וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רמיסת זכויות ילדים": עלייה במעצרי קטינים באזורי סכסוך

דוח שפרסם Human Rights Watch מעלה כי אלפי ילדים באזורי סכסוך נעצרו לתקופה ארוכה בגין "איום ביטחוני", והוחזקו מבלי שהוגשו נגדם כתבי אישום. בישראל - יותר מ-400 ילדים עצורים

ילדים פלסטינים במחסום ארז. רויטרס
"חקיקה עמומה במסגרת המאבק בטרור הביאה לעלייה"/רויטרס

אלפי ילדים באזורי סכסוך נעצרו למשך חודשים ארוכים או כמה שנים בגין "איום ביטחוני", והוחזקו מבלי שהוגשו נגדם כתבי אישום – כך עולה מדוח שפרסם היום (חמישי) ארגון זכויות האדם "Human Rights Watch". מנתוני הדוח עוד עולה כי רבים מהם עברו עינויים בכלא, וחלקם מתו כתוצאה מכך.

הדוח מתעד עלייה במעצרי קטינים באזורי סכסוך, במסגרת פעילות הרשויות נגד ארגונים קיצוניים. "חקיקה עמומה ולא מידתית במסגרת המאבק בטרור, שאומצה בתגובה לארגונים קיצוניים כמו 'המדינה האסלאמית' ו'בוקו חראם' הביאה לעלייה במעצרי ילדים, שנחשבים לאיום ביטחוני", צוין בפתח הדוח, שמתמקד במקרים כאלה באפגניסטן – על ידי הרשויות האפגניות ועל ידי כוחות ארצות הברית – ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, בעיראק, בישראל ובשטחים הפלסטיניים, בניגריה ובסוריה.

ג'ו בקר, מנהל תחום ילדים בארגון, טען כי "הממשלות רומסות את זכויותיהם של הילדים, במסגרת תגובה שגויה ופוגענית לאלימות". לדבריו, "המעצרים המנהליים ועינוי הילדים חייב להפסיק". בקר הוסיף כי "לדחייה שילדים חשים כלפי הארגונים האלימים שניים רק העינויים וההתעללות בידי הרשויות. מעצר ילדים היא הדרך השגויה למנוע מהם להידרדר לאלימות בעתיד".

עוד בוואלה! NEWS:
מתנתקים מאל-קאעדה: ארגון ג'בהת א-נוסרה יפעל מעתה תחת שם חדש
ארדואן: המודיעין והצבא בטורקיה צריכים להיות כפופים לנשיא
יסייע בסיכול פיגועים: מכרה זהב מודיעיני על דאעש נמצא בסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדוח, המבוסס על ראיונות ועל מידע שהעבירו האו"ם וארגונים בינלאומיים נוספים, קובע כי קטינים רבים נעצרים ללא ראיות מספקות או בעקבות קרובי משפחה שמעורבים בפעילות טרור. במקרים מסוימים, ילדים ותינוקות נעצרים יחד עם הוריהם, לרוב האם. העדויות שנאספו מתארות עינויים קשים במטרה להכריח את הילדים להתוודות בפשעים או להשיג מידע מודיעיני. בין היתר, אסירים קטינים עוברים הכאות, אונס, מכות חשמל והשפלות נוספות. כמו כן, הילדים לרוב לא זכאים לגישה לייצוג משפטי ולעתים אף לקשר עם בני משפחותיהם.

בנוגע לישראל, הדוח מציין כי מאות קטינים נשפטו בבתי דין צבאיים בשנים האחרונות בגין עבירות ביטחוניות, בראשן יידוי אבנים. כמו כן, דווח על מאות מקרים של יחס לקוי בידי הרשויות הישראליות כלפי ילדים עצירים, כולל בעיטות והכאות, וגילויים נוספים של אלימות גופנית. בשבוע הבא יוצג למועצת הביטחון של האו"ם דוח מטעמו של המזכ"ל באן קי מון, שבו יקרא למדינות להציג חלופות למעצר ילדים ולהעמדתם לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully