וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ קרא לרוסיה: פרצו למחשביה של קלינטון

במסיבת עיתונאים בפלורידה, התייחס טראמפ לטענות לפיהן מוסקבה פרצה למיילים של המפלגה הדמוקרטית, וקרא לה לאתר את 30 אלף המיילים ששרת החוץ לשעבר לא מסרה במסגרת חקירת שימושה בחשבונה הפרטי. יועצה של קלינטון: "טראמפ מעודד ריגול"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות ארצות הברית, קרא היום (חמישי) לרוסיה לפרוץ למחשביה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, כדי למצוא את 30 אלף המיילים שלא הוגשו לבדיקה במסגרת החקירה בגין שימושה בחשבונה הפרטי בעת שכיהנה כשרת החוץ. "רוסיה, אם את שומעת אני מקווה שתצליחי לאתר את 30 אלף המיילים החסרים", אמר טראמפ במסיבת עיתונאים שערך בפלורידה. "אני חושב שתזכו לשבחים מצד כלי התקשורת האמריקנית".

הדברים מגיעים על רקע הטענות של בכירים במפלגה הדמוקרטית, לפיהן רוסיה עומדת מאחורי הפריצה לחשבונות המייל של הוועידה הלאומית הדמוקרטית, שחשפה כי ראשי המפלגה היו מוטים לטובתה של הילרי קלינטון, שנבחרה הלילה רשמית לייצג את המפלגה, וניסו לפגוע בסיכוייו של ברני סנדרס. זאת, לדבריהם, כדי להגביר את סיכוייו של טראמפ לזכות בבחירות בנובמבר.

טראמפ ציין כי הטענות הן ניסיון להסיט את תשומת הלב מתוכן 19 אלף המיילים שנחשפו באתר ההדלפות ויקיליקס. הוא דחה את הטענות לפיהן רוסיה נמצאת מאחורי הפריצה, ואמר כי "זה כל כך בלתי-סביר, כל כך מגוכח". לדבריו, ייתכן שסין או גורם אחר אחראים להדלפה.

עוד כתבות נושא:
אובמה על הדלפת המיילים: "ייתכן שרוסיה מנסה להשפיע על הבחירות"
רוסיה מכחישה כי פרצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית: "תרגיל ישן"
בעקבות הדלפות המיילים: יו"ר ועידת המפלגה הדמוקרטית מתפטרת

טראמפ נשא נאום ניצחון בתום הוועידה: "אשיב את החוק והסדר לארצות הברית". רויטרס
"רוסיה תזכה לשבחים אם תפרוץ למחשביה של קלינטון". טראמפ/רויטרס

מטה הקמפיין של קלינטון הגיב לדברים, והאשים את טראמפ בעידוד פעולת ריגול רוסית על אדמת ארצות הברית, והתערבות בענייניה הפנימיים של המדינה. "זו הפעם הראשונה שמועמד מרכזי לנשיאות מעודד מדינה זרה לרגל אחר יריב פוליטי", אמר ג'ייק סליבן, יועצה של קלינטון לענייני מדיניות החוץ. "הדבר הפך מעניין פוליטי לסוגייה הנוגעת לביטחון הלאומי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הילרי קלינטון בועידת המפלגה הדמוקרטית, צפון קרולינה. רויטרס
טראמפ קרא לפרוץ למחשבה. קלינטון/רויטרס

טראמפ סרב לקרוא לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלא להתערב בבחירות בארצות הברית, והדגיש: "לא אגיד לפוטין מה לעשות". הוא הוסיף כי אם רוסיה או כל מדינה אחרת אכן עומדות מאחורי הפריצה, "זה רק מראה כמה מעט כבוד יש להן לממשל הנוכחי".

טראמפ התייחס בדבריו גם ליחסיו עם הנשיא הרוסי, ואמר: "איני יודע מיהו פוטין, פעם הוא אמר עלי דברים טובים, אך מעולם לא פגשתי אותו". הדברים נאמרים לאחר שבעבר שיבח המיליארדר הניו יורקי את הנשיא הרוסי ואמר כי יחזק את הקשרים עמו.

ועידת המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד 21.7.16. רויטרס, רויטרס
"אם רוסיה פרצה למיילים יהיו לכך השלכות חמורות". פנס/רויטרס, רויטרס

טראמפ אמר כי הוא יתייחס לפוטין בצורה תקיפה, אך הדגיש את התחייבותו לשיפור היחסים עם רוסיה. "הנשיא טראמפ יהיה עדיף בהרבה ליחסים בין ארצות הברית לרוסיה, אי אפשר להפוך אותם לגרועים יותר", אמר

"רוסיה וסין מעולם לא היו קרובות יותר, ואנו גרמנו להתקרבות הזו", הוסיף המועמד הרפובליקני. הוא דחה את הטענות שלפיהן ניהל קשרים עסקיים עם רוסיה. "אין לי דבר עם רוסיה. אמרתי שלפוטין יש איכויות הנהגה טובות יותר מלאובמה, אך מי לא יודע את זה?".

בתוך כך, המועמד הרפובליקני לתפקיד סגן הנשיא, מייק פנס, אמר כי אם הבולשת הפדרלית (ה-FBI) תמצא כי רוסיה עומדת מאחורי הפריצה, יהיו לכך "השפעות חמורות". "אם מדובר ברוסיה והיא מתערבת בהליך הבחירות שלנו, אני יכול להבטיח לכם ששתי המפלגות והממשל האמריקני יבטיחו שיהיו לכך השפעות רציניות".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, יולי 2016. רויטרס
"הכול אפשרי". נשיא ארצות הברית ברק אובמה/רויטרס

אתמול התייחס נשיא ארצות הברית ברק אובמה לפרשה ולאפשרות למעורבות רוסיה בפריצה, ואמר: "הכול אפשרי". "אני יודע שהמומחים מייחסים זאת לרוסים", אמר הנשיא. "מה שאנחנו יודעים הוא שהרוסים פורצים למערכות שלנו, לא רק למערכות הממשלתיות שלנו, אלא גם למערכות פרטיות".

בקרמלין שבו ודחו היום את ההאשמות הללו וטענו כי מדובר ב"סיפורי אימה" שבודים פוליטיקאים אמריקנים. "מוסקבה משתדלת שלא להתבטא בצורה ישירה או עקיפה כהתערבות בהליך בחירות", אמר הדובר דימיטרי פסקוב במסיבת עיתונאים שבה ענה לשאלות עיתונאים. לדבריו, "זה מזכיר לי חברה שבה כל אחד מספר לשני סיפורי אימה ואז הם מתחילים להיות מפוחדים מהסיפורים של עצמם". הדלפת המיילים הובילה את חברת הקונגרס דבי שוורצמן שולץ לפרוש מתפקידה כיו"ר הוועידה הלאומית של המפלגה הדמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully