וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריתראי טוען שפוטר כי אכל במסעדה שבה עבד: "גם אני בן אדם"

29.7.2016 / 0:21

העובד שהועסק במסעדת "מונא" היוקרתית בירושלים, החליט לתבוע את מעסיקיו לאחר שנדרש לאכול ברחוב. כמו כן, טוען כי נוכו משכרו סכומים מופרזים. "המנהל אמר שזה לא נראה טוב ומפריע ללקוחות". המסעדה: "לכשיומצא כתב התביעה, נלמד את הטענות וניתן את התייחסותנו"

מסעדת מונא. עומר מירון
"עובדים אחרים אוכלים בתוך המסעדה. לא צריך להיות הבדל בין שחורים ללבנים". מסעדת "מונא"/עומר מירון

עובד זר ממוצא אריתראי תובע עשרות אלפי שקלים ממעסיקיו לאחר שלטענתו פוטר מעבודתו משום שאכל בתוך המסעדה שבה עבד. העובד, אברה אמינו פודום, הועסק כשוטף כלים במסעדת "מונא" היוקרתית בירושלים. לדבריו, נוכו משכרו תשלומים מופרזים בעבור ביטוח ולא שולמו לו כספי פנסיה כנדרש בחוק. "גם אני בן אדם, אפילו שאני שחור", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

לפי כתב התביעה שהוגש לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים על ידי עו"ד נביל מדאח מטעם עמותת קו לעובד, פודום התיישב לאכול במהלך יום העבודה בתוך המסעדה ובסמוך למטבח. לאחר מכן בעל המסעדה, מושיקו גמליאלי, ניגש אליו לכאורה ודרש ממנו לצאת ולאכול ברחוב.

עוד בוואלה! NEWS:
נהגי "קווים" מאיימים בשביתה: "מי שלא לוקח משמרות ארוכות - נענש"
"זרקו תינוקות שמתו לבור מוזנח": ההורים נלחמים על קבורת ילדיהם
אם יחידנית רשמה את בתה לגן – עיריית תל אביב שלחה חוקרים פרטיים

"אכלתי בתוך המסעדה, אבל המנהל אמר שזה לא נראה טוב ומפריע ללקוחות", סיפר פודום. "עובדים אחרים אוכלים בתוך המסעדה. לא צריך להיות הבדל בין שחורים ללבנים, כולנו בני אדם". לדבריו של פודום, עובד זר בלתי חוקי וללא אשרת עבודה, גמליאלי איים לפטרו אם לא יצא מהמסעדה, ומשעמד בסירובו לאכול ברחוב – פיטר אותו. כעת הוא תובע את מסעדת היוקרה בסך 20,737 שקלים, בין היתר, בגין ניכויים בסך אלפי שקלים שלטענתו, טיבם אינו ברור.

ממסעדת "מונא" נמסר: "מסעדת 'מונא' היא מסעדה בעלת מוניטין המעניקה יחס אישי וחם לכל עובדיה. כתב התביעה טרם הומצא למסעדה בהתאם להוראות הדין. לכשיומצא כתב התביעה כדין, נלמד את הטענות העולות בו וניתן את התייחסותנו במסגרת כתב הגנה שיוגש לבית הדין האזורי לעבודה".

(עדכון ראשון: 18:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully