וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת הכדור הפורח בארה"ב: "המריא בתנאים שאינם ראויים לטיסה"

31.7.2016 / 17:44

בראיון לאולפן וואלה! NEWS הסביר אמיר שמר, מנכ"ל וטייס ראשי בחברת "סקיי טרק", את הנסיבות להתרסקות שגבתה את חייהם של 16 בני אדם. "ברוב התאונות בכדורים פורחים - הגורם האנושי אחראי"

צילום: אדריאן הפשטיין ורויטרס, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

אמיר שמר, מנכ"ל וטייס כדור פורח ראשי בחברת התעופה "סקיי טרק", התייחס היום (ראשון) להתרסקות הכדור הפורח בטקסס שבארצות הברית, שבה נהרגו אמש 16 בני אדם, ואמר כי הטייס נושא באחריות לאסון. "במקרה זה, כמו גם בתאונות אחרות בתחום הכדורים הפורחים, הגורם האנושי הוא האחראי", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

"אנחנו יודעים שהבלון המריא בתנאים שאינם ראויים לטיסה", אמר שמר. "בעוד שלכלי תעופה מתקדמים יותר יש מכשירים שמאפשרים לטוס בתנאי ראות לקויה, או מזג אוויר קשה, בכדור פורח זה לא קיים – הטייס אחראי על הבטיחות".

שמר התייחס גם לבטיחותם של הכדורים הפורחים בכלל והבהיר: "הכדור הפורח נחשב לכלי הטיס הבטוח ביותר בעולם". בישראל, סיפר שמר, הפיקוח על כלי הטיס נעשה על ידי רשות התעופה האזרחית, עובדה שמשפרת את בטיחות הטיסה ומקטינה את הסיכוי לתאונות. "טסתי בהרבה מדינות בעולם, ורמת הבטיחות בישראל היא מהגבוהות שראיתי. אנחנו עובדים בצורה מפוקחת, עם טייסים מנוסים. אני בספק אם תאונה דומה תתרחש כאן בישראל", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
אסון אווירי בארה"ב: 16 בני אדם נהרגו בהתרסקות כדור פורח בטקסס
ארה"ב: הרוגה ונפגעים רבים באירוע ירי בבירת טקסס
היסטוריה: צנחן קפץ מגובה של 25 אלף רגל ללא מצנח - ושבר שיא עולמי

16 בני אדם נהרגו בהתרסקות כדור פורח בטקסס שבארה"ב. יוטיוב, צילום מסך
"ספק אם תאונה דומה תתרחש כאן בישראל". ההתרסקות בטקסס/צילום מסך, יוטיוב

לדברי שמר, הגורם האנושי הוא שהוביל לתאונת הכדור הפורח המצרי שנשרף באוויר בשנת 2013. גם אז, לדבריו, לא מדובר היה באופי הטיסה או ברמת הבטיחות של הכדור עצמו, אלא בחוסר הניסיון של הטייס.

התאונה בטקסס התרחשה בשטח מרעה ליד העיר לוקהרט, ועדי ראייה דיווחו כי הכדור עלה באש. למרות דבריו של שמר, הנסיבות המלאות של האירוע טרם ברורות והמועצה הלאומית לבטיחות התחבורה פתחה בחקירה. דובר המועצה הלאומית לבטיחות התחבורה אמר כי הם פועלים לאיסוף ראיות מהזירה, במטרה לשפוך אור על הגורם להתרסקות. לדבריו, האש שפרצה בכדור התפשטה ופגעה בסל שבו היו הטסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully