וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלוננת נגד הרב ברלנד ניתקה קשר עם המשטרה: "אולי קיבלה דמי שתיקה"

26.7.2016 / 14:22

לוואלה! NEWS נודע כי אחת המתלוננות נגד הרב החשוד בעבירות מין לא הגיעה לעימות מולו, וקרוב משפחתה טוען כי ייתכן שהושפעה ממקורביו. כמו כן, במשטרה נבדק תיעוד שבו נראה ברלנד מורה לתלמידו להניח לבנת חבלה מתחת למיטת אדם אחר: "יגיע ישר לגן עדן"

עריכה: יאיר דניאל

אחת המתלוננת נגד הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת 'שובו בנים' החשוד בעבירות מין, ניתקה קשר עם המשטרה ולא הגיעה לעימות שתכננו החוקרים לקיים בינה לבין הרב - כך נודע לוואלה! NEWS. קרוב משפחתה טען כי "בשבועות האחרונים היא עמדה בקשר עם גורמים המקורבים לרב ואולי קיבלה מהם דמי שתיקה או הבטחה לכסף תמורת שתיקה". המתלוננת עצמה הכחישה את הטענה.

מאז הוסגר הרב ברלנד לישראל, עשו חוקרי המשטרה מאמצים רבים כדי להביא את המתלוננות לעימות נגדו, וחלקן אף הגיעו. החוקרים ניסו ליצור קשר ישיר עם המתלוננת שניתקה קשר עם המשטרה, ובנוסף ניסו להגיע אליה גם דרך בני משפחתה וקרוביה, בהם אביה שאינו בקשר עמה בחודשים האחרונים. עד כה ניסיונותיהם לא צלחו. המתלוננת עצמה סירבה להתייחס לעובדה כי לא הגיעה למשטרה, אך בתגובה לטענה כי מקורבי הרב ניסו למנוע ממנה להתעמת או להעיד נגד הרב, אמרה כי הדבר "לא היה ולא נברא".

עוד בנושא:
הפתרון של המשטרה להתפרעות חסידי ברלנד: חומה של שוטרות
הרב ברלנד עומת עם המתלוננות: "אני מסויטת ממך, סוטה"
שלוש שנים אחרי שנמלט מישראל: הרב ברלנד נחת בנתב"ג ונעצר

הרב אליעזר ברלנד, בית המשפט השלום בראשון לציון. 25 ביולי 2016. ניב אהרונסון
הרב ברלנד בבית המשפט בראשון לציון, אתמול/ניב אהרונסון

לפי עדותה של המתלוננת שנחשפה בעבר בוואלה! NEWS, היא חוותה "משבר רוחני" כשהייתה בת 16, בשנים 2007-2008. לדבריה, אביה, שהשתייך לקהילתו של ברלנד, הציע שתפגוש את הרב ברלנד. כשהסכימה לקיים את הפגישה, נסעו השניים בשעה 1:00 בלילה לביתו של הרב בירושלים, שם היא נכנסה לחדרו בזמן שאביה חיכה לה בחוץ.

לטענתה, הרב עטף אותה בטלית ואמר לה שכל חטאיה יעברו אליו. לפי עדותה, הוא נישק אותה בלחייה ובמצחה, חיבק אותה ואחז בחזה שלה. היא גם סיפרה שהרגישה את גופו של הרב "נע בעונג", ועזבה את החדר במחשבה שהאירוע התרחש באשמתה, ושהיא פיתתה את הרב בדרך מסוימת. לאביה היא אמרה שהכול כשורה.

במשטרה אישר אביה שהגיע עם בתו לפגישה אצל הרב ושהיא נכנסה לחדרו לבדה. בלילה שלאחר הביקור, ברלנד ביקש שהמתלוננת תחזור אליו, והיא הגיע אליו יחד עם אחיינו. בפגישה, לטענתה, ביצע בה הרב שוב את המעשים המגונים שעשה בפעם הקודמת. בחקירתו במשטרה אישר האחיין שהמתלוננת הובאה לפגישה עם הרב, אך טען כי עדותה שקרית משום שלא ייתכן שברלנד היה עמה לבד בחדר.

מקורבי הרב מסרו בתגובה: "קרובה של המתלוננת מדיח אותה לתת עדות שקר וזה יוכח בהמשך. אין דבר בטענה שאחד מהמקורבים לרב נפגש עם מי מהמתלוננות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"תעשה מה שהרב אומר לך, הוא ילך ישר לגן עדן"

במסגרת חקירתו של ברלנד, הגיע סרטון למשטרה שבו מתועד ברלנד אומר לתלמידו לשים "לבנת חבלה" מתחת מיטתו של אדם אחר. כעת, הסרטון ככל הנראה נבדק.

בהקלטה נשמע הרב אומר לתלמידו "עכשיו אתה נוסע לראשון לציון, תעשה מה שהרב אומר לך. תטפל באלה ששמו את המטען. תגיד לו שנחמן נוסע, הוא מוכשר לזה". לאחר מכן, הוסיף: "יש לו לבנות חבלה בבית. אתה שם לו מתחת למיטה שלו לבנת חבלה, הוא ילך ישר לגן עדן".

בתוך כך, המשטרה ערערה על ההחלטה שהתקבלה אתמול (שני) בבית המשפט השלום בראשון לציון לפיה הרב ישוחרר למעצר בית. דיון נוסף בעניינו התקיים בצהריים בבית המשפט המחוזי בלוד, שם הוארך מעצרו ביממה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully