וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: מעולם לא היה אדם ראוי יותר לנשיאות מקלינטון - גם לא אני

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לפילדלפיה

28.7.2016 / 6:40

ביומה השלישי של הוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה שיבח הנשיא האמריקני את שרת החוץ לשעבר בממשלו. "הילרי לא תשקוט עד שדאעש יובס. היא תסיים את העבודה", אמר, "זו ההילרי שאני מעריץ". על טראמפ: "הפחד לא ינצח". גם ראש עיריית ניו יורק לשעבר בלומברג הביע תמיכה בקלינטון

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אחד מרגעי השיא בוועידה הדמוקרטית, המתקיימת מאז יום שני האחרון בפילדלפיה שבפנסילבניה, הגיע לפנות בוקר (חמישי) כשנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, עלה לבמה וקרא לעשרות אלפי הנוכחים, כמו גם למיליוני הצופים מהבית, לבחור בהילרי קלינטון לנשיאה הבאה. "מעולם לא היה שום אדם - לא אני, לא ביל, אף אחד, יותר מוכשר לתפקיד מאשר הילרי קלינטון", אמר אובמה בפני הקהל המשולהב שקיבל אותו בצעקות "yes we can".

"יש בחירות גדולות בנובמבר, אלה לא בחירות רגילות בין מפלגות ומדיניות", הוסיף, ויצא נגד המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ מבלי להזכיר את שמו. "אנחנו הדמוקרטים תמיד החזקנו בדעות שונות מהרפובליקנים. אין בזה רע. זה מה שמקדם אותנו. אבל מה ששמענו שבוע שעבר לא היה בדיוק רפובליקני וגם לא שמרני. זה היה חזון קודר שבו אנחנו פונים אחד נגד השני ומפנים גב לעולם. וזו לא אמריקה שאני מכיר. אמריקה שאני מכיר היא הוגנת ונדיבה".

"טראמפ הוא אסון צבאי", ציין הנשיא האמריקני בהמשך דבריו. "הוא אומר שאמריקה חלשה. הוא מהלל את סדאם. אומר לבעלות בריתנו בנאט"ו שהן צריכות לשלם כדי לקבל את ההבטחה שלנו. מחויבות אמריקנית לא באה עם תג מחיר. אמריקה כבר נהדרת. עוצמתנו וגדולתנו לא תלויה בטראמפ ולא באף אדם. הפחד לא ינצח. על זה הבחירות שלנו, על הדמוקרטיה".

עוד כתבות בנושא:
"סדק בתקרת הזכוכית": קלינטון עשתה היסטוריה ונבחרה רשמית כמועמדת
"ברני או כלום": אנשי סנדרס מסרבים לקבל את התמיכה בקלינטון
סנדרס בוועידה הדמוקרטית: "קלינטון תהיה נשיאה יוצאת מן הכלל"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון במהלך הוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, יולי 2016. רויטרס
"הילרי מוכנה להיות המפקדת העליונה". אובמה וקלינטון, הלילה/רויטרס

"היום לפני 12 שנה דיברתי לראשונה בפני הוועידה הזו. הייתי כל כך צעיר. הייתי נרגש לדבר בפני הקהל הגדול הזה. אבל הייתי מלא באמונה באמריקה", שחזר הנשיא האמריקני ושטח את פועלו בשמונה השנים האחרונות. "אני עומד בפניכם אחרי כמעט שתי כהונות כדי לומר לכם שאני יותר אופטימי לגבי עתידה של אמריקה מאי פעם", אמר. "האבטלה נמוכה, נוצרו 15 מיליון מקומות עבודה. אחרי המיתון הכי גדול זה 80 שנה. הוכחנו שביטוח בריאות זו לא פריבילגיה, זו זכות. החזרנו כוחות הביתה ועשינו צדק עם אוסמה בין לאדן. עם דיפלומטיה, הפסקנו את תכנית הגרעין האיראנית. חידשנו יחסים עם קובה. אמריקה למדה שאין גבול לאהבה. יש שוויון בנישואין".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית ברק אובמה נואם בוועידת המפלגה הדמוקרטית, 28 ביולי 2016. רויטרס
"אופטימי לגבי עתידה של אמריקה יותר מאי פעם". אובמה, הערב/רויטרס

בהמשך התייחס אובמה למרוץ לנשיאות לפני כשמונה שנים, אז התמודד מול קלינטון על ראשות המפלגה הדמוקרטית. "לפני שמונה שנים, אני והילרי היינו יריבים. נאבקנו שנה וחצי. זה היה קשה. הילרי הייתה קשוחה. כל פעם שחשבתי שניצחתי, היא חזרה למרוץ. אבל אחרי שזה נגמר ביקשתי ממנה להצטרף לצוות שלי. היא הייתה מופתעת אבל בסופו של דבר היא אמרה כן כי היא הבינה מה מונח על הכף".

לדבריו, "אף אחד לא מכין אותך להיות המפקד העליון. עד שלא ישבת שם אתה לא יודע מה זה לשלוח אנשים צעירים לצבא. אבל הילרי הייתה בחדר. היא יודעת מה המשמעות. מה המשמעות לאזרחים, לחיילים, לעסקים. אפילו בעת משבר היא מקשיבה לאנשים ומתייחסת לכולם בכבוד - זאת ההילרי שאני מכיר, זו ההילרי שאני מעריץ".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון במהלך הוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, יולי 2016. רויטרס
נשיא ארצות הברית ברק אובמה והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון במהלך הוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, יולי 2016/רויטרס
"הילרי מוכנה להיות המפקדת העליונה. טראמפ הוא אסון צבאי"

אובמה שיבח גם את המועמד לסגן הנשיא של קלינטון, טים קיין, שקיבל הלילה את המועמדות באופן רשמי "אנשים שמדברים על שיקול דעת? תראו את השותף שלה למרוץ", ציין . "איזה משרת ציבור. הוא יעשה את הילרי נשיאה טובה יותר, כמו שביידן עשה אותי נשיא יותר טוב. להילרי יש תכניות אמיתיות לטיפול בדברים שהיא שמעה מכם. זה מה שמנהיגים עושים".

אובמה התייחס גם למאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה ובעיראק, ואמר כי קלינטון תפעל בכוח נגד הארגון הקיצוני. "הילרי לא תשקוט עד שדאעש יובס", הדגיש. "היא תסיים את העבודה. היא מוכנה להיות המפקדת העליונה".

בסוף נאומו אמר: "כשאעזוב את הבמה היום אדע שהמפלגה נמצאת בידיים טובות. אני מבקש מכם לעשות להילרי מה שעשיתם לי. אני מבקש מכם לעזור לי לדחות את הפחד ולעזור לבחור את הילרי לנשיאה הבאה של ארצות הברית". המועמדת הדמוקרטית הגיחה בסוף הדברים אל מאחורי הקלעים, התחבקה עם הנשיא והודתה לו.

"הקריירה של טראמפ מוכיחה שלא כדאי לסמוך עליו"

טים קיין שיבח הלילה בנאומו בוועידה את המועמדת הדמוקרטית, ודיבר על הסיבות שלדעתו היא הראויה ביותר לתפקיד הבכיר. "בשבוע שעבר בקליבלנד שמענו הרבה על אמון", אמר בהתייחסו לוועידה הדמוקרטית. "בואו נדבר על אמון. אני רוצה לספר לכם למה אני תומך בקלינטון. היא עקבית, בזמנים טובים ורעים, כשהייתה בתפקיד וכשלא הייתה. היא נלחמה למען נשים וילדים מסביב לעולם. כשאתם רוצים לדעת משהו על האופי של אדם בחיים הציבוריים תבדקו אם היה להם להט זמן ארוך לפני שנבחרו לתפקיד. להילרי יש, לנו, לנשים, לילדים. לטראמפ יש להט לעצמו". הוא הוסיף כי "היא לא פחדה לעמוד נגד דיקטטורים כחלק מהצוות של אובמה לביטחון לאומי. הם חיסלו את אוסמה בין לאדן".

סגנה של קלינטון טים קיין נואם בוועידת המפלגה הדמוקרטית, 28 ביולי 2016. רויטרס
"בוטח בהילרי קלינטון עם החיים של הילד שלי". קיין/רויטרס
היי, דונלד, מה אתה מסתיר? להאמין לך?

קיין המשיך לצאת נגד המועמד הרפובליקני ואמר: "אני בוטח בהילרי קלינטון בכל הנוגע לחייו של הילד שלי. אתם יודעים על מי אני לא סומך? טראמפ. הוא בחור שמבטיח הרבה, יש לו נטייה לומר שתי מילים כל פעם שהוא מבטיח משהו: 'תאמינו לי'. האם מישהו באולם הענק הזה חושב שטראמפ שילם את הנתח ההוגן של המסים? היי דונלד מה אתה מסתיר? להאמין לך? רוב האנשים שרצים לנשיאות לא אומרים 'תאמין לי', הם מכבדים אותם בדיוק כדי להסביר לך איך הם יגרמו לדברים להיעשות. טראמפ אף פעם לא אומר איך הוא יגרום למשהו להיעשות. הוא רק אומר 'תסמכו עליי'. הקריירה שלו מוכיחה שלא כדאי לסמוך עליו".

"כדאי שנבחר מועמדת שהוכיחה שהיא מוכנה לתפקיד", הוסיף. "ג'ון קייסיק הוא המושל המארח של הוועידה הרפובליקנית והוא לא הטריח עצמו לבוא לוועידה כי הוא חושב שטראמפ הוא אסון מוסרי". בהמשך נאם קיין גם בספרדית ואמר כי "הילרי קלינטון מוכנה לתפקיד".

סגן נשיא ארצות הברית ואשתו ג'יל בתום נאום בוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, יולי 2016. רויטרס
טראמפ זורה פחד". ביידן ואשתו ג'יל אחרי הנאום בוועידה, הלילה/רויטרס

מוקדם יותר תקף סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, את טראמפ, ואמר כי מסוכן מדי להפקיד בידיו את תפקיד הנשיא. בנאום שנשא בוועידת המפלגה הדמוקרטית בפילדלפיה אמר ביידן כי "מעולם לא היה מועמד לנשיאות עם ידע כל כך מועט כמו טראמפ".

הוא הוסיף כי המדיניות שמציג טראמפ מתאימה יותר ליריבותיה של ארצות הברית. "הוא זורה פחד. אין לו שום תכנית להגן עלינו", אמר. לדבריו, טראמפ "בוגד בערכים שלנו" ומקשה על ארצות הברית להביס את אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

נשיא ארצות הברית ברק אובמה והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון במהלך הוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, יולי 2016. רויטרס
קלינטון מחבקת את אובמה בתום נאומו, הלילה/רויטרס

נאומו של ביידן הלילה עשוי לשרת את קלינטון בניסיונה לגרוף את קולות מעמד הפועלים הלבן שמגלה אהדה לטראמפ. ביידן, שנולד בפנסילבניה, אהוד על אותו הציבור, והוא יסייע לקלינטון להסיט את תשומת הלב מהטענות הנשמעים נגדה בגין תמיכתה בהסכמי הסחר החופשי שלהם התנגדו אנשי אותו המעמד.

כמו כן, נאם הלילה ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, ששקל בעבר להתמודד כמועמד שלישי בבחירות הנוכחיות, והביע תמיכה בקלינטון. נאמו גם חברת בית הנבחרים לשעבר גבי גיפורדס, שנורתה בראשה בשנת 2011 ונפצעה אנושות במהלך פגישה עם ציבור בוחרים בטוסון שבאריזונה, ואמו של אחד מקורבנות הטבח במועדון "פולס" שבאורלנדו בחודש שעבר, יחד עם שתי ניצולות מהאירוע. קלינטון צפויה להמשיך את דרכו של אובמה במאבק להגבלת החוקים לאחזקת הנשק במדינה.

הוועידה הדמוקרטית נפתחה בשני האחרון, ושלשום הוכרז עליה באופן רשמי כמועמדת המפלגה בבחירות לנשיאות. "יצרנו את הסדק הגדול ביותר בתקרת הזכוכית עד כה", הצהירה קלינטון במסר מוקלט שהוקרן לקראת תום היום השני של הוועידה. "זה הניצחון שלכם. זה הלילה שלכם. אם יש בקהל ילדות קטנות שנשארו עד מאוחר לצפות אני אולי אהיה הנשיאה הראשונה של המדינה, אבל מישהי מכן יכולה להיות הבאה בתור".

כאמור, שלשום נאם גם בעלה של קלינטון ביל, דיבר בשבחה. ביום שני קישרה הגברת הראשונה מישל אובמה, שנאמה בוועידה, בין הבחירה ההיסטורית בבעלה כנשיא השחור הראשון בארצות הברית לבין ההיסטוריה הנשית שתקבע קלינטון. גם סנדרס קרא להצביע לה, על אף ההפגנות שניהלו תומכיו מחוץ לוועידה והתנגדו להכרזה.

(עדכון ראשון: 00:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully