וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר מרדכי כץ, איש עסקים וניצול שואה ציוני ממקסיקו הלך לעולמו

27.7.2016 / 19:40

ד"ר מרדכי דוד (מרקוס) כץ היה מראשי הקהילה היהודית במקסיקו ומעמודי התווך של התעשייה האווירית. הוא מת בגיל 89 בחופשה בקליפורניה עם בני משפחתו. ההלוויה תתקיים ביום חמישי בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארונו יגיע לישראל. כץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר מרדכי דוד (מרקוס) כץ הלך אתמול (שלישי) לעולמו בארצות הברית. כץ, בן 89 במותו, היה מראשי הקהילה היהודית במקסיקו ושותף נלהב למפעלי ציונות בישראל ומחוץ לה. הוא מת בעת ששהה בחופשת קיץ בלוס אנג'לס שבקליפורניה, ארצות הברית, יחד עם בני משפחתו. ארונו יגיע לישראל והלווייתו תתקיים ביום חמישי בירושלים.

כץ נולד בקראקוב שבפולין ב-1927, נמלט מהמשטר הנאצי ועלה לארץ. ב-1947 היגר בעקבות הוריו למקסיקו, שם הפך לתעשיין בולט ולאחד ממנהיגי הקהילה היהודית המקומית. לאורך השנים ניהל עסקים במגוון רחב של תחומים: מסחר, חומרים פלסטיים, כימיקלים, חברות תעופה, מלונאות, בנקאות, תקשורת ונדל"ן. הוא ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת בר אילן ומאוניברסיטת הישיבה בניו יורק.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
נותני חסות לחמאס ופיגועי התאבדות: כפר הטרור שבו הסתתר המחבל
טרגדיה בדרום: חייל בן 19 טבע למוות במאגר מים בעוטף עזה
"תורת המספרים": לא תאמינו כמה נשים יצביעו עבור הילרי קלינטון

הכוח המניע בהסכמי הסחר בין ישראל למקסיקו

במקביל, סייע למדינת ישראל ובין היתר הקים את לשכת המסחר מקסיקו-ישראל. הוא אף היה הכוח המניע בהסכמי הסחר בין שתי המדינות והיה מעמודי התווך של התעשייה האווירית בישראל במשך עשרות שנים.

כץ כתב שני ספרים בספרדית: "חוק פרוצדורלי עברי ומקסיקני – היבטים השוואתיים", ו"אנו יכולים, אנו רוצים, אנו חייבים", אשר תורגם לאנגלית ולעברית. בתקופה הקרובה אמור לצאת לאור ספרו האוטוביוגרפי, שאת כתיבתו השלים לאחרונה יחד עם הסופר שלמה קוק. בספר הוא חושף את סיפור הצלתו מהשואה, מביא עדויות נדירות על שנותיה הראשונות של המדינה ומספר על תוכן פגישותיו עם מנהיגי המדינה, בהם יצחק בן צבי, מנחם בגין, גולדה מאיר, יצחק שמיר, אריאל שרון, שמעון פרס ובנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully