וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: השתלת כבד כפולה נערכה בבית החולים הדסה עין כרם

29.7.2016 / 0:28

צוות המומחים שהשתתף במבצע הכירורגי הצליח לבצע שתי השתלות כבד ולהציל את חייהם של גבר בן 67 ואישה בת 35. "אם השניים ישמרו על הכבד שלהם הם יוכלו ליהנות מאיכות חיים כמו של כל אדם בריא"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המערכת התמודדה מצוין עם האתגר". ד"ר מרחב וד"ר חאלילה בחדר הניתוח/מערכת וואלה!, צילום מסך

במבצע מורכב נגד השעון, ולאחר המתנה של חודשים ארוכים, צוותי המנתחים של בית החולים הדסה עין כרם השתילו שתי תרומות כבד לשני חולים, אחד אחרי השני. שתי התרומות הגיעו לבית החולים בתוך פרק זמן קצר, ומרגע שמגיעה תרומה, טווח הזמן שבו ניתן לבצע את ההשתלה קצר מאוד. "ההיבטים הלוגיסטיים של שתי השתלות כבד עוקבות הם מורכבים ביותר – במיוחד כאשר מדובר במאמץ רב תחומי", סיפר אתמול (חמישי) ד"ר הדר מרחב, מנהל מרכז ההשתלות של בית החולים הדסה. "זו הפעם הראשונה שנערכות בהדסה שתי השתלות באותו היום, והמערכת התמודדה מצוין עם האתגר הזה".

צוות המומחים שהשתתף במבצע הכירורגי המורכב כלל מומחים ממערך הכבד, כלי הדם והרדיולוגיה הפולשנית, יחד עם צוות תיאום ההשתלות וצוותי חדר הניתוח. "הייתה התרגשות רבה לאחר הניתוח. כאשר החולים התעוררו, הם והמשפחות הביעו שמחה רבה בשל הצלחת הניתוחים", אמר פרופ' ריפעת ספדי, מנהל היחידה למחלות כבד במרכז הרפואי הדסה.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: רופאים ביצעו בשידור חי ניתוח מוח בבית החולים סורוקה
עשרות רופאים פספסו את הגידולים של אורלי: "כמעט הייתה משותקת"
אסותא הקימה מיון פרטי ללא היזמים - ותפצה אותם בכמיליון שקל

"למרות הכאבים – יודעת שהכול יסתדר"

שני המושתלים אשר זכו בכבד שהציל חייהם הם הרמן גרינברג, בן 67 מפתח תקווה וסב לחמישה, ומורה בת 35 מחיפה שסובלת ממחלה אוטואימונית. "ההשתלה הזאת הצילה את חיי", סיפר גרינברג, שהמתין להשתלה כשבעה חודשים.

"במשך השנים מצבי הרפואי השתפר, אבל חיכיתי להשתלה", הוסיפה המנותחת השנייה. "עכשיו, למרות הכאבים, אני יודעת שהכול יסתדר. אין מילים שיוכלו לתאר את התודה שלי לרופאים ולאחיות".

ד"ר מרחב הסביר כי "אם השניים ישמרו על הכבד שלהם כמתבקש, הם יוכלו ליהנות מאיכות חיים גבוהה כמו כל אדם בריא".

(עדכון ראשון: 22:48)

שתי תרומות כבד הגיעו בתוך זמן קצר ובמבצע מורכב צוותי המנתחים של הדסה עין כרם השתילו את שניהם לחולים אחד אחרי השני – ד"ר הדר מרחב ומושתלת כבד. דוברות הדסה עין כרם, מערכת וואלה! NEWS
"אין מילים שיוכלו לתאר את התודה שלי לרופאים ולאחיות". אחת המנותחות, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הדסה עין כרם
- שתי תרומות כבד הגיעו בתוך זמן קצר ובמבצע מורכב צוותי המנתחים של הדסה עין כרם השתילו את שניהם לחולים אחד אחרי השני – הרמן מושתל כבד. דוברות הדסה עין כרם ., מערכת וואלה! NEWS
ההשתלה הזאת הצילה את חיי". גרינברג, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הדסה עין כרם .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully