וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסלמים מעיירת המחבל מצרפת מסרבים לקבור אותו: "כתם לאסלאם"

בקהילה שבה התגורר עאדל כרמיש, אחד משני המחבלים שהשתלטו על כנסייה בנורמנדי ושיספו ראש של כומר, מתנגדים להביאו לקבורה. "מה שהוא עשה זה חטא, הוא לא חלק מהקהילה שלנו", אמר אחד התושבים. ראש העיירה יכריע

עריכה: יאיר דניאל

מוסלמים בעיירה שבה התגורר אחד המחבלים שביצע את הפיגוע בכנסייה בנורמנדי סירבו לאפשר לקבור אותו. עאדל כרמיש בן ה-19 ועבד אל-מליכ פטיז'ן, גם הוא בן 19, הסתערו בשבוע שעבר על המבנה בעיירה סנט-אטיין-דו-רווריי, לקחו שישה בני אדם בני ערובה ורצחו את הכומר ז'אק האמל בן ה-86. הם נורו למוות בידי כוחות צרפתיים מיוחדים שהגיעו לאזור בתוך זמן קצר. לאחר מכן נודע כי הם היו תומכי דאעש וניסו להצטרף לארגון בסוריה.

מנהיגי דת בעיירה סירבו לקיים טקס קבורה לכרמיש בטענה שהם לא רוצים "להכתים" את האסלאם. ארגון "המדינה האסלאמית" קיבל אחריות לפיגוע וטען כי השניים היו לוחמים בשורותיו. מוחמד קרבילה, נשיא ארגון מוסלמי מקומי ואימאם במסגד, סיפר לעיתון הצרפתי לה פריזיאן כי "אנחנו לא מתכוונים להכתים את האסלאם עם האדם הזה. לא נשתתף בהכנת הגופה או בקבורה".

חאליד אל-אמרני, טכנאי בן 25, סיפר לסקיי ניוז כי הוא תומך בהחלטה. "מה שהאיש הצעיר הזה עשה זה חטא. הוא אינו חלק מהקהילה שלנו יותר". ההחלטה הסופית בנושא היה של ראש העיירה.

לקריאה נוספת בנושא
ביקורת בצרפת על הצעת הממשלה: "איסור מימון זר למסגדים אבסורדי"
נזירה ששרדה את הפיגוע בכנסייה בצרפת: "המחבל חייך ודיבר על שלום"
בשל גל הטרור: צרפת שוקלת לאסור מימון זר של מסגדים

המחבלים שביצעו את הפיגוע בנורמנדי שבצרפת נשבעים אמונים לדאעש. ספק 500
נשבעו אמונים לדאעש. פטיז'ן/ספק 500

ממשלתו של הנשיא פרנסואה הולנד ספגה ביקורת נוקבת בשל כישלונה הנוסף במניעת מתקפת טרור על אדמת צרפת, בין היתר בשל המחדלים הרבים. לשירותי הביטחון היה מידע מוקדם שפטיז'ן תכנן לבצע פיגוע, אך לפי הדיווחים המשטרה לא הצליחה לזהות אותו דרך התמונות והסרטון שבו נשבע אמונים לדאעש.

הוא כבר היה ברשימת החשודים בטרור לאחר שניסה להגיע לסוריה בחודש שעבר, אך נעצר בידי הרשויות בטורקיה ושב לצרפת. כרמיש היה גם ידוע לרשויות והוא ענד צמיד מעקב אלקטרוני בזמן שהיה במעצר בית והמתין למשפט. עם זאת, אושר לו לצאת מהבית בשעות הבוקר, והוא ניצל זאת לתקיפת הכנסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully