וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבועיים: החמושים שכבשו תחנת משטרה בבירת ארמניה נכנעו

"המבצע האנטי-טרוריסטי הסתיים", הכריז שירות הביטחון הלאומי, בתום שבועיים של עימותים בירבאן. אלפי תומכי האופוזיציה הפגינו למען החמושים, שקראו להתפטרות הנשיא והבטיחו: "המחאה העממית תימשך"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

כל 20 החמושים שנותרו במתחם משטרתי בבירת ארמניה ירבאן נכנעו – כך נמסר הערב (ראשון) משירותי הביטחון הארמניים. זאת, כשבועיים לאחר שחברי ארגון המזוהה עם האופוזיציה השתלט על המבנה. "המבצע האנטי-טרוריסטי הסתיים", נמסר בהודעה מטעם שירות הביטחון הלאומי, שציינה כי הרשויות "הכריחו את חברי הקבוצה החמושה להניח את נשקם".

"20 טרוריסטים נלקחו למעצר", נמסר מהמשטרה. ב-17 ביולי השתלטו על תחנת המשטרה כ-30 חמושים, במבצע שהביא למותו של שוטר אחר, לפציעתם של שניים נוספים וללקיחתם של תשעה בני אדם בני ערובה. אלה שוחררו כבר לפני כשבוע. שוטר נוסף נהרג אתמול, במהלך עימותים שפרצו לאחר שהמשטרה הציבה לחמושים אולטימטום לפינוי. כמה חמושים נפצעו גם כן בימים האחרונים.

עוד בוואלה! NEWS:
חמושים כבשו תחנת משטרה בבירת ארמניה וקראו להפיכה: "צאו לרחובות"
אלפי טורקים בגרמניה במפגן תמיכה בארדואן: "לא להפיכה"
האפיפיור סחף מיליוני מאמינים בפולין: "אל תישארו לשבת בכורסא"

מפגינים התומכים בקבוצת החמושים שהשתלטה על מטה המשטרה בירבאן, ארמניה. 30 ביולי 2016. AP
"המשימה שלנו הושלמה". תומכי האופוזיציה מפגינים בירבאן, אתמול/AP
מפגינים התומכים בקבוצת החמושים שהשתלטה על מטה המשטרה בירבאן, ארמניה. 30 ביולי 2016. AP
הפגנת האופוזיציה בירבאן, יום לפני שהחמושים נכנעו/AP

ההשתלטות על תחנת המשטרה הוסיפה שמן למדורה הפוליטית בארמניה בתקופה האחרונה. החמושים שהתבצרו בתחנת המשטרה זכו לתמיכת האופוזיציה, ואלפי בני אדם יצאו להפגנות תמיכה בהם, שכללו גם עימותים עם כוחות המשטרה ברחובות. בין החמושים היו גם יוצאי מלחמת נגורנו-קרבאך נגד אזרבייג'ן השכנה, שקראו לממשלה לנקוט עמדה תקיפה יותר בסוגיה.

הדרישה המרכזית של החמושים הייתה שחרורו של מנהיג האופוזיציה ג'יראיר ספיליאן, שנעצר בחודש יוני על ידי הרשויות בגין החזקת נשק באופן לא חוקי והואשם בתכנון הפיכה אזרחית. ספיליאן, בכיר צבאי לשעבר, האשים את נשיא ארמניה סרז' סרקזיאן בניהול לקוי של הסכסוך המתמשך במחוז נגורנו-קרבאך.

פעילים נגד המשטר שומרים על מטה המשטרה שעליו השתלטו חמושים בירבאן, ארמניה. 23 ביולי 2016. AP
"קוראים לעם הארמני להמשיך את המלחמה". החמושים בתחנת המשטרה, בשבוע שעבר/AP

בנוסף לכך, החמושים קראו להתפטרותו של הנשיא, שאותו האשימו בבעיות הכלכליות והחברתיות במדינה. "המשימה שלנו הושלמה", טען אחד מהחמושים ורוז'אן אבטיסיאן, בריאיון לאתר הארמני 1in, לפני שנכנע לכוחות המשטרה. לדבריו, "המחאה העממית תמשיך. אנחנו מרגישים שהניצחון שלנו קרוב, ואנחנו קוראים לעם הארמני להמשיך את המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully