וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: שרת ההגנה לשעבר הפכה למושלת האישה הראשונה של טוקיו

לפי מדגמים במדינה, יוריקו קויקה תוביל את העיר שמתכוננת לאירוח האולימפיאדה בעוד ארבע שנים. זאת לאחר שהמושל הקודם התפטר בשל שערוריות כספיות. "זאת תהיה טוקיו שמעולם לא ראיתם"

צילום: AP, עריכה: טל רזניק

שרת ההגנה לשעבר של יפן יוריקו קויקה נבחרה למושלת הראשונה אי-פעם של הבירה טוקיו - כך עולה ממדגמים שפורסמו היום (ראשון). כלי תקשורת במדינה דיווחו עם סגירת הקלפיות בשעה 20:00 (שעון מקומי) כי היא הזוכה הצפויה.

בין האתגרים הגדולים ביותר שניצבים בפניה יהיה להתמודד עם הבעיות הכלכליות של העיר שתארח את האולימפיאדה ב-2020. שערוריות הקשורות לכך הובילו את שני המושלים האחרונים להתפטר מתפקידם. "אוביל את הפוליטיקה של טורקיה בצורה חסרת-תקדים, זאת תהיה טוקיו שמעולם לא ראיתם", הכריזה קויקה בת ה-64 בפני תומכיה שהריעו לה.

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה זה 200 שנים: קיסר יפן הכריז על פרישתו
בדרך לשינוי החוקה? ניצחון גדול לראש ממשלת יפן בבחירות
יפן: עשרות אלפים הפגינו נגד צבא ארה"ב לאחר רצח צעירה מקומית

מושלת טוקיו, יפן, יוריקו קויקה, לאחר ניצחונה בבחירות, 31 ביולי 2016. רויטרס
מבטיחה לשנות את העיר. מושלת העיר חוגגת את ניצחונה, היום/רויטרס

בסך הכל, 21 מועמדים שונים התחרו על הנהגת עיר הבירה ועל כמה ערי לוויין שלה, אזור המונה כ-13 מיליון תושבים. פרט למשחקים האולימפיים, שרת ההגנה לשעבר תתמודד עם אוכלוסייה מזדקנת ועם הסכנה המתמדת של רעידות האדמה המרחפת מעל טוקיו.

בחירות הבזק התקיימו בעקבות התפטרותו של המושל בחודש שעבר. יואיצ'י מסוזו פרש בעקבות ביקורת חריפה כלפיו בשל הטענות שהשתמש בכספי ציבור כדי לממן חופשות וספרי קומיקס לילדיו.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • טוקיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully