וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ביטן יוזם חקיקה לסגירת תאגיד השידור: "יחסוך כסף למשלם המסים"

31.7.2016 / 13:00

פרסום ראשון: יו"ר הקואליציה מקדם הצעת חוק במסגרתה רשות השידור הקיימת תמשיך לפעול. לדבריו, הוא מייצג את עמדתו האישית ולא את זו של נתניהו: "הרשות החלה להתייעל והנסיבות השתנו". בכולנו הביעו התנגדות למהלך

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

(בווידאו: ח"כ דוד ביטן וח"כ שלי יחימוביץ על פירוק התאגיד)

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן, יוזם הצעת חוק לסגירת תאגיד השידור הציבורי – כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. בישיבת שרי הליכוד שהתכנסה הבוקר לפני ישיבת הממשלה, שבה צפויה לעלות הצעת החוק לדחיית עליית שידורי התאגיד לאפריל 2017, שוחחו השרים בנושא. ביטן מתכוון לגייס תמיכה בנושא במהלך פגרת הקיץ של הכנסת ולקדם את החקיקה עם שובה מחופשה.

"לא צריך לדחות את עליית השידור – אפשר לבטל את התאגיד ולהישאר עם רשות השידור הקיימת ולהגיע לאותה תוצאה. המשך קידומו של התאגיד יעלה למשלם המסים הרבה יותר מאשר שימוש ברשות השידור הקיימת", אמר ביטן בישיבה. לדבריו, כבר בוטלה האגרה והחל תהליך התייעלות פנימי ברשות השידור, לכן אין טעם בקידום התאגיד החדש. במהלך הישיבה הפנו ביטן ושר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס את תשומת לבו של נתניהו לנימה הביקורתית העולה כלפיו בהתבטאויות חלק מהעיתונאים שצפויים לעבוד בתאגיד.

לקריאה נוספת:
השם החדש והשנוי במחלוקת של התאגיד: "כאן"
פשרה בסאגת התאגיד: ייפתח ב-30 באפריל
בעדה האתיופית דורשים מהתאגיד להשתלב בתפקידי מפתח

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
"החל תהליך התייעלות, אין טעם בתאגיד החדש". בניין רשות השידור/ראובן קסטרו

בתגובה למהלך אמר יו"ר סיעת "כולנו", ח"כ רועי פולקמן, כי מדובר ביוזמה שדינה להיכשל. "סיכומים צריך לכבד. ראש הממשלה נתניהו והשר כחלון סיכמו שתאגיד השידור הציבורי יפתח ב-1 בינואר, וכך יהיה. תקשורת חופשית היא אבן יסוד של דמוקרטיה בריאה, וכמו שמפלגת כולנו שומרת על מעמדה של בתי המשפט ומרסנת חוקים שעלולים לפגוע בדמוקרטיה, גם כאן נוודא שמעמדו של תאגיד השידור הציבורי החדש יהיה איתן. אני מציע לפוליטיקאים להפסיק לבחוש בשוק התקשורת, ולהתרכז בעשייה חברתית וציבורית שלשמה נבחרנו לכנסת".

"איש לא מטיל ספק בכישרונם של אנשי התאגיד"

ביטן אמר בשבוע שעבר בוועדת הכלכלה בכנסת כי הוא מבטא את עמדתו האישית ולא את זו של שר התקשורת וראש הממשלה בנימין נתניהו. "מה שיצא הוא שתאגיד ציבורי לא קם במשך שלוש שנים. מצד שני, דווקא רשות השידור התחילה להתייעל, לכן אני חושב שאולי עשינו טעות וצריך לשקול את כל המהלך מחדש - ואני לא אומר את דעתו של ראש הממשלה. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן חתם על הסכם והשתנו הנסיבות. גם משרד האוצר לא מכבד כל הסכמים וגם יו"ר ההסתדרות לא חייב לכבד. היו צריכים לדבר עם התאגיד. אני לא אומר שלא, בהרבה מאוד הליכי חקיקה לא מדברים עם אף אחד, כמו חוק ההסדרים והרפורמות של האוצר".

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, התבטא באותו דיון נגד סגירת התאגיד כולו. "כבר שלושה-ארבעה ימים שאנחנו שומעים בליץ תקשורתי שרק מסביר מה ראש הממשלה רוצה לעשות. אף אחד לא רוצה לסגור את התאגיד, אף אחד לא מטיל ספק בכישרונם ובמוטיבציה וביכולות של אנשי התאגיד. בסוף הם יקימו תאגיד לתפארת", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ריח של מחטף". מכתבה של השרה רגב ליו"ר תאגיד השידור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, גילו הבוקר השרים להפתעתם הצעת החלטה המעבירה את סמכויות לשכת הפרסום הממשלתית מידי משרד התקשורת, בראשות נתניהו, לידי משרד התרבות והספורט בראשות השרה מירי רגב, הנחשבת לאחת השרות המקורבות לראש הממשלה בימים אלה. השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל הביעה את התנגדותה לדרך הבאת ההחלטה והצביעה נגד.

במכתב ששיגרה רגב לפני שבועיים ליו"ר תאגיד השידור הציבורי, גיל עומר, ופורסם היום, התריעה השרה על ניסיון להאריך את כהונתו של המנכ"ל הזמני של התאגיד, אלדד קובלנץ, ולהפוך אותו לקבוע. "מינוי בדרך זו בטרם מלאו שנתיים למינוי הזמני מעלה ריח של מחטף כאילו שלמישהו אצה הדרך. הדבר אינו עומד בסטנדרט הציבורי הראוי ומנוגד לרוח המחוקק". לדבריה, קובלנץ מונה למינוי זמני של שנתיים וכל ניסיון להארכת כהונתו אינו חוקי. "ההליך למינוי מנכ"ל צריך להיות בהתאם לוועדת איתור ולא באופן אוטומטי", אמרה.

(עדכון ראשון: 11:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully