וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מסוכן לציבור": האדם שניסה להתנקש ברייגן ישוחרר לביתו

28.7.2016 / 9:00

ג'ון הינקלי ג'וניור, שירה לעבר נשיא ארה"ב לשעבר בשנת 1981 כי רצה להרשים את השחקנית ג'ודי פוסטר, יוכל להשתחרר מבית החולים הפסיכיאטרי שבו הוא מאושפז. "הוא לא הציג סימפטומים של מחלת נפש פעילה"

ג'ון הינקלי ג'וניור, האדם שניסה להתנקש בחיי הנשיא לשעבר רונלד רייגן בשנת 1981. AP
ישוחרר לבית אמו. הינקלי ג'וניור/AP

ג'ון הינקלי ג'וניור, האדם שניסה להתנקש בחייו של נשיא ארצות הברית לשעבר רונלד רייגן במהלך כהונתו בשנת 1981, יוכל להשתחרר מבית החולים הפסיכיאטרי שבו הוא מאושפז ולעבור להשגחת אמו בת ה-90 – כך פסק אתמול (רביעי) השופט הפדרלי פול פרידמן. לפי בית המשפט, הינקלי בן ה-61, שלא הורשע בניסיון ההתנקשות בשל אי שפיותו במהלך המעשה, אינו מהווה יותר סכנה לציבור או לעצמו.

הינקלי היה בן 25 כשירה בנשיא לשעבר, בעקבות אובססיה שפיתח לשחקנית ג'ודי פוסטר ולסרט "נהג מונית" שבו שיחקה נערת ליווי. הכוכב הראשי בסרט תכנן להתנקש בחייו של המועמד לנשיאות. באותו היום של ההתנקשות כתב הינקלי מכתב לפוסטר ובו פירט על תכניתו לרצוח את רייגן כדי לזכות בלבה. הוא גרם לפציעתו של הנשיא ולפציעתם של שלושה נוספים – דובר הבית הלבן ג'יימס בריידי, שוטר וסוכן של השירות החשאי.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה: מעולם לא היה אדם ראוי יותר לנשיאות מקלינטון - גם לא אני
ארה"ב: בוטלו האישומים נגד שוטרים בגין מות צעיר שחור בבולטימור
גל הטיהורים בטורקיה נמשך: 130 כלי תקשורת ייסגרו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחתו מתנגדת לשחרור הינקלי. הנשיא לשעבר רייגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי פסיקת השופט, הינקלי יוכל להשתחרר מהמוסד הפסיכיאטרי הממשלתי סנט אליזבת שבוושינגטון, כבר ב-5 באוגוסט. עוד נקבע כי הוא יהיה נתון למעקב משמעותי מצד הרשויות. "מאז 1983, אז ניסה הינקלי להתאבד בפעם האחרונה, הוא לא הציג סימפטומים של מחלת נפש פעילה, לא התנהג באופן אלים, לא הראה עניין בכלי נשק ולא הביע רצון להתאבד", קבע פרידמן.

פרידמן הדגיש כי הינקלי ייאלץ להתגורר עם אמו במשך שנה בוויליאמסבורג שבמדינת וירג'יניה. בהמשך, אם הצוות המטפל בהינקלי יאשר, הוא יוכל להתגורר לבדו או עם שותפים.

הקרן על שם רונלד רייגן העבירה ביקורת על החלטת השופט, ומסרה כי משפחתו של הנשיא לשעבר מתנגדת בתוקף לשחרורו של הינקלי, וכי הם מאמינים שהוא עדיין מהווה סכנה לציבור. ג'ודי פוסטר מסרבת מאז המקרה להתייחס לסוגיה, ואנשי התקשורת שלה סרבו להתייחס לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully