וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אינתיפאדה": מפגינים נגד קלינטון שרפו דגלי ארה"ב וישראל

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לפילדלפיה

27.7.2016 / 9:41

מתנגדיה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, בהם תומכיו של הסנאטור סנדרס, מחו נגדה מחוץ לוועידת המפלגה בפילדלפיה. לפי כמה דיווחים, לפחות ארבעה מפגינים נעצרו לאחר שניסו לפרוץ למתחם

עריכה: יאיר דניאל

ההפגנות נגד מועמדותה של הילרי קלינטון, שהוכרזה הלילה (רביעי) באופן רשמי כנציגת המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הפכו לאלימות ובמהלכן אף נשרפו דגלי ישראל וארצות הברית. באתר "פוליטיקו" דווח כי הדבר אירע כשמחוץ לאולם הוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה נערכה צעדה של תנועת "Black Lives Matter", המוחה על אלימות המשטרה כלפי שחורים. לחלקה האחרון הצטרפו פעילים פרו-פלסטינים ומפגינים המזוהים עם ברני סנדרס.

בין היתר, הם קיללו את תומכי קלינטון ואת כוחות המשטרה, וקראו קריאות בגנותה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית. לפי דיווח בכמה כלי תקשורת אמריקניים, לפחות ארבעה בני אדם נעצרו במהלך ההפגנות והעימותים לאחר שניסו להתפרץ למתחם המאובטח של הוועידה. לפחות תגרה אלימה אחת פרצה במקום, אם כי לא ברור מי השתתף בה. כתב הוול סטריט ג'ורנל ביירון טאו, שתיעד את שריפת דגל ישראל, כתב כי המפגינים צעקו "אינתיפאדה".

במהלך הלילה, כאשר שרת החוץ לשעבר הוכתרה באופן רשמי כמועמדת המפלגה, עזבו מרבית תומכי הסנאטור את האזור - לא לפני שעוררו מחאה נוספת כאשר התבצרו במשך דקות ארוכות באוהל התקשורת שמחוץ לאולם. סנדרס עצמו שב הלילה על קריאתו להתאחד מאחורי מועמדותה של קלינטון, כאשר הקריא את תוצאות ההצבעה בשם מדינת ורמונט שאותה הוא מייצג בסנאט.

לקריאה נוספת בנושא
"סדק בתקרת הזכוכית": קלינטון עשתה היסטוריה ונבחרה רשמית כמועמדת
רוסיה מכחישה כי פרצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית: "תרגיל ישן"

שריפת דגל ישראל – מחוץ לוועידה הדמוקרטית – פילדלפיה. מתוך חשבון  הטוויוטר של ביירון טאו, אתר רשמי
המפגינים שורפים דגל ישראל, הלילה/אתר רשמי, מתוך חשבון הטוויוטר של ביירון טאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully