וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחקר שחושף: מיהם העמים הגבוהים ביותר בעולם

המגזין eLIFE חקר את המגמות מ-1914 ועד 2014 וחשף כי האזור שבו חלה הצמיחה הגדולה ביותר הוא דרום-מזרח אסיה ואילו בארה"ב נמכו בני שני המינים. והיכן חיות הנשים הגבוהות ביותר בעולם?

הפוליטיקאי הימני קיצוני חירט וילדרס מאזין להקראת פסק הדין שזיכה אותו מאשמת הסתה נגד מוסלמים, אמסטרדם, הולנד, 23 ביוני 2011. רויטרס
גברי הולנד מתנשאים לגובה של 1.83. מנהיג הימין הקיצוני בהולנד וילדרס/רויטרס

הגברים ההולנדים הם הגבוהים ביותר בעוד הנשים הלטביות הן הגבוהות ביותר בעולם – כך עולה ממחקר חדש שפרסם המגזין eLIFE. גובהו של הגבר ההולנדי הממוצע הוא 1.83 מטר כשהאישה הלטבית הממוצעת מתנשאת לגובה של 1.70. המחקר עקב אחרי מגמות הגדילה ברחבי העולם ב-187 מדינות מאז 1914.

עוד עולה כי הגברים האיראנים והנשים הדרום-קוריאניות רשמו את הצמיחה הגדולה ביותר, כשגובהם הממוצע עלה ביותר מ-16 ס"מ ומ-20 ס"מ בהתאמה. בארצות הברית, שני המינים הידרדרו במרוצת השנים. ב-1914, הגברים היו מדורגים במקום השלישי והנשים במקום הרביעי בעולם, אולם כיום הם נמצאים במקומות 37 ו-42 בהתאמה.

עוד ידיעות מהעולם
הפיגוע בצרפת: "אחד המחבלים היה במעצר בית - רק משעות הצהריים"
"אנחנו מחכים למזון": בצל המשבר, ילדי ונצואלה מציירים את הרעב
התחקיר שזעזע את אוסטרליה: עינויים, מכות וגז מדמיע בכלא לנוער

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגברים הנמוכים ביותר בעולם חיים במזרח טימור והם מגיעים רק לגובה של 1.60 מטר. הנשים הנמוכות ביותר בעולם חיות בגואטמלה, כשהן שומרות על מעמדן מאז 1914. אז הן התנשאו ל-1.40 מטר וכיום הן מתנשאות למטר וחצי.

בדרום-מזרח אסיה רשמו התושבים את הצמיחה הגבוהה ביותר במאה השנה האחרונות, במיוחד ביפן, בסין ובקוריאה הדרומית. לעומת זאת, במדינות אפריקה שמדרום לסהרה חלה ירידה מאז שנות ה-70.

מחברי המחקר טוענים כי השינויים בגובה של אוכלוסיית העולם יכולים להיות מוסברים על ידי שינויים גנטיים, אך לא רק. לפיהם, גם לשינויים הסביבתיים, לבריאות, לתברואה, לתזונה ולמשתנים אחרים יש השפעה על השינוי המהיר שחל בגובהם של תושבי כדור הארץ.

(עדכון ראשון: 18:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully