וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד האפל במלחמתו של "המעניש" בסוחרי הסמים בפיליפינים

31.7.2016 / 11:33

בהתאם לקריאתו של הנשיא החדש דוטרטה, אזרחי המדינה לוקחים את החוק לידיים והורגים בעצמם פושעים. תמונתה של אישה האוחזת בגופת בעלה התפשטה במהירות במדינה והיא רק מבקשת: "תהרגו את העבריינים האמיתיים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כשתמונתה של ג'נלין אולייריס בוכה בזמן שהיא מחבקת את גופתו של בעלה התפשטה ברשתות החברתיות בפיליפינים, הנשיא רודריגו דוטרטה כינה זאת רגשנות יתר. אין הרבה דברים שדוטרטה טרם אמר בנוגע למלחמה בסמים, הסוגיה היחידה למעשה במצע הבחירות שלו והבטחתו הגדולה ל-16 מיליון אזרחים שהכתירו אותו במאי ברוב גדול.

"המעניש", כפי שהוא מכונה, עומדת במילתו. מאות חשודים כסוחרי סמים נהרגו מאז נכנס לתפקידו לפני כחודש. שישה מהם נורו למוות בלילה אחד בבירה מנילה, בהם מייקל סיסרון, בעלה של אוליירס בן ה-29 שבו התנקשו רעולי פנים רכובים על אופנועים.

"חבר התקשר ואמר כי מייקל נורה. רצתי החוצה כדי לראות אותו", סיפרה אוליירס המתגוררת באזור הסלמס בבחרה, שבו שורצים פושעים. "המחשבות התחילו לרוץ לי בראש. זה לא יכול אתה. זה לא מגיע לך. יש אחרים שזה מגיע להם יותר מלך", היא מארה, כשהיא נזכרת ברגע שבו היא גילתה את גופת בעלה. "אילו רק היו לי כנפיים, הייתה טסה לצדו במהירות". צלמים רבים עמדו מאחורי מחסום משטרתי כשהיא החזיקה את גופת בעלה. חתיכת קרטון נותרה ליד הגופה ועליה כתוב "סוחר סמים".

לקריאה נוספת בנושא
חרף אזהרות סין: הפיליפינים זכתה בתביעה בהאג על ים סין הדרומי
"טראמפ של המזרח" הושבע לנשיאות הפיליפינים: "העם רעב לשינוי"

אישה מחזיקה את גופת בעלה שנרצח במנילה, הפיליפינים, יולי 2016. רויטרס
מכחישה שהיה סוחר סמים. אולייריס וגופת בעלה/רויטרס

התנקשויות דומות מתרחשות כמעט מדי יום בפיליפינים, אך כשהסחר בסמים והפשע מושרשים כה עמוק, הזעם הציבורי בקושי קיים. לפי המשטרה, 316 חשודים בסחר בסמים נהרגו מ-1 עד 27 ביולי, 195 מהם בידי אזרחים שלקחו את החוק לידיים. ארגוני זכויות אדם מעריכים כי מספר ההרוגים האמתי כפול מהנתונים הרשמיים.

דוטרטה לא גינה את מעשי ההרג האלו. הוא בעבר אף תמך בהם. ראש עיריית דבאו לשעבר בעל הלשון החדה הזכיר את תמונתה של אוליירס אוחזת בבעלה במהלך נאום לאומה שנשא ביום שני. הוא אמר כי התקשורת מנסה להשוות אותה לפייטה של מיכאלנג'לו, פסל שבו מגולפת מרים מערסלת את גופתו של ישו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בנאום בפרלמנט, יולי 2016. רויטרס
מקיים את הבטחותיו. דוטרטה בנאום בפרלמנט/רויטרס

אוליירס תקבור היום את בעלה. היא הודתה שהוא צרך סמים, אך אמרה כי זה בלתי-אפשרי שסחר בהם מאחר שהם עניים מדי ובקושי מסוגלים לשלם על הארוחה הבאה שלהם. סיסרון השתכר למחייתו מנסיעה על ריקשה ועשה עבודות צדדיות. הוא אפילו הצביע עבור דוטרטה בבחירות.

"הם צריכים להרוג את אלו שלא מגיע להם לחיות יותר, אלו שהם סכנה לחברה מאחר שהם גורמים נזק לאחרים, אבל לא את החפים מפשע", סיפרה. "אני לא צריכה אמפתיה מהציבור. אני לא צריכה שהנשיא ישים לב אלינו. אני יודעת שהוא לא אוהב אנשים כאלו, אבל מבחינתי אני מקווה שהם יגיעו לפושעים האמתיים". כשנשאלה אם יש לה מסר לנשיא, השיבה: "הרגו את סוחרי הסמים, לא את האנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully