וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

250 אלף איש נצורים: צבא אסד קטע את הנתיב האחרון לחאלב

27.7.2016 / 19:05

המשטר הסורי הודיע כי השתלט על דרך האספקה האחרונה לאזורים המזרחיים בחאלב הנתונים בידי כוחות המורדים. "כיום לא ניתן להכניס דבר לתוך העיר", מסר הארגון הסורי לזכויות האדם

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

צבא סוריה הודיע היום (רביעי) כי השלים את הכתר סביב האזורים המוחזקים בידי המורדים במזרח העיר חאלב שבצפון המדינה, וכי קטע את נתיב האספקה האחרון לאזור, שבו נמצאים 250 אלף בני אדם. מדובר בצעד משמעותי של הצבא הסורי במאמציו לכיבוש מחודש של העיר – דבר שיהווה ניצחון גדול לכוחות אסד במסגרת מלחמת האזרחים הנערכת כבר יותר מחמש שנים.

הארגון הסורי לזכויות האדם אמר כי חלקיה המזרחיים של חאלב נמצאים למעשה תחת מצור מאז ה-11 ביולי, וההתקדמות בימים האחורנים של כוחות הממשל חיזקו את שליטתם הנתיב הגישה האחרון אליה. "כיום, לא ניתן להכניס דבר לתוך חאלב", אמר יו"ר הארגון, ראמי עבד אל-רחמן.

עוד כתבות בנושא:
סוריה: עשרות הרוגים ופצועים בפיגוע כפול של דאעש בעיר כורדית

הקרב על חאלב: צבא אסד שלח מסרונים לתושבים והפציר בהם לעזוב
סוריה: בתי חולים בחאלב הופצצו על ידי המשטר; בן שנתיים מת

הריסות באזורים הנשלטים בידי המורדים במזרח העיר חאלב שבצפון סוריה, שנגמרו בעקבות תקיפות של הצבא. רויטרס
הריסות באזורים במזרח חאלב הנשלטת בידי המורדים/רויטרס

חאלב מחולקת בין אזורים הנמצאים בשליטת המורדים ושטחים המוחזקים בידי הממשל. אתמול, לפני כיבוש נתיב האספקה, צבא סוריה שלח מסרונים לתושבים המתגוררים באזורים שבשליטת המורדים בעיר ובהם הבטיח לאפשר נתיב בטוח לאלו המעוניינים לעזוב את האזור. כמו כן מסר כי ייתן מקלט זמני לכל מי שרוצה לצאת משטח הלחימה, וכי ארגוני האופוזיציה הפועלים באזור נקראו להניח את נשקם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הריסות באזורים הנשלטים בידי המורדים במזרח העיר חאלב שבצפון סוריה, שנגמרו בעקבות תקיפות של הצבא. רויטרס
מזרח העיר חאלב, היום/רויטרס

הלחימה ביתר האזורים של סוריה נמשכת, ומוקדם יותר היום נהרגו לפחות 44 בני אדם ועוד עשרות נפצעו בפיגוע כפול בעיר הכורדית קמישלי, שבצפון-מזרח סוריה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, אחד הפיצוצים פגע בסמוך למבנה של הממשל הכורדי המקומי, ששולט על מרבית מחוז חסכה, שם שוכנת קמישלי. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי אחד הפיצוצים נגרם ממכונית תופת והשני מאופנוע ממולכד. ארגון "המדינה האסלאמית", הנלחם במיליציה הכורדית באזור, קיבל אחריות.

אתמול אמר שליח האו"ם לסוריה סטפן דה מיסטורה כי הוא מעוניין לכנס סבב שיחות חדש על סוריה בסוף החודש הבא, ובכך ביטל למעשה את תאריך היעד הקודם שנקבע על 1 באוגוסט. הוא ציין כי הוא מקווה ששר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב ישיגו התקדמות ניכרת במטרה לשפר את התנאים על הקרקע ואת האווירה לקראת שיחות השלום, על אף שזה לא תנאי מקדים לחידושן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully