וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הטיהורים בטורקיה נמשך: 130 כלי תקשורת ייסגרו

הרשויות הודיעו כי 45 עיתונים, שלוש סוכנויות ידיעות ו-16 ערוצי טלוויזיה ייסגרו. כמו כן הודחו 1,600 אנשי צבא. במקביל הודיע הצבא: 1.5% מהחיילים השתתפו בניסיון ההפיכה

עריכה: מתן חדד

גל הטיהורים בעקבות ההפיכה בטורקיה נמשך: הרשויות בטורקיה הודיעו היום כי הוציאו צווי סגירה ליותר מ-130 כלי תקשורת, וכי יותר מ-1,600 אנשי צבא הודחו מתפקידם – כך דיווחה רשת CNN בשפה הטורקית. לפי הדיווח, הוחלט על סגירת 45 עיתונים, בהם העיתון "זמאן" שעליו השתלטו הרשויות במרץ האחרון, כמו גם שלוש סוכנויות ידיעות, 16 ערוצי טלוויזיה, 23 תחנות רדיו וכלי תקשורת נוספים. כמו כן הודחו 149 קצינים בכירים בצבא ויותר מ-1,500 קצינים זוטרים.

הצעדים מצטרפים למעצרים המוניים של אנשי צבא ועיתונאים, שהעלו חשש בקרב ארגוני זכויות אדם בנוגע למהלכים שבהם נוקט הנשיא רג'פ טיפ ארדואן לאחר ניסיון ההפיכה הכושל שאירע בין ה-15 ל-16 ביולי.

עוד כתבות בנושא:
טורקיה: גשר הבוספורוס ייקרא מעתה "גשר השהידים של ה-15 ביולי"
טורקיה: עשרות עיתונאים נעצרו; דיפלומטים עומדים בפני פיטורים
ארדואן מוחק את שרידי הדמוקרטיה בטורקיה – והמערב מפהק

המשטרה פיזרה בכוח הפגנה נגד השתלטות הממשל על העיתון "זמאן". רויטרס
הפגנה נגד השתלטות הממשל על העיתון "זמאן", מרץ האחרון/רויטרס

מוקדם יותר דווח כי טורקיה הוציאה צווי מעצר נגד 47 עיתונאים שעבדו בעבר בעיתון "זמאן", שזוהה עם איש הדת פתהוללה גולן היושב בארצות הברית ואותו מזהה הממשל כאחראי לניסיון ההפיכה. גורמים רשמיים במדינה מסרו כי צווי המעצר הוצאו בין היתר נגד מנהלים במערכת העיתון וכתבים, וכי העיתון היווה את "ארגון הדגל של תנועתו של גולן" לפני השתלטות הרשויות עליו.

ארצות הברית גינתה היום את מעצר העיתונאים, ומסרה כי היא אמנם מבינה את הצורך של אנקרה לעצור את מתכנני ההפיכה הכושלת, אך מעצר אנשי תקשורת "הוא חלק ממגמה מדאיגה". "אנו רואים בכך כמגמה שבה נעשה שימוש בגופים רשמיים, אנשי משפט ורשויות החוק כדי למנוע שיח פוליטי לגיטימי", מסר דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ון קירבי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מעצר זכריה קוזו, אחד מהחיילים החשודים בתקיפת בית המלון במרמריס, טורקיה, 25 ביולי 2016. רויטרס
מעצר חילי החשוד במעורבות בניסיון ההפיכה, שלשום/רויטרס

מאז ניסיון ההפיכה יותר מ-60 אלף חיילים, אנשי משטרה, מורים, שופטים ואחרים נעצרו, הושהו מתפקידם או נחקרו. כ-9,000 מהעצורים נאסרו וממתינים למשפטם בגין מעורבות בניסיון ההפיכה. גולן עצמו מכחיש את הטענות של אנקרה, וקרא לארצות הברית להתנגד לבקשת טורקיה להסגרתו. "נשיא טורקיה סוחט את ארצות הברית", כתב במאמר דעה לניו יורק טיימס.

בתוך כך, צבא טורקיה הודיע היום כי בניסיון ההפיכה השתתפו 8,651 חיילים, המהווים כ-1.5% מהצבא. לפי ההודעה, אותם החיילים "היו חלק מרשת טרור שהובלה בידי גולן". כמו כן נמסר כי המורדים עשו שימוש ב-35 מטוסים, בהם 24 מטוסי קרב, כמו גם 37 מסוקים. בנוסף, מבצעי ההפיכה השתמשו ב-37 טנקים ו-246 כלי רכב משוריינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully