וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן לדמוקרטיה: ראש ממשלת תוניסיה הודח בהצבעת אי-אמון

31.7.2016 / 8:02

אחרי פחות משנתיים בתפקיד, חביב א-סיד הפסיד ברוב קולות בפרלמנט בשל חוסר הצלחתו לשפר את המצב הכלכלי. הקואליציה תיאלץ להתגבר על המחלוקות ולמנות מחליף במהרה, שיתמודד גם עם סכנת הטרור

עריכה: רון וקנין

(בנובמבר: הרוגים בפיצוץ מטען חבלה בבירה תוניס)

הפרלמנט של תוניסיה הפיל הלילה (ראשון) את ממשלתו של ראש הממשלה חביב א-סיד במהלך הצבעת אי-אמון, מהלך שסלל את הדרך להקמת ממשלה חדשה שתצטרך ליישם רפורמות כלכליות שטרם יצאו אל הפועל.

א-סיד, טכנוקרט שנמצא בתפקידו פחות משנתיים, ספג ביקורת נוקבת בשל חוסר ההתקדמות בסיפוק חבילת התמריצים שנועדה ליצור צמיחה ועבודות. הנשיא באג'י קאיד א-סבסי קרא אף הוא להקמת ממשלת אחדות.

מתוך 191 חברי פרלמנט שהיו נוכחים בהצבעה, 118 הצביעו נגד ראש הממשלה. רק שלושה תמכו בו והיתר נמנעו. ראש ממשלה חדשה צפוי להיבחר בתום משא ומתן בקרב ארבע מפלגות הקואליציה. א-סיד נקלע לוויכוח מוקדם יותר השנה עם הנשיא, שקרא להקמת ממשלת אחדות חדשה שתתגבר על המחלוקות הפוליטיות בקואליציה ותגיב בצורה מהירה יותר לאתגרים הכלכליים והביטחוניים במדינה.

מאז המהפכה ב-2011 שהובילה להדחת הרודן זין אל-עבאדין בן עלי, תוניסיה התבססה כמודל לדמוקרטיה עבור כל האזור. עם זאת, מתקפות טרור שונות אתגרו את הממשלה ועימותים פוליטיים האטו את הצמיחה הכלכלית.

שלושה פיגועים גדולים שאירעו במדינה בשנה שעברה - כולל מתקפה של חמושים על תיירים זרים במוזיאון בבירה וטבח בחוף בעיירה סוסה - פגעו קשות בענף התיירות, שמהווה כ-8% מהכלכלה ומשמש מקור מרכזי לתעסוקה במדינה.

ראש ממשלת תוניסיה חביב א-סיד במסיבת עיתונאים לאחר הפסדו בהצבעת אי אמון, 31 ביולי 2016. רויטרס
הודח מתפקידו. א-סיד, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully