וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזריה לפני הפסקת האש בצוק איתן: "ביבי כנס בהם, להרוג את כולם"

31.7.2016 / 0:14

החייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון כתב בשנת 2014: "ביבי הקוקסינל, מה הפסקת אש?". אביו ענה לו: "כהנא צדק". הפוסטים הישנים שותפו מחדש בצל המשפט המתנהל נגדו - ועוררו סערה. מקורביו: "לא רלוונטי"

צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: עמרי וייס וניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

בווידיאו: דיווח לאולפן וואלה! NEWS על עדותו של אלאור אזריה בבית הדין הצבאי

דעותיו של החייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, בנוגע לפלסטינים ולערבים בישראל הן סוגיה שמרבים לדון בה בקרב הציבור, במקביל לדיון המתקיים בעניינו בבית הדין הצבאי ביפו. פוסטים שפורסמו על ידו בפייסבוק ביולי 2014, במהלך מבצע צוק איתן, מראים שיחה שהתקיימה בינו לבין אביו צ'ארלי בנוגע להפסקת האש המסתמנת. הפוסטים מן העבר שותפו שוב בימים האחרונים בצל המשפט המתקיים בעניינו ועשויים לשפוך אור על תפיסת עולמו.

"ביבי יקוקסינל, מה הפסקת אש? כנסו באימא שלהם", כתב אזריה. בתגובה, כתב לו אביו: "כל הכבוד, צריך להיכנס באמאמא שלהם". אלאור הוסיף כי "כן, להרוג את כולם" ובהמשך: "יהי זכרם ברוך, כהנא צדק". אביו בתגובה כתב: "כהנא הצדיק צדק, שיקום דור המשך לכהנא".

לקריאה נוספת:
שעות של עדויות לא עזרו: אזריה לא הצליח לשכנע את השופטים
הלוחם הקשוח הפך לפרח מוגן: כך אלאור אזריה הפך לילד של כולנו
אזריה ממשיך להאשים את המג"ד ששיקר: "אולי הוא מפחד מהתקשורת"

אלאור אזריה ובני משפחתו כתבו פוסטים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יולי 2016. פייסבוק, צילום מסך
אלאור אזריה ובני משפחתו כתבו פוסטים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יולי 2016/צילום מסך, פייסבוק

בסטטוס אחר שיתף אביו של אזריה תמונה של מוסלמי מתפלל ועז מאחוריו עם הכיתוב: "עז עדין על קאסם". בפוסט אחר שפורסם באותם ימים כתב צ'ארלי כי יש להחרים את הערבים ולא לקנות מהם כלום. "לכל אזרחי ישראל היהודים, יש להפסיק לקנות כל מוצר שמיוצר על ידי ערבים", כתב. "לא לקנות בחנויות של ערבים בארץ. למה? הערבים הישראלים עושים הפגנות, סוגרים כבישים, זורקים אבנים לעבר כוחות ביטחון וכל זאת בגלל התמיכה בארגון החבלני חמאס. צריכים להפסיק לקנות בשווקים כמו טירה, כפר קאסם ועוד. צריך לפגוע בהם בצורה כלכלית".

שלב העדויות במשפטו של אלאור אזריה נמשך בבית הדין הצבאי ביפו 11.7.16. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
"צריך לפגוע בערבים הישראלים בצורה כלכלית". אזריה ואביו/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

בסביבת החייל אמרו כי "מדובר במחזור שאינו רלוונטי למשפט של דברים שפורסמו בעבר ונועדו לפגוע באלאור". לדבריהם, אותם פוסטים נכתבו מתוך כאב שחש בזמן המבצע. "במהלך צוק איתן אלאור היה נער, עוד לא חייל. למשפחת אזריה יש כבוד רב למר נתניהו", אמרו. "חבל שנותנים יד למחזור של חומר שנועד לפגוע באלאור ושמשפטו זוהם באופן החמור ביותר. הממחזר יריב אופנהיימר לא בוחל בשום אמצעי כדי לפגוע בלוחם בצה"ל ואף מכנה אותו בציוץ מחליא בטוויטר - רוצח. הגורמים שמנהלים קמפיין בזוי נגד לוחם בצה"ל הם בדיוק אלה שהולכים לחבק ולנחם משפחות של מחבלים רוצחים. עם ישראל תומך בלוחמיו ושום פוסט לא ישנה זאת. כידוע, המניע הלאומני או נקמני נחקר בחקירת מצ"ח ונשלל על ידי כלל העדים".

(עדכון ראשון: 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully