכלל חייל ישראלי
בכיר איראני: "יש לנו הוכחות לכך שאבו מאזן היה סוכן CIA"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כדורי הסם בתוך תפוחי האדמה המזויפים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקפטגון, או בשמו הרפואי פנטילין, הוא סם ממריץ סינטטי, נגזרת של אמפתמין שפותחה לראשונה בגרמניה ב-1961. בשנות ה-80 שווק הסם כתרופה בעלת השפעה מתונה לטיפול בהפרעות קשב, אך הפך לא חוקי ברוב המדינות ב-1986. לוחמים מכל הפלגים בסוריה נעזרים בסם כדי לנסות ולהגביר את יכולתם להילחם במשך פרקי זמן ארוכים, להתגבר על כאבים ופחדים ולהישאר ממוקדים. כדורי הסם אף נמצאו בחדר המלון ששימש את המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בפריז בנובמבר, שבה נרצחו 130 בני אדם.

לחיזבאללה היסטוריה ארוכה של סחר בסם שנועד לסייע במימון פעילות הארגון, ובמשך שנים ארוכות יוצרו כדורים רבים במעבדות בלבנון. עם זאת, תחקירים של סוכנות הידיעות רויטרס והמגזין טיים העלו כי מרכז הכובד של התעשייה עבר מלבנון לסוריה. במדינה התפתחה תעשייה ענפה של ייצור החומר, המגלגלת מיליוני דולרים. סוריה הקרועה והמדממת הפכה לאזור נטול חוק – תנאי אידאלי לתעשיית סמים משגשגת. הסם זול לייצור ולצורך הפקתו נעשה שימוש בחומרים זמינים וחוקיים. מחיר הרחוב שלו עשוי להגיע ל-20 דולרים ליחידה, וכך מובטח שיעור רווחים גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully