וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסל רוצחו של הרב מרק: "המחבל הבין מהר מאוד שזמנו קצוב"

27.7.2016 / 13:37

דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז התייחס לפשיטה על ביתו של מוחמד אל-פקיה, שרצח את הרב מיכאל מרק בפיגוע ירי, ושיבח את הכוחות על עבודת המודיעין וחיסול המחבל. "הוא נלחם כל הלילה", סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן צילום: דובר צהל

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, התייחס היום (רביעי) לחיסולו של המחבל מוחמד אל-פקיה, שרצח את הרב מיכאל מרק בפיגוע ירי בכביש 60 בתחילת החודש, ואמר כי הפלסטיני נלחם במשך זמן רב מול כוחות מערכת הביטחון. "הייתה פשיטה והיעד כותר. הוא נלחם כל הלילה, לבש אפוד והבין שדקותיו היו ספורות", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדברי אלמוז, התמונה המודיעינית התבהרה זמן קצר לאחר הפיגוע, שבו נפצעו גם אשתו וילדיו של מרק. "שעות לאחר הרצח התחלנו לנהל מבצע מודיעני גדול מאוד, בהובלת שב"כ, עד הלילה. חלק מהחוליה נעצרו ימים ספורים לאחר הרצח, וחלק (נעצרו) לאחר המאמץ המודיעיני הוביל ליעד של אתמול".

על השתלשלות האירועים אמר אלמוז: "הכוחות כיתרו את הבית, פתחו באש ועשו מה שנקרא בסלנג הצבאי 'קילוף' - הורסים את הבית והמחבל נהרג. כל הלילה המחבל ירה לכיוון הבאגר (מחפר בשימוש צה"ל), ניסה לפגוע במפעיל ובחיילי צה"ל שכיתרו את הבית. לוקחים סיכונים איפה שצריך וזה לא אירוע פשוט, איפה שצריך להיכנס לבית נכנסים ומפעילים אמצעים. הימ"מ הוא זה שכיתר את הבית ובמקרה זה היו הרבה מאוד כוחות במעטפת".

לקריאה נוספת:
משפחתו של המחבל שחוסל: "אנחנו בהלם, לא ידענו שנלחם"
הנהג שזימר בחקירה, הטיל לעבר הבית: כך חוסל המחבל שרצח את הרב מרק

חיילי צה"ל פושטים על כפר סוריף ועוצרים את חברי החוליה שרצחה את מיכאל מרק, 27 ביולי 2016. דובר צה"ל
"הבין שדקותיו ספורות". הפשיטה על בית המחבל, הלילה/דובר צה"ל

במהלך הפשיטה המשותפת לכוחות צה"ל, שב"כ והמשטרה נעצרו חברי חוליה נוספים. בין היתר, נעצרו שני חברי תשתית חמאס ובני משפחה החשודים שסייעו להם להוציא לפועל את הפיגוע.

בתחילת החודש נעצר מחמד עא מג'יד עמאירה, בן 38, תושב הכפר דורא, פעיל במנגנון הביטחון הלאומי של הרשות הפלסטינית. הוא נעצר ב-4 ביולי, שלושה ימים לאחר הרצח, והודה כי נהג ברכב ממנו ירה פקיה אל עבר בני משפחת מרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully