וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מכחישה כי פרצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית: "תרגיל ישן"

26.7.2016 / 19:33

בקרמלין הדפו את טענות מומחי סייבר וגורמים אמריקניים ולפיהן מוסקבה אחראית להדלפת המיילים שגרמו לסערה. "זה לא דבר טוב ליחסים", נמסר. שר החוץ לברוב: "לא רוצה להשתמש במילים בוטות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הקרמלין הכחיש היום (שלישי) את הטענות ולפיהן מוסקבה אחראית להדלפת המיילים של המפלגה הדמוקרטית וכינה אותן "אבסורדיות". לפי ההודעה, גורמים מסוימים מנסים לנצל באופן ציני את הפחד מרוסיה לטובת מטרות פוליטיות. זאת בתגובה למומחי סייבר ולגורמים אמריקניים שאמרו כי יש ראיות לכך שרוסיה הנדסה את שחרור המיילים הרגישים במטרה להשפיע על הבחירות בארצות הברית.

המיילים, שהודלפו בידי אתר ויקיליקס, חשפו את ההעדפה שלה זכתה הילרי קלינטון בקרב ועידת המפלגה הדמוקרטית וגרמו ליושבת הראש שלה דבי וסרמן שולץ להתפטר. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מנסה להימנע מהבעת עמדה לגבי אחד המועמדים במרוץ, אך הוא שיבח בעבר את המועמד
הרפובליקני דונלד טראמפ כ"מאוד מוכשר".

הטלוויזיה הממלכתית ברוסיה, שמשקפת את עמדות הקרמלין, לא השאירה מקום רב לספק סביב העדפת טראמפ בבית הלבן. היא מכנה את קלינטון, שמואשמת בידי פוטין בארגון המחאה נגדו ב-2011 עוד שהייתה שרת החוץ, כמחרחרת מלחמה.

"אנו שוב עדים לניסיונות לנצל את הנושא הרוסי בקמפיין הבחירות בארצות הברית", מסר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב כשנשאל בנושא על ידי כתבים. "אין זה דבר חדש, אלא תרגיל ישן ששוב משתמשים בו. זה לא דבר טוב ליחסים, אולם אנו מבינים כי עלינו לעבור את התקופה הלא-נעימה הזאת".

לקריאה נוספת בנושא
סנדרס בוועידה הדמוקרטית: "קלינטון תהיה נשיאה יוצאת מן הכלל"
דליפת מיילים, האשמות והתפטרות: הוועידה הדמוקרטית נפתחת ברגל שמאל
ויקיליקס חשף: כך תכננה המפלגה הדמוקרטית לפעול נגד סנדרס

רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ביקור בפינלנד. 1 ביולי 2016. AP
מאשים את קלינטון בתכנון הפגנות נגדו. פוטין/AP

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אמר היום כי העלה את הנושא כשנפגש עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב בלאוס. "אני לא רוצה להשתמש במילה בוטה", הייתה תגובתו היחידה של לברוב כשנשאל אם רוסיה אחראית להדלפת המיילים.

מוקדם יותר החודש ביקר במוסקבה קרטר פייג', יועץ לענייני חוץ של טראמפ. שם הוא נתן הרצאה על הצביעות של ממשלות המערב, שלדבריו מתנהגות בצביעות בהתמקדותן בתהליכי הדמוקרטיזציה בעולם שלאחר קריסת ברית המועצות.

מומחים אומרים כי בקרמלין מעדיפים לראות את טראמפ בבית הלבן מאחר שהוא דיבר בשבחו של פוטין ועל הרצון שלו לשתף פעולה עם רוסיה, כשבין היתר הוא ישקול להציע לה ברית משותפת נגד דאעש. גם דבריו על המיליארדר על חוסר הרלוונטיות של נאט"ו ועל כך שהוא לא בהכרח יגן על חברות הברית מצאו חן במוסקבה, שם רואים בארגון הצבאי שריד מאיים מתקופת המלחמה הקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully