וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חילול הקודש": מנהיגי הדתות בצרפת מאוחדים נגד הפיגוע בכנסייה

27.7.2016 / 12:48

אחרי עוד מחדל של הרשויות, בקהילות הדתיות במדינה קוראים להגביר את האבטחה סביב בתי התפילה אחרי פגישה עם הנשיא הולנד. האימאם של פריז הביע צער והארכיבישוף בעיר קרא: "לא להיגרר למשחקים של דאעש"

צילום: AP, עריכה: יאיר דניאל

ביום שלמחרת הפיגוע בכנסיה בנורמנדי, הכותרות בעיתוני צרפת שפורסמו הבוקר (רביעי) חשפו את עומק הייאוש במדינה מוכת הטרור. "נרצח על ידי הברברים", נכתב בכותרת של לה פיגארו עם תמונתו של הכומר ז'אק האמל, שגרונו שוסף בידי שני המחבלים המזוהים עם דאעש. השניים חוסלו בידי כוחות מיוחדים שהגיעו לעיירה סן-אטיין-דה-רוברה.

"דאעש התקיף את הסמל הגדול ביותר", נכתב בעיתון לה סואר, שהתייחס לבחירתו של הארגון לפגוע בבית תפילה נוצרי ובכך לגרום למתיחות דתית. בעיתון "ליברסיון", המזוהה עם המרכז-שמאל, ניסו לשמור על תקווה וכתבו בשער: "לא לוותר כלל".

עיקר הזעם בצרפת מתמקד במחדל של הרשויות, שכבר היו נתונות תחת ביקורת נוקבת מאז פיגוע הדריסה הקטלני בניס לפני כשבועיים, אז נרצחו 84 איש. אחד המחבלים שהחזיקו לזמן קצר בני ערובה בכנסייה זוהה כעאדל כרמיש, בן 19, שניסה להגיע פעמיים לסוריה כדי להצטרף לשורות "המדינה האסלאמית".

הוא ריצה תקופת מאסר והתביעה ביקשה להשאירו במעצר, אולם בית משפט דחה זאת. לפי התביעה, כרמיש נשלח למעצר בית כשהוא נושא צמיד מעקב אלקטרוני, אך התאפשר לו לצאת מהבית בשעות הבוקר. הוא ניצל את הפרצה הזאת כדי לתקוף את הכנסייה בעיירה שבמחוז נורמנדי.

עוד על הפיגוע בכנסייה
צרפת מתאבלת על עוד פיגוע: "דאעש רוצה לגרום למלחמת דת"
נזירה שברחה מהכנסייה בצרפת: "המחבלים צילמו את הרצח של הכומר"
דאעש שוב הכה בצרפת: בני ערובה הוחזקו בכנסייה; גרונו של הכומר שוסף

מנהיגי הקהילות הדתיות בצרפת מוסרים הצהרה על הפיגוע בכנסייה בנורמנדי, 27 ביולי 2016. רויטרס
נפגשו עם הולנד. מנהיגי הקהילות הדתיות בצרפת, היום/רויטרס

היום נפגש הנשיא פרנסואה הולנד בארמון האליזה בפריז עם מנהיגי הקהילות הדתיות בצרפת - נוצרים, מוסלמים, יהודים ובודהיסטים - שקראו להגברת האבטחה בעקבות הפיגוע האחרון.

האימאם של המסגד הגדול בפריז, דליל בובכר, מסר כי ראשי הקהילות הדתיות דורשים "שמקומות התפילה שלנו יזכו להתמקדות גדולה יותר, מתמשכת". זאת, לדבריו, משום "שגם מקום התפילה הצנוע ביותר" יכול להיות מטרה להתקפה. הוא הביע צער מטעם המוסלמים בצרפת וגינה את הפיגוע בכנסייה שאותו כינה "חילול הקודש".

הארכיבישוף של פריז, אנדרה ואן-טרואה, שיבח את היחסים ההרמוניים בין הדתות במדינה. "אסור לנו להיגרר למשחקים הפוליטיים של דאעש", הדגיש. "הם רוצים לשסות את ילדיה של אותה משפחה אלו באלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול הודה הנשיא הולנד כי ארצו וכל יבשת אירופה נתונות "לאיום החמור ביותר אי-פעם" מצד דאעש, אך הבטיח כי הדמוקרטיה תביס את אלו ששמו אותה כמטרה לנגד עיניהם. בנאום קצר שנשא אמש לאומה ושודר בטלוויזיה הבהיר הולנד כי המלחמה נגד "ארגון המדינה האסלאמית" מחוץ לצרפת ובתוכה תהיה ארוכה. "בצל האיום החמור ביותר הנשקף לצרפת ולאירופה, הממשלה נחושה לחלוטין להביס את הטרור", הצהיר. ראש הממשלה מנואל ואלס אמר דברים דומים בריאיון לרדיו והזהיר: "דאעש רוצה להצית מלחמת דת".

(עדכון ראשון: 11:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully