וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזירה שברחה מהכנסייה בצרפת: "המחבלים צילמו את הרצח של הכומר"

האישה שנמלטה מבית התפילה בנורמנדי סיפרה כי השניים הכריחו את הכומר לכרוע ברך בטרם שיספו את גרונו. לפי ערוץ צרפתי, אחד מהם ניסה להגיע לסוריה. לאחר שנת מאסר, התאפשר לו לצאת מהבית רק בשעות הבוקר

עריכה: יאיר דניאל

המחבלים שהשתלטו היום (שלישי) על כנסייה במחוז נורמנדי בצרפת הכריחו את הכומר לכרוע ברך בטרם שיספו את גרונו - כך סיפרה נזירה שהצליחה להימלט מבית התפילה שבעיירה סן-אטיין-דה-רוברה. לדבריה, השניים צילמו את הרצח. הם חוסלו בידי כוח מיוחד שהגיע למקום. בן ערובה נוסף נפצע באורח אנוש לאחר ששוסף גרונו.

לפי הערוץ הצרפתי i-TELE, אחד המחבלים נשא צמיד אלקטרוני שעקב אחרי פעילותו, אולם באישור הרשויות הוא לא פעל בין השעות 8:30 ל-12:30. לפי הדיווח, הוא ניסה לטוס בשנה שעברה לסוריה, אולם נעצר בידי הרשויות בטורקיה וגורש בחזרה לצרפת. הוא ריצה כשנת מאסר לפני שהשתחרר ב-2 במרץ ושב לחיות עם הוריו באזור שבו שוכנת הכנסיה.

לפי הנשיא פרנסואה הולנד, שני המחבלים נשבעו אמונים לדאעש. זמן קצר לאחר ההצהרה שמסר בסמוך לזירת הפיגוע, פרסם ארגון "המדינה האסלאמית" הצהרה ובה נטען כי השניים היו לוחמים בשורותיו. המחבלים החזיקו במשך כ-40 דקות בכמה בני ערובה ורצחו את הכומר ז'אק אמל, שהיה בשנות ה-80 לחייו.

סמוך לזירת הפיגוע בנורמנדי. 26 ביולי 2016. AP
זירת הפיגוע בנורמנדי, היום/AP
זירת חטיפת שבויים בכנסיה בנורמנדי  - צרפת. AP
זירת הפיגוע בצרפת, היום/AP

העיירה, הממוקמת בצפון צרפת ליד העיר רואן, מונה כ-30 אלף תושבים ומרוחקת 130 קילומטרים מפריז. הרב הראשי של צרפת, חיים קורסיה, התייחס לאירוע הקשה בחשבון הטוויטר שלו, והביע "סולידריות עם אחינו הקתולים". "מחשבותינו ותפילותינו עמכם", צייץ. ראש הממשלה מנואל ואלס מסר: "צרפת כולה וכל הקתולים נפגעו. אנחנו מאוחדים".

גם האפיפיור פרנציסקוס גינה את המתקפה בכנסייה, ואמר כי הוא "חש כאב וזעזוע". בהודעת הוותיקן נמסר כי מדובר ב"מתקפה אכזרית במיוחד, משום שהיא התרחשה במקום קדוש".

האירוע הגיע בתקופה מתוחה בצרפת, כשבועיים לאחר פיגוע הדריסה ההמוני בעיר ניס שבדרום המדינה. במתקפה נרצחו 84 בני אדם בעת שמחבל ממוצא תוניסאי, מוחמד בוהלאל, נהג במשאית ששכר ודרס מאות חוגגים ביום הבסטיליה. גם אז דאעש קיבל אחריות.

(עדכון ראשון: 16:49)

נשיא צרפת פרנסואה הולנד ושר הפנים ברנאר קזנוב עם אנשי יחידת העילית של המשטרה בזירת הפיגוע בכנסייה, נורמנדי, 26 ביולי 2016. ארמון האליזה, אתר רשמי
הנשיא הולנד בזירת הפיגוע, היום/אתר רשמי, ארמון האליזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully