וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית השאפתנית של ניו זילנד להצלת הקיווי מפני השמדה

ראש הממשלה הכריז על מיזם לחיסול כל מיני הטורפים הפולשים, הכוללים עכברושים הרמינים ופוסומים עד 2050. זאת בשל חיסול אוכלוסיית הציפורים הנזק הכלכלי הכבד שהם גורמים. "זה אפשרי"

עריכה: מתן חדד

ניו זילנד השיקה תכנית שאפתנית, הראשונה מסוגה בעולם, כדי להגן על בעלי החיים המקומיים (אנדמיים) מפני מינים פולשים ולחסל אותם עד לשנת 2050. ראש הממשלה ג'ון קי אמר ביום שני כי הוא ינקוט צעדים לחיסול אוכלוסיית המזיקים, הכוללים עכברושים, הרמינים ופוסומים בתוך 34 שנה.

לפי הממשלה, המינים הפולשים הרוגים בכל שנה 25 מיליון ציפורים מקומיות, כולל את הסמל הלאומי הקיווי שעתה מונה פחות מ-70 אלף פרטים. המזיקים גורמים גם לנזק כלכלי אדיר – לפי הנתונים, בכל שנה מפסיד המשק המקומי 3.3 מיליארדר דולר ניו זילנדי (2.3 מיליארד דולר).

השיטות הנוכחיות לטיפול במזיקים כוללות את השימוש הנרחב והשנוי במחלוקת ברעל 1080 המפוזר מהאוויר, לצד מלכודות וציד אדם של פוסומים, חיית כיס שפרוותו הפכה למוצר תעשייתי נפוץ בניו זילנד ומשמשת לייצור מעילים לחורף.

ציפורי קיווי במרכז שימור בניו זילנד. AP
נותרו פחות מ-70 אלף פרטים. קיווי/AP

גם המומחים מברכים. פרופסור מיק קלאוט מאוניברסיטת אוקלנד אמר כי הוא "נרגש" מהתכנית, שאם תצליח, תהיה "ציון דרך עולמי". לדבריו, "רק הכוונה לנקות את ניו זילנד היא משמעותית ועתה, כשיש את הכסף ואת הממשלה שעומדים מאחוריה, אני מאמין שזה אפשרי".

הוא הוסיף כי האתגר הגדול ביותר יהיה להשמיד את אוכלוסיית העכברים והעכברושים העירוניים, בעוד חיסול הפוסומים יהיה הקל ביותר מאחר שהם מתרבים רק פעם אחת בשנה. לדבריו, "המכשול הגדול ביותר בסופו של דבר תהיה התמיכה הציבורית במיזם. זהו ההיבט החשוב ביותר של התכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully