וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניפצה את התקרה: קלינטון התחפשה לסנדרס - ועלתה למתקפה נגד טראמפ

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לפילדלפיה

29.7.2016 / 18:09

אחרי שעשרות דוברים ריככו את הקרקע עבורה, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב ניסתה למצוא חן בעיני תומכיו המאוכזבים של הסנאטור. היא התמקדה ארוכות במועמד הרפובליקני ובאי-כשירותו לשרת בתפקיד. האם זה יעזור בסקרים?

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בשעה 22:00 עלתה לבמה באולם הכנסים בפילדלפיה צ'לסי קלינטון. במשך כרבע שעה היא סיפרה בפרטי פרטים על אופייה של אמה, הילרי, כאם וכסבתא. היא תיארה איך היא משוחחת עם נכדתה, בתה של צ'לסי, באמצעות "פייס טיים", וסיפרה איך כשהייתה ילדה נהגה אמה לכתוב לה פתקים והכינה לה הפתעות לפני שהייתה יוצאת לנסיעות עבודה.

צ'לסי קלינטון הייתה עדת האופי האחרונה, החוליה האחרונה בשרשרת של עשרות דוברים, שתפקידם היה לנסות ולרכך את דמותה המנוכרת של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית. זאת כדי לעזור לשקם את האמון במי שנמצאת בחיים הציבוריים זה שלושה עשורים ומתקשה לשכנע את הציבור האמריקני שהיא הדמות המתאימה ביותר לחולל שינוי בחייהם.

אחרי הופעת חימום אחת גדולה שנמשכה ארבעה ימים, וכללה שני נאומים וברכה מצולמת מהנשיאים בעבר ובהווה - ברק אובמה, ביל קלינטון וג'ימי קרטר, שרים וגנרלים לשעבר, זמרות דוגמת אלישיה קיז וקייטי פרי, אגדות ספורט כמו קארים עבדול ג'באר ואפילו תומכת ברני סנדרס הקומיקאית שרה סילברמן, הגיע תורה של קלינטון לדבר.

הילרי קלינטון בוועידת המפלגה הדמוקרטית, פילדלפיה, ארצות הברית, 29 ביולי 2016. רויטרס
אחרי ארבעה ימי חימום, הגיעה תור לדבר. קלינטון, הלילה/רויטרס

כשעלתה על הבמה, היא גילתה לנגד עיניה כמה מעשרות פעילי סנדרס, שהגיעו לבושים בחולצות ירוקות ונופפו בשלטים עם שמה של ג'יל סטיין, המועמדת לנשיאות מטעם מפלגת הירוקים. היא נתקלה בפתח דבריה בכמה ניסיונות הפרעה מצדם ונזקקה לעזרה מתומכיה שצעקו בשמה כדי להשתיק את קולות המתנגדים. קלינטון נערכה לכך וניסתה לענות למתנגדיה בפירוט.

במשך דקות ארוכות היא הסבירה איך תילחם למען האדם העובד, איך תאלץ את חברות הענק "לשלם נתח מס הוגן". היא הוסיפה כי היא מאמינה ש"תאגידים אמריקנים, שקיבלו כל כך הרבה מאתנו, צריכים להיות מספיק פטריוטיים באותה המידה בחזרה. רבים מהם נוהגים כך, אבל יותר מדי לא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ביל קלינטון והילרי קלינטון בוועידת המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, 29 ביולי 2016. רויטרס
אחד מעדי האופי. ביל והילרי קלינטון מתחבקים על הבמה, הלילה/רויטרס

מי ששמע את הדברים, יכול היה לחשוב בטעות כי הדובר הוא הסנאטור הסוציאליסט סנדרס, ולא מי שקיבלה מיליוני דולרים בהרצאות עבור הבנקים ובתי ההשקעות הגדולים בארצות הברית. ואולם, אזכור שמו של יריבה לשעבר שוב ושוב, תוך הדגשת שיתוף הפעולה הצפוי בתחומים שיכולים לקרוץ לתומכיו כמו זכויות העובדים ותשלומי שכר לימוד לקולג' עבור מעוטי יכולת, חילצו מכמה מהם מחיאות כפיים. ככל שהתקדם נאומה הלך מספר ההפרעות ופחת.

ניכר כי קלינטון השתדלה בנאומה ללכת בין הטיפות. להדגיש את הניסיון שלה מחד ולנסות להתחמק מתווית המאובן הפוליטי שהדביק לה דונלד טראמפ מאידך. "כפי שאתם יודעים, חלק מהאנשים שעולים כאן לבמה הם חדשים לבמה הלאומית, אני לא אחת מהם", אמרה. היא ניסתה לפרט על תכניותיה לעתיד בתחומי הבריאות, החינוך, הרווחה ויחסי החוץ.

"אף אחד מאתנו לא יכול להיות מרוצה מהסטטוס-קוו", היא סיכמה את התכניות שלה, במענה ישיר לטיעון של המועמד הרפובליקני כי היא "שרת הסטטוס קוו". היא ניסתה להלהיב את הקהל מעצם ההתמודדות של אישה לתפקיד מטעם אחת משתי המפלגות הגדולות במדינה. "אנחנו עושים הלילה היסטוריה. כשתקרת הזכוכית נשברת השמיים הם הגבול", הדגישה בפני תומכיה.

ברני סנדרס בוועידת המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, 29 ביולי 2016. רויטרס
הזכירה את שמו רבות. סנדרס באולם הוועידה, הלילה/רויטרס

אחרי שסיימה לרכך את המתנגדים, היא עלתה למתקפה. היא לגלגה על טראמפ וכינתה את הנאום שלו בשבוע שעבר "70 דקות מוזרות". היא תקפה את קור הרוח ושיקול הדעת שלו וחזרה שוב על אמירתה כי מי שמאבד את שלוותו בגלל ציוץ בטוויטר, לא יכול להחזיק בקודים לנשק הגרעיני. לאחר מכן עברה לדבר על ההתחממות הגלובלית ועקצה את יריבה, שפקפק בקיום התופעה כשאמרה "אני מאמינה במדע".

היא הוסיפה כי מי שרוצה לשמור על ארצות הברית בטוחה "לא יכול להרשות לעצמו נשיא שנמצא בכיס של הלובי של הנשק"- זאת כרמז להכרזת התמיכה של ארגון הרובאים הלאומי, המתנגד להגבלות על מכירת נשק, במועמדותו של טראמפ. בין לבין, היא הזכירה שוב, כחלק מדף מסרים שהופיע לאורך כמה נאומים במהלך השבוע, כי המועמד הרפובליקני מייצר את מותגיו בסין, מקסיקו הודו וטורקיה, ולא בארצות הברית. בסך הכול היא הזכירה אותו 21 פעמים בשמו, שמונה פעמים יותר ממה שהוא הזכיר אותה בנאומו בשבוע שעבר בפני הוועידה הרפובליקנית.

טראמפ נשא נאום ניצחון בתום הוועידה: "אשיב את החוק והסדר לארצות הברית". רויטרס
הוזכר 21 פעמים על ידי קלינטון. טראמפ/רויטרס

השאלה הבוערת מבחינתה של קלינטון היא כיצד תשפיע ההתייצבות המאסיבית של הממסד המפלגתי מאחוריה, כמו גם הנאום שנשאה על המגמה השלילית שבה היא נמצאת בסקרים. בינתיים, שלושה סימנים מעודדים מבחינתה הם נתוני הרייטינג, שהראו כי בכל אחד משלושת ימי הוועידה הראשונים השיגה הוועידה הדמוקרטית יותר צופים מהוועידה הרפובליקנית בשבוע שעבר.

בנוסף לכך, סקר בזק של CNN הראה תגובות חיוביות לנאום כש-60% מהצופים בו השיבו כי כעת הם נוטים יותר להצביע עבורה. נתון שלישי הוא סקר במדינת המפתח פנסילבניה שפורסם אתמול, והראה כי היא מחזיקה ביתרון של תשעה אחוזים על פני טראמפ.

עם זאת, עוד מוקדם לומר האם מדובר בשיפור במצבה של קלינטון שסבלה מזה כמה שבועות מירידה עקבית בסקרים או שמא באפקט ראשוני שיילך ויתפוגג. מהבחינה הזו, סקרי השבוע הבא הם קריטיים משום שהם יאותתו במידה רבה לגבי המשך המרוץ: קלינטון תצפה לקבל זריקת מרץ בסקרים שלאחר הוועידה, בדיוק כפי שקרה לטרמאפ בשבוע החולף, לאחר הוועידה שלו. כל תרחיש אחר יהיה בגדר חדשות קטסטרופליות עבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully