וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק מוסלי קורס: שבעה נאשמים במעורבות ברצח שוחררו למעצר בית

27.7.2016 / 11:10

השבעה, שהואשמו במעורבות בחמישה מקרי רצח, בהם של בר כהן, אוהד פרנקו ודניאל סמרה, שוחררו לביתם עם אזיק אלקטרוני. מדובר בקריסת תיק הדגל שניהלה ימ"ר תל אביב נגד ארגון הפשיעה של האחים מוסלי

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב שחרר היום (רביעי) למעצר בית שבעה מ"חיילי" ארגון הפשע של האחים יוסי ואלי מוסלי. השבעה, אלון מימון, רועי אשולי, שי אשולי, ליאור גרינברג, ניר דבח, אביאל ווהל ועמרם כהן, שוחררו לביתם עם אזיק אלקטרוני. הנאשם השמיני בפרשה, קובי מרציאנו, נושא עונש מאסר ולכן לא שוחרר לביתו. השמונה הואשמו במעורבות בחמישה מקרי רצח, בהם של בר כהן, אוהד פרנקו ודניאל סמרה ב-2012. מדובר בקריסה של תיק הדגל של ימ"ר תל אביב נגד ארגון מוסלי, ארגון הפשע נחשב לאחד הגדולים והעשירים בישראל.

השמונה נעצרו באפריל 2015 עם 12 חברים נוספים בארגון הפשיעה, בהם יוסי מוסלי עצמו ואביו ניסים, בתום חקירה סמויה שניהלו במשך שנה וחצי ימ"ר מרכז בפיקודו של ניצב-משנה מוטי אדרעי וימ"ר תל אביב, בפיקודו של נצ"מ גדי אשד. במהלך החקירה גויס עד מדינה מתוך הארגון של מוסלי, שהביא לפענוח כמה מעשי רצח ופעילות עבריינית נוספת שיוחסה לארגון. חלק מהעצורים נחשדו גם בתכנון לחסל את העבריין מוטי חסין.

משפטם של השמונה, שנחשב למורכב, טרם החל בין היתר בשל עיכובים בהעברת חומרי חקירה. בעקבות העיכובים קבע בית המשפט העליון לפני כמה שבועות כי בנסיבות אלה ניתן להצדיק חלופות למעצר. כלומר, הוא לא הורה על שחרור העצורים אלא העל בחינת האפשרות לשחררם.

לקריאה נוספת:
כתבי אישום בגין רצח יוגשו נגד חברי ארגון הפשיעה של מוסלי
התפתחות בפרשת החיסולים בעולם התחתון: נמצאו שרידי גופת נעדר מ-2011
הפרקליטות חשפה: יש חשודים נוספים ברצח שבו הואשמו אנשי ארגון מוסלי

ניסים מוסלי (האמצעי) ואנשיו מובאים להארכת מעצר, ביהמ"ש השלום תל אביב. אפריל 2015. דרור עינב
הנאשמים בהארכת מעצר. לפני כשנה/דרור עינב

שופט המחוזי בני שגיא נימק בדיון את החלטתו: "אם הייתי נדרש לבחינת בקשת המעצר בסמוך לקביעת העליון הייתי נוטה לחשוב כי לנוכח רמת המסוכנות הנשקפת מהמשיבים יש מקום להותירם במעצר אלא שמאז – ובעניין זה אני נכון להסכים עם ההגנה – אירעו כמה התפתחויות שמטות את הכף בצורה מובהקת לשינוי סטטוס המשיבים מעצורים בבית המעצר לעצורים בפיקוח אלקטרוני".

בדבריו התייחס השופט לגיוס עד מדינה חדש שהוביל למעצר כמה מאנשי ארגון אברג'יל בחשד למעורבות ברצח כהן והטמנת גופתו באזור ראשון לציון. "ההתפתחות המרכזית שממנה נגזרות התפתחויות נוספות היא זו הקשורה לאותו מידע חדש שהתקבל. כזכור מדובר במידע שטיבו לא נחשף אך הוצהר כי הוביל למעצרם של אחרים בגין אותו רצח המיוחס למשיבים באישום הראשון. לשיטת המבקשת עולה כי זה כרסום בעייתי באישום הראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully