וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רואים בישראל כאויב": חשש בצבא מצרים מההתקרבות לירושלים

בכירים בצבא אמרו לעיתון "אל-ערבי אל-גדיד" כי הם לא רואים בעין יפה את הדיווחים על שיתוף פעולה בין צבאות שתי המדינות בסיני. "להתקרבות השלכות משמעותיות על מורל החיילים והקצינים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: פגישה בין נתניהו לשר החוץ של מצרים, החודש)

ההתקרבות בין ישראל ומצרים במהלך תקופת שלטונו של הנשיא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי, והדיווחים על תקיפות של כלי טיס ישראליים נגד גורמי טרור בחצי האי סיני באישור מצרים, מעלה דאגה בקרב מפקדים בכירים בצבא המצרי, המסרבים לראות בישראל כבעלת ברית – כך מסרו מקורות בכירים לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד". "התקרבות זו בלתי מוצדקת ובלתי מובנת", אמר קצין מצבא מצרים לעיתון, וקצינים בכירים נוספים הבהירו שהמוסדות הצבאיים "עדיין מחשיבים את ישראל כאויב, ועניין זה נותר בעינו".

אחד הגורמים אמר לעיתון כי ההתקרבות בין המדינות גוררת "הדים שליליים, והשלכות משמעותיות בכל הנוגע למורל החיילים והקצינים הזוטרים", וכי ישנו חשש מכך שהמשטר ינסה "לקדם אינטרסים על חשבון דוקטרינת הלחימה של הצבא המצרי".

אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
"המל"טים הישראליים תוקפים בסיני". אימונים של דאעש בחצי האי/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש

כמו כן דווח כי קצינים מצריים מעלים שאלות לפיקוד המצרי הגבוה על אודות ההתקרבות בין המדינות, אך הפיקוד עונה כי זהו עניין פוליטי שהצבא אינו יכול להתערב בו. "אין ספק כי שאלות אלו, והסירוב להתקרבות בין המדינות בתוך הצבא המצרי, מגיעים עד למועצה הצבאית ולנשיא א-סיסי, משום שהמודיעין הצבאי מוציא דוחות על הלכי הרוח בשורות הצבא", מסר אחד הגורמים. על פי גורם נוסף, הצבא המצרי אינו יכול לעשות דבר בקשר להתקרבות זו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של מצרים סאמח שוכרי בפגישה בירושלים, 10 ביולי 2016. רויטרס
נתניהו ושר החוץ המצרי שוכרי, החודש/רויטרס

מאז שעלה לשלטון עבד אל-פתאח א-סיסי ביולי 2013, קהיר מנהלת מלחמת חורמה בארגוני הטרור בחצי האי, בראשם שלוחה של דאעש שבעבר אף שיגרה כמה רקטות לעבר ישראל. גורם ישראלי בכיר לשעבר אמר החודש לאתר בלומברג כי "מל"טים ישראליים תקפו בשנים האחרונות פעמים רבות עמדות של חמושים בחצי האי סיני באישור מצרים". במקביל, החודש הגיע שר החוץ של מצרים סאמח שוכרי לביקור בארץ ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. היה זה ביקור ראשון של שר חוץ מצרי בישראל זה תשע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully