וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניית חיל הים האמריקני תיקרא על שם פעיל הלהט"ב הארווי מילק

מילק, שנרצח בשנת 1978 והיה ההומוסקסואל המוצהר הראשון להיבחר לתפקיד ציבורי בארה"ב, שירת כקצין בצי. בקהילה הגאה בירכו על ההחלטה, אך היו מי שמחו על כך שמי שדגל בפציפיזם יונצח על כלי שיט צבאי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בתחילת החודש: שר ההגנה אשטון קרטר מודיע כי טרנסג'נדרים יגויסו לצבא)

חיל הים של ארצות הברית הודיע אתמול (שישי) כי יקרא לאחת מספינותיו החדשות על שמו של הארווי מילק, הסמל של התנועה לשוויון זכויות לחברי קהילת הלהט"ב במדינה. מילק, ההומוסקסואל המוצהר הראשון בתולדות ארצות הברית שנבחר לתפקיד ציבורי, היה חבר במועצת העיר סן פרנסיסקו שבקליפורניה. הוא נרצח בשנת 1978, כשנה לאחר שנבחר לתפקיד, יחד עם ראש העיר ג'ורג' מוסקוני, בידי חבר מועצה לשעבר בשם דן ווייט. מילק עצמו שירת משך ארבע שנים כקצין בצי. על פי הודעת מזכיר הצי, ריי מאבוס, הספינה שיתקרא על שמו היא ספינת תדלוק.

מילק הונצח בעבר בשמותיהם של בתי ספר, של רחובות, ושל פארקים ציבוריים. כמו כן, הוצאו לאור כמה ספרים והופצו כמה סרטים על חייו. האחרון שבהם, "מילק", יצא בשנת 2008 וזכה בפרס האוסקר על תסריט מקורי. השחקן הראשי שון פן זכה באוסקר על גילומו את מילק בסרט זה.

עוד בוואלה! NEWS:
בשורה טובה לקלינטון: בוטלו הגבלות על מצביעים בקרוליינה הצפונית
ים, כושר וחמאם בעזה: קיץ במקום שבו יותר משליש - מובטלים
"הפעם אהיה סלחן": ארדואן יבטל את התביעות שהגיש בגין העלבתו

הארווי מילק פעיל זכויות להט"ב בארצות הברית שנרצח ב-1978. AP
היה מוכר דווקא כאדם שוחר שלום. מילק/AP

עד שנת 2011 הומואים ולסביות מוצהרים לא יכלו לשרת בצבא ארצות הברית. אף על פי כן, פעילים למען זכויות להט"ב בקליפורניה ניהלו קמפיין מול הצבא וקראו להנצחתו של מילק ושל דמויות בולטות אחרות בקהילה ששירתו בצבא.

"כשהארווי מילק שירת בצי הוא לא היה יכול לספר לאף אדם מי הוא באמת", אמר חבר מועצת העיר סן פרנסיסקו, סקוט ווינר, לעיתון "גרדיאן" הבריטי. ווינר הגיש בשנת 2012 בקשה לצי לקרוא לאחת מספינותיו על שמו של מילק. "עכשיו המדינה אומרת לנשים ולגברים המשרתים בצבא, ולעולם כולו, כי אנו מכבדים ותומכים באנשים בגלל מי שהם", הוסיף. ההצעה שהגיש ווינר גררה ביקורת מצד חברים אחרים בקהילה הגאה שמחו על כך ששמו של מילק, שהיה מזוהה עם הסירוב לשרת במלחמת וייטנאם ודגל בפציפיזם, יופיע על גבי כלי של חיל הים.

הארווי מילק וראש עיריית סן פרנסיסקו ג'ורג' מוסקוני שנרצחו ב-1978. AP
מילק לצד ראש עיריית סן פרנסיסקו שנרצח עמו, ג'ורג' מוסקוני/AP

בחודש שעבר הכריז שר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר, כי הפנטגון יסיר את האיסור על הצטרפות נשים וגברים טרנסג'נדרים באופן גלוי לצבא האמריקני. לדבריו, מדובר ב"תקנה מיושנת, המזיקה לצבא". פעילים למען זכויות הקהילה הטרנסג'נדרית בירכו על ההצהרה, שהגיעה לאחר כניסתו של אריק פנינג, הומוסקסואל מוצהר, לתפקיד המזכיר הצבאי של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully