וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון מוחץ להרצוג: הבחירות לראשות העבודה יתקיימו ביולי 2017

31.7.2016 / 19:53

הצעתו של יו"ר המפלגה לדחיית התאריך לבחירות המקדימות התקבלה ברוב קולות. בפתח הוועידה כ-200 פעילים הפריעו לו בנאומו וקראו לו: "בוז'י הביתה". הרצוג איים לסלקם מהוועידה והשיב: "אתם מתנהגים כמו 'לה פמיליה'"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אוהד פיטר

.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, התקבל היום (ראשון) בקריאות בוז עם הגעתו לוועדת המפלגה, שהתכנסה להצביע על התאריך לקיום בחירות לראשות המפלגה וכן למוסדותיה ולתפקידים נוספים. בתום דבריו של הרצוג, שנקטעו לסירוגין, החלה ההצבעה של 1,500 מתוך 2,200 צירי מפלגת העבודה על הצעתו של הרצוג לדחיית מועד הבחירות ליולי 2017. עם סיום ההצבעה, התקבלה הצעתו של הרצוג ברוב גדול של 70%, 750 בעד הצעתו לעומת 402 מתנגדים לה.

בעקבות ניצחונו אמר הרצוג: "אחרי שנה של השמצות גידופים ואלימות יש פה הכרעה חדה ונוקבת. חברי המפלגה שהיו צריכים לבחור בין אמון בי לאמון במרגלית ויחימוביץ' אמרו את דברם. זו הייתה הצבעת אמון ואנחנו ניצחנו והדרך שלנו ניצחה".

לקריאה נוספת:
"צריך להפסיק לדבר על שלום": אראל מרגלית הציג את תכניתו המדינית
יוזמה במפלגת העבודה: ביטול הפריימריז הפתוחים לרשימה לכנסת
סקר ראשון אחרי קריסת המו"מ: יחימוביץ' ומרגלית צמודים, הרצוג צולל

כמאתיים פעילים שהגיעו היום לבית החייל בתל אביב, צעקו להרצוג "בוז'י הביתה". במקביל, פעילים התומכים בו צעקו "שלי הביתה". הרצוג, שהתקשה לנאום בפני הקהל המשולהב, אמר לפעילים: "אתם יכולים לעשות כמה רעש שאתם רוצים, זה לא יעזור לכם. 'כלב' כבר קראו לי וזה לא עזר לכם". הרצוג התייחס בדבריו לאמירות שנשמעו בעבר מפי יריבתו, שלי יחימוביץ'.

בהמשך אמר הרצוג: "המפלגה מתנהגת כמו 'לה פמיליה', ולא כמו מפלגה דמוקרטית". מזכ"ל המפלגה חיליק בר ניסה להרגיע את הצעקות והגיב אף הוא: "מי שרוצה הביתה, שילך הביתה בעצמו". הוא תקף את ההשמצות נגד הרצוג שהועברו בקבוצות הווטסאפ של המפלגה בימים האחרונים. "לא תקראו להרצוג פוטין או ארדואן, לאף יו"ר בבית הזה לא יקראו ככה. יש כללים בדמוקרטיה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
יו"ר מפלגת העבודה – יצחק הרצוג – כנס מפלגת העבודה בבית החייל בתל אביב. מאצ'י הוף
"לא תקראו להרצוג פוטין או ארדואן". הרצוג בוועידה/מאצ'י הוף

שלושת הח"כים המתנגדים להצעתו של הרצוג, אראל מרגלית, שלי יחימוביץ' ועמר בר לב, ויתרו על הזכות להציג את הסתייגויותיהם בפני באי הוועידה. וכך, לאחר דבריו של הרצוג החלה ההצבעה.

בעקבות ההתפרעות בקהל הורה יו"ר מפלגת העבודה למזכ"ל בר לקיים תהליך של סילוק והדחת פעילים וצירים שנהגו באלימות במהלך הוועידה. "צפינו אפשרות לניסיון לפיצוץ, היתה פה קבוצה מאורגנת", טען הרצוג. "את התשובה הם יקבלו בקלפי. יש פה רוב עצום שמבין שהדיון הוא על ההתנהגות במפלגה - לא בי ואף אחד. רוצים לפגוע בי ובמזכ"ל במפלגה, לא ניתן לקבוצה לעשות את זה".

לדברי הרצוג, "יש לי טענות קשות מאוד כלפי ההתנהגות של שלי בנושא הזה, כי הקו המתלהם שלה ושל מרגלית גורם לאנשים לשבור מוסכמות של התנהגות פנים מפלגתית. אנחנו ניאבק בזה, לא יקראו יותר ליו"ר המפלגה 'כלב הולך על ארבע ועצם גרומה', זו התנהגות בלתי נסבלת. יש פה צביעות אחת גדולה. מנסים לייצר תדמית של מפלגה שלא מתפקדת. ביקורת היא לגיטימית, אבל היזהרו בדבריכם כי הכי חשוב להיזהר מהצבועים. התכוונתי להביא כל הסכם אחדות לוועידה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השוואה בין הרצוג לפוטין. הודעה בווטסאפ של הפעילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בר הוסיף כי "לגיטימי להצביע נגד ההצעה. ניסיתי חודשיים להביא לפשרה, לא הצלחתי והלכנו לוועידה. יש פה אלימות. קבוצות ווטסאפ, אי-מיילים מאורגנים שנשלחו מאותו גוגל ואיומים על ח"כים שידיחו אותם ולא יצביעו להם בפריימריז".

יחימוביץ' אמרה בתגובה לסילוק חברי המפלגה כי "האיומים של הרצוג מחפירים, והבכי והנהי על קריאות הבוז שספג הם כל דבר חוץ ממנהיגות. קריאת הבוז הקשה ביותר נשמעה היום דווקא מפי הרצוג, כשבשיא חולשתו הציבורית הודיע ל-60 אלף חברי מפלגה שהוא מצפצף עליהם צפצוף ארוך וכי באמצעות קומבינות יוכל לארגן לעצמו קדנציה נוספת בלעדיהם. היום על הבמה, בפעם האלף שב הרצוג וקונן על כך שלכאורה כונה כלב. בפועל משתמש הוא עצמו במלה כלב מאה פעמים ביום, אף שבמציאות מעולם לא נאמרה לגביו. זהו נסיון נואש לזכות באמפתיה על בסיס חמלה, אולם בבכיינות לא בונים במנהיגות".

להרצוג, שגובה על ידי יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, היה צפוי רוב גורף בקרב צירי הוועידה. אולם, ציר יחימוביץ-מרגלית-בר לב ניהל בשבוע האחרון מאבק משפטי על תנאי ההצבעה, שעשוי להקשות על היתרון המובנה של הרצוג. כך למשל, בסוף השבוע הכריע המוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה כי ההצבעה בוועידה תהיה חשאית. החלטה זו נחשבת להישג עבור יריביו של הרצוג, שכן הצבעה חשאית עשויה לערער את ההשתייכות הפוליטית והחלוקה הברורה בקרב צירי הוועידה שמשויכים לתאים, או בקרב ארגונים המזוהים עם הרצוג או ניסנקורן.

אחרי שהצליחו להביא להצבעה חשאית, יחימוביץ, מרגלית ובר לב הגישו עתירה נוספת, הדורשת להפריד את ההצבעות על ההחלטות השונות בוועידה. לטענתם, העובדה שכל ההצעות כרוכות יחד להצבעה אחת מסנדלת את חברי הועידה ומונעת הצבעה עניינית – גם על מועד הפריימריז וגם על הרכב ועדת הבחירות. המוסד לבירור עתירות במפלגה צפוי להכריע בנושא.

(עדכון ראשון: 17:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully