וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על הדלפת המיילים: "ייתכן שרוסיה מנסה להשפיע על הבחירות"

27.7.2016 / 14:25

נשיא ארה"ב התייחס להערכות המומחים ולפיהן מוסקבה אחראית לפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית במטרה לסייע לטראמפ. "הוא מקבל סיקור אוהד ברוסיה", טען. בקרמלין דחו זאת שוב: "סיפורי אימה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר הלילה (רביעי) כי ייתכן שרוסיה מנסה להשפיע על הבחירות לנשיאות, זאת לאחר הדלפת המיילים של ועידת המפלגה הדמוקרטית שמיוחסת בידי מומחים למוסקבה.

"הכל אפשרי", אמר אובמה בריאון לרשת NBC. לדבריו, הבולשת הפדרלית (FBI) חוקרת את שחרורם של יותר מ-19 אלף תכתובות מייל בידי אתר ההדלפות ויקיליקס. המיילים חשפו את כי ראשי המפלגה היו מוטים לטובתה של הילרי קלינטון, שנבחרה הלילה רשמית לייצג את המפלגה וניסו לפגוע בסיכוייו של ברני סנדרס.

"אני יודע שהמומחים מייחסים זאת לרוסים", אמר הנשיא. "מה שאנחנו יודעים הוא שהרוסים פורצים למערכות שלנו, לא רק למערכות הממשלתיות שלנו, אלא גם למערכות פרטיות". הדלפת המיילים הובילה את חברת הקונגרס דבי שוורצמן שולץ לפרוש מתפקידה כיו"ר הוועידה הלאומית של המפלגה הדמוקרטית.

עוד על הבחירות בארה"ב
"סדק בתקרת הזכוכית": קלינטון עשתה היסטוריה ונבחרה רשמית כמועמדת
רוסיה מכחישה כי פרצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית: "תרגיל ישן"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, יולי 2016. רויטרס
לא שולל מעורבות רוסית. אובמה, החודש/רויטרס

אובמה אמר כי הוא אינו יכול להגיד מפורשות מה המניע מאחורי ההדלפות, אולם ציין כי "מה שאני כן יודע הוא שדונלד טראמפ הביע את הערצתו לוולדימיר פוטין". המועמד הרפובליקני שיבח לא פעם את נשיא רוסיה, שאותו כינה "מנהיג חזק".

איש העסקים מניו יורק אמר בשבוע שעבר בריאיון לניו יורק טיימס כי אם ייבחר כנשיא, נאט"ו עשויה שלא להגן באופן אוטומטי על המדינות הבלטיות שהיו בעבר חלק מברית המועצות וחוששות מהתוקפנות של מוסקבה. "אני חושב שטראמפ מקבל סיקור אוהד ברוסיה", טען הנשיא.

בקרמלין שבו ודחו היום את ההאשמות הללו וטענו כי מדובר ב"סיפורי אימה" שבודים פוליטיקאים אמריקנים. "מוסקבה משתדלת שלא להתבטא בצורה ישירה או עקיפה כהתערבות בהליך בחירות", אמר הדובר דימיטרי פסקוב במסיבת עיתונאים שבה ענה לשאלות עיתונאים. לדבריו, "זה מזכיר לי חברה שבה כל אחד מספר לשני סיפורי אימה ואז הם מתחילים להיות מפוחדים מהסיפורים של עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully