וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ציונים: משרד החינוך החליף את מדד הזכאות לבגרות במודל חדש

1.8.2016 / 16:14

לאחר שהבינו במשרד כי המדד מביא להנשרת תלמידים חלשים כדי להעלות את הממוצע, שונה אופן החישוב. מעתה, הציון יתחלק למכלול של ערכים, נשירה, צוות חינוכי והישגים. בנט: "מוסד שבודק תלמיד רק לפי הציון מעביר מסר שלילי"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: טל רזניק

משרד החינוך יחליף את מדד הזכאות לבגרות בבתי הספר העל-יסודיים במודל חדש שהוצג היום (שני) במסיבת עיתונאים שערכו שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"לית המשרד מיכל כהן. המודל החדש, שנקרא "התמונה החינוכית", מגיע לאחר שהבינו במשרד כי מנהלים מנשירים תלמידים חלשים שלא צפויים להשיג תעודת בגרות, כדי להעלות את שיעורי הזכאות במוסד. מעתה, יפורסם המדד החדש, הורים יוכלו להשוות בין בתי הספר, ולראשונה אף ייחשפו לנתוני הזכאות לבגרות לפי מוסדות ולא רק לפי יישובים.

המדד החדש מורכב מ-17 קטגוריות שונות, שאת נתוניהן אוסף המשרד בימים אלה. הקטגוריות מתחלקות לארבעה אשכולות: ערכים ואקלים חינוכי, נשירה והתמדה, הצוות החינוכי ולמידה והישגים. הנתונים המפורטים על כל מוסד ימסרו לכל מנהל בית ספר, ויפורסמו בהשוואה לבתי ספר דומים מבחינה סוציו-אקונומית ולערים דומות. אף שהמודל החדש נועד להחליף את מדד הזכאות לבגרות, האחרון עדיין מהווה את אחד מהאשכולות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ארז ביטון: "מנשקים לי את היד בכנסת כאילו שאני מזוזה"
בנט מיישם את דוח ביטון: "בשנה הבאה תלמידים יסיירו בעיירות פיתוח"
סקר: כחצי מהמורים בחטיבות הביניים ובתיכונים נתקלו השנה באלימות

שר החינוך נפתלי בנט, ישיבת ממשלה. 31 ביולי 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"מדידה לא סותרת ערכים". בנט/פול צלמים, אוהד צויגנברג

"בית ספר שבודק את התלמידים רק לפי הציון לא מעניק חינוך, אלא נותן מסר שלילי", אמר בנט. "אני מאמין ששינוי שיטת המדידה יביא לשינוי משמעותי במערכת החינוך. מדידה לא סותרת ערכים, היא כלי לצמיחה ולשיפור. השאלה האמתית היא מה מודדים. אם מודדים רק הצלחות וזכאות - מפספסים את הערכים, את ההתעקשות על כל תלמיד, את החינוך לעזרה לזולת, ואת זה אנחנו משנים היום".

במשרד הסבירו כי "התמונה החינוכית" היא "כלי עבודה בידי מנהל בית הספר וצוותו, שכן היא תפרוס בפניהם תמונה רחבה של העשייה הבית ספרית, ותאפשר להם לקבוע יעדים לחיזוק, לשינוי ולשיפור". מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן אמרה: "מהיום, מערכת החינוך תציג תמונה חינוכית שמעלה על נס את העשייה הערכית אשר כוללת, בין היתר, מעורבות חברתית, קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים, התמדה ונשירה. אלה יעמדו לצד העשייה הלימודית, שאף היא תכלול היבטים חדשים. לא רק הישגים לימודיים אלא גם סקרנות, מסוגלות ועניין בלמידה. כל אלה יחד יציגו תמונה אחת, מונגשת, שקופה ודינמית".

בתוך כך, עם הצגת המודל נחשפו הנתונים לשנת תשע"ה. שיעור המעורבות של תלמידים באירועי אלימות ירד באחוז אחד, שיעור הנשירה ממוסדות חינוך עלה ב-0.2% (תשע"ה 1.4%, תשע"ד 1.2%) ושיעור הזכאות לבגרות עלה לשיא של 56%, לעומת 52.7 בשנת תשע"ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully