וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפעם אהיה סלחן": ארדואן יבטל את התביעות שהגיש בגין העלבתו

30.7.2016 / 9:00

מאות מאזרחי טורקיה הואשמו בהעלבת הנשיא מאז ניסיון ההפיכה הכושל במדינה, ונגד חלקם נטען שעשו זאת באמצעות הרשתות החברתיות. על המצב הפוליטי במדינה אמר הנשיא: "על כל חלקי החברה להתנהג בהתאם למציאות החדשה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בשבוע שעבר: ארדואן מכריז על מצב חירום בעקבות ניסיון ההפיכה הכושל)

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הודיע אמש (שישי) כי הוא מבטל את התביעות שהגיש בגין העלבתו. באירוע בבירה אנקרה נשא ארדואן דברים לזכר הרוגי ניסיון ההפיכה הצבאית שנכשל במדינה לפני כשבועיים, ואמר כי "בפעם הזאת בלבד, אהיה סלחן ואסוג מכל התביעות נגד ההעלבות הרבות וחוסר הכבוד שהופנו נגדי". הוא הוסיף כי ארצו מצויה במצב רגיש וכי לתחושתו "אם לא נשתמש בהזדמנות הזאת נכון, זה ייתן לאנשים זכות לתפוס אותנו בצווארון. על כל חלקי החברה, פוליטיקאים בראשם, להתנהג בהתאם למציאות החדשה הזאת".

מאות בני אדם הואשמו בהעלבת הנשיא מאז ניסיון ההפיכה במדינה, כאשר בחלק מהמקרים מדובר בהעלבה ברשתות החברתיות. שר הפנים של טורקיה, אפקאן עלא, אמר אתמול כי הרשויות במדינה עצרו בסך הכול 18 אלף איש בעקבות ניסיון ההפיכה, לפני כשבועיים. לדבריו, מתוך אותם עצורים, 9,677 איש נכלאו וממתינים למשפט.

עוד על ניסיון ההפיכה בטורקיה:
הכלבים ילקקו את דמם: בית הקברות שבו ייטמנו "הבוגדים" בטורקיה
ארדואן: המודיעין והצבא בטורקיה צריכים להיות כפופים לנשיא
גל הטיהורים בטורקיה נמשך: 130 כלי תקשורת ייסגרו

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נואם בפני תומכיו בתפילות יום השישי במסגד באנקרה. 22 ביולי 2016. רויטרס
ארדואן בעצרת באנקרה, לפני כשבוע/רויטרס

שלשום דווח כי הרשויות בטורקיה הוציאו צווי סגירה ליותר מ-130 כלי תקשורת, בהם 45 עיתונים, שלוש סוכנויות ידיעות, 16 ערוצי טלוויזיה ו-23 תחנות רדיו. בין כלי התקשורת שנסגרו נמצא גם העיתון "זמאן", המזוהה עם איש הדת הגולה פתהוללה גולן שהואשם בתכנון ניסיון ההפיכה. בחודש מרץ האחרון השתלטו הרשויות על העיתון ו"הלאימו אותו". עוד דווח כי 149 קציני צבא בכירים ויותר מ-1,500 קצינים זוטרים הודחו מתפקידם, במסגרת טיהור הצבא מגורמים שהואשמו בקשרים לניסיון ההפיכה.

במדינות המערב ביקרו את המהלכים שביצע ארדואן בשבועיים האחרונים, אך ארדואן ביטל ביקורת זו בטענה שהמערב, במקום לשבח את פעולותיו, "עומד לצד המורדים". הוא הוסיף כי מספר העצורים בעקבות ניסיון ההפיכה צפוי לעלות ככל שיתגלו עוד מעורבים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully