וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנדב מהמוסד ותחפושת חרדית: כך נלכד סרבן הגט הנמלט

29.7.2016 / 7:00

המבצע לאיתורו של עודד גז, שעבר כמה מדינות בטרם נתפס, כלל מעקב של איש מוסד לשעבר שטס לאומן ושיתוף פעולה מצד הפרקליטות והרשויות בבלגיה. כך נעצר האדם שמסרב לתת גט לאשתו כבר יותר מארבע שנים, ולפי החשד נמלט מהארץ בזהות בדויה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרדף חוצה גבולות במשך שלושה חודשים. גז/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעצרו אתמול (חמישי) של סרבן הגט עודד גז בבלגיה הוביל לסיומו של מרדף ברחבי העולם שנמשך שלושה חודשים. גז נעלם בחודש אפריל השנה וככל הנראה יצא מהארץ באותה תקופה עם דרכון מזויף, שבו התנוססה תמונתו אך הזהות היתה של אדם אחר.

במשטרה בודקים מי סייע לגז להתחזות - ייתכן כי מדובר ביותר מאדם אחד. בבתי הדין הרבניים אמרו כי לא מדובר בקרוב משפחתו או חבר שלו, אך סירבו לפרט מעבר לכך.

עוד בנושא:
סרבן הגט הנמלט עודד גז נעצר בבלגיה בחשד לשימוש בדרכון מזויף
סרבן הגט שהוטל עליו חרם נעלם: "חשש שאשתו תישאר עגונה"
שיימינג בחסות הרבנים: הוטל חרם על ד"ר לפיזיקה שמסרב לתת גט לאשתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסמך של בית הדין הרבני הגדול המורה להחרים את גז/מערכת וואלה!, צילום מסך

גז טס תחילה להונגריה, שם ככל הנראה שהה ימים בודדים, עד שטס לאוקראינה והגיע לעיר אומן שבה נמצא קברו של רבי נחמן מברסלב. הוא התחפש לחרדי, כנראה כדי לטשטש את זהותו בפני אנשים שעלולים להכיר אותו בעקבות השיימינג שנעשה נגדו ברשתות החברתיות בגיבוי בתי הדין הרבניים. הוא שהה באומן במשך כמה שבועות, שבמהלכם קיבלה הנהלת בתי הדין מידע המעיד על כך שהוא שוהה במקום.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מעקב חשאי

בבתי הדין הרבניים עושים לעתים שימוש במתנדבים יוצאי שירותי הביטחון כמו המוסד כדי לאתר סרבני גט שמסתתרים בארץ ובעולם. כך היה גם במקרה של גז - מתנדב יוצא המוסד טס לאומן במטרה לאתר אותו. גז יצא מאוקראינה כמה ימים לפני שמעצרו יצא לפועל, בלי שידע שעלו על עקבותיו, ולאחר מכן אותר בבלגיה.

"הוא נעלם לכמה שבועות", סיפר מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי. "קיבלנו ידיעות על כך שהוא מסתובב בלונדון או במקומות אחרים באירופה, אבל לפני שבועיים איתרנו אותו באופן ודאי בבלגיה בעקבות מידע שהגיע אלינו".

אחרי שאותר בבלגיה, הוציאה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות בקשה לרשויות במדינה למעצרו הזמני של גז. הרשויות נענו לבקשה ואתמול עצרו אותו בשל מעשיו הפליליים לכאורה. מסיבות משפטיות לא ביקשה המחלקה הבינלאומית מבלגיה את מעצרו בשל סירובו לתת גט לאשתו במשך יותר מארבע שנים, אלא בשל ההליכים הפליליים המתקיימים נגדו בישראל. יעקבי הסביר כי היה צורך "למצוא עבירות פליליות מקבילות שמופיעות בספר החוקים של בלגיה".

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
חרם ונידוי חברתי. בית הדין הרבני הגדול לערעורים בירושלים/רוני כנפו

בסוף השנה שעברה הורשע גז בבית משפט השלום בתל אביב בהפרת הוראה חוקית שנועדה להגן על אדם. מתן גזר הדין נקבע לתחילת החודש הנוכחי. במקביל, בחודש דצמבר האחרון הוציא בית הדין הרבני האזורי בפתח תקווה צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד גז, במסגרת הליכי הגירושין בינו לבין רעייתו. למרות צו זה, יצא גז את הארץ. זאת, על פי החשד, תוך שהוא עושה שימוש בדרכון מזויף ובזהות בדויה. משגז לא התייצב למתן גזר הדין בעניינו ובשל החשד להימלטותו מהדין, בוטלו ההליכים והוצא נגדו צו מעצר בתיק.

בחודש פברואר הטיל בית הדין הרבני הגדול בירושלים חרם ונידוי חברתי על גז, מרצה דתי שבעבר לימד באוניברסיטת בר אילן, בגין סירובו לתת גט לאשתו חרף החלטת הדיינים. בצעד חריג הם התירו לאישה לפרסם את פסק הדין שניתן, בצירוף שמו ותמונתו, ואלו הופצו ברשתות החברתיות בניסיון להפעיל עליו לחץ. בית הדין ציין כי אם לא יסכים לגרש את האישה הוא יפעל "להחריף את הסנקציות נגד הבעל ולהגביל את זכויות בצווי הגבלה נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully