וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור לשורפי דגלי ישראל לדחוף את קלינטון עוד שמאלה

סוזן מייקל

2.8.2016 / 8:24

המפגינים ששאגו "אינתיפאדה" מחוץ לאולם הכנסים בפילדלפיה העידו שהמחאה נגד הממסד מושפעת מהאינתיפאדה הפלסטינית נגד ישראל

הילרי קלינטון לובשת חליפה לבנה בעת נאום קבלת המועמדות לנשיאות בוועידה הדמוקרטית, פילדלפיה, פנסילבניה, 29 יולי 2016. רויטרס
שמאלה או למרכז: קלינטון בין הפטיש לסדן/רויטרס

שריפת דגלי ישראל וארצות הברית מחוץ לוועידת המפלגה הדמוקרטית בפילדלפיה גרמו לתדהמה ולהלם עבור רבים בארצות הברית. המפגינים הזועמים, רבים מהם תומכים מאוכזבים של ברני סנדרס, צעקו "תחי האינתיפאדה", תוך התייחסות לאלימות הפלסטינית נגד ישראל, אך מדוע בחרו לשרוף דווקא את דגלי ישראל, אם ביקשו למחות נגד שחיתות מנהיגי הדמוקרטים?

רבים מתומכי סנדרס הם סטודנטים, החיים ולומדים בעולם שבו השפעת תנועת החרם על ישראל (BDS) הולכת ומתרחבת. אם בעבר הייתה מוגבלת לתחומי הקמפוסים וטופחה על ידי מרצים, כיום היא כבר יצאה מתחומי האקדמיה. הילרי קלינטון, שבעבר הצהירה על מחויבותה למאבק בתנועה בקמפוסים בארצות הברית, מגלה כי המאבק האמור הגיע לחצר האחורית שלה.

גדלתי בקנטאקי בזמן שזו הייתה מדינה דמוקרטית, ואבי כיהן כחבר בבית הנבחרים של המדינה מטעם הדמוקרטים במשך יותר מעשור, אך הדמוקרטים שהיו סביבי בצעירותי מצביעים כעת לרפובליקנים: חברי הסנאט מטעם קנטאקי וחמישה מתוך ששת חברי הקונגרס המייצגים אותה הם רפובליקנים. השינוי הזה מעיד על כך שהמפלגה הדמוקרטית נוטה שמאלה בצורה קיצונית יותר מעמדות רוב חבריה, תהליך שהתרחש בעיקר תחת ממשל אובמה.

ביטוי מובהק לתהליך הוא העוצמה לה זכה הקמפיין שהוביל סנדרס, ותגובת תומכיו למועמדות "השמרנית מדי" של קלינטון. שערוריית המיילים טלטלה את הקמפיין שלה, אך העלאתם באש של דגלי ישראל וארצות הברית על ידי תומכי סנדרס העידה לטעמי על הסבר דרמטי יותר: שימוש בשפה מפויסת כלפי ישראל - מפויסת יותר מהמקובל על תומכי ה-BDS - מעיד על שיתוף פעולה בין ההנהגה הדמוקרטית ובין "הקונספירציה הציונית". כך, המפגינים ששאגו "אינתיפאדה" מחוץ לאולם הכנסים בפילדלפיה העידו שהמחאה נגד הממסד מושפעת מהאינתיפאדה הפלסטינית נגד ישראל.

שיימינג לישראל

יהיו הסיבות לכך אשר יהיו, הדבר מציב את קלינטון בין הפטיש לסדן. היא חייבת לנוע למרכז כדי לזכות בבחירות הכלליות, אך צריכה במקביל לקרוץ שמאלה כדי לזכות בקולות תומכיו של סנדרס, שהיוו 43% מהמצביעים בפריימריז הפנימיים. הכיוון שבו תבחר יקבעו את עתיד המפלגה והמדינה כולה.

חשיפת תכתובות המיילים של קלינטון העלתה עצות רבות שקיבלה מיועציה הקרובים ואנשי אמונה. הם הטילו האשמות שונות בראש הממשלה בנימין נתניהו, תקפו את ישראל וגיבשו אסטרטגיה כיצד לכפות עליה לסגת מהגדה המערבית בכל מחיר. תומס פיקרינג, שגריר ארצות הברית בישראל בעבר, הציע לה להתסיס את הפלסטינים כדי להפוך את הגדה ל"מעין כיכר תחריר", במטרה לכפות על ישראל שיחות שלום. קלינטון העבירה את המייל לעוזרת שלה, מוניקה הנלי, וביקשה ממנה להדפיסו. בנוסף, אחד מהיועצים הבכירים של קלינטון בתחום תכנון מדיניות העלה בפניה תוכנית לגיוס כספים והפנייתם לקמפיין למען פלסטין, כדי לגרום ל"שיימינג" ולהשפיע על הציבור הישראלי. קלינטון השיבה בתגובה: "הדבר מעניין אותי מאוד. נא להמשיך לבדוק".

אם הדמוקרטים שהציתו את הדגלים מחוץ לוועידה יצליחו לכפות על קלינטון תנועה נוספת שמאלה, הדבר עלול לגרום לכישלון הקמפיין שלה, או לארבע שנים קשות מאוד לישראל.

סוזן מייקל היא מנהלת הסניף האמריקאי של השגרירות הנוצרית הבינלאומית, הארגון הנוצרי-ציוני הגדול בעולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully